هاست پرسرعت
تکنولوژی

انتخاب مانیتور برای کامپیوتر

انتخاب مانیتور برای کامپیوتر

انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر، باید بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت گیرد. در صورتی که قصد خرید مانیتور دارید اما نمی‌دانید کدام نوع مناسب شماست باید به سراغ فاکتورها بروید. نوع مانیتور، صفحه نمایش، برند مانیتور، مشخصات فنی و.. همگی از جمله مسائلی هستند که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه کنید. از طرفی هدف شما از استفاده نیز اهمیت دارد. آیا به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ هستید؟ آیا صرفا برای کارهای اداری و روزمره قصد خرید دارید؟ با ما همراه باشید تا در مورد مانیتورهای مخصوص بازی، بهترین مانیتورهای 4K و برندهای مختلف اطلاعات مناسب را کسب کنید.

انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر

اگر قبل از خرید زمانی را به بررسی، مطالعه، تحقیق و مقایسه اختصاص دهید می‌توانید بهترین مانیتور را در زمینه کاری خود تهیه کنید. تماشای فیلم، اجرای بازی‌های سنگین، کارهای اداری و دانشجویی هر کدام در دسته مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه با انواع مانیتور از جهت پنل و صفحه نمایش آشنا شوید.

انواع مانیتور چیست؟

دسته‌بندی مانیتورها بر اساس تکنولوژی، نوع پنل نمایشگر و کاربری صورت می‌گیرد. به طور کلی پنل‌های بکار رفته در نمایشگرهای مانیتور در عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد. بنابراین باید به این مسئله در زمان انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر توجه کنید.

  • پنل IPS: این پنل‌ها صفحه‌ای از رنگ‌های عمیق، کنتراست بالا و کیفیتی بی‌نهایت را برای شما فراهم می‌کنند. پنل‌های IPS با توجه به کیفیت بالا در رنگ‌بندی و نمایش تصاویری که دارند، بهترین مانیتور کامپیوتر برای طراحان گرافیکی و گیمینگ‌ها هستند. این مانیتور ایده‌آل گیمرها است. بنابراین اگر به دنبال مانیتور طراحی هستید، این گزینه مناسب شماست.
  • پنل TN: این پنل‌ها از نظر کیفیت و رنگ‌بندی در دسته تاپ‌ها قرار نمی‌گیرند. بنابراین بیشتر برای کارهای اداری و روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از اصلی‌ترین مشخصه این سیستم‌ها که برای گیمرها محبوب است سریع‌ترین زمان پاسخ‌گویی و نرخ نوسازی است.
  • پنل VA: این مانیتورها در دسته میان‌‌رده‌ها قرار می‌گیرند. اگر به دنبال خرید مانیتورهای اداری و دانشجویی هستید این پنل مناسب شماست. زمان پاسخ‌گویی طولانی و کیفیت رنگ مطلوب از مشخصات این سیستم است.

چه چیزهایی در انتخاب مانیتور باید مدنظر قرار بگیرد؟

در این قسمت نکات مهمی که قبل از انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر باید در نظر داشته باشید را مطرح می‌کنیم:

اندازه صفحه نمایش

هر چقدر ابعاد مانیتور بزرگ‌تر باشد، فضا و دید بهتری نسبت به برنامه‌های باز شداه دارید. اگرچه مانیتورهایی با ابعاد بزرگ فضای بیشتری را اشغال می‌کنند اما برای برخی کاربری‌ها مانند گیمینگ نیاز به مانیتورهایی با ابعاد بزرگ‌تر است. معمولا رایج تری مانیتورها 23 تا 32 اینچ هستند. طبیعی‌ست که ابعاد مانیتور روی قیمت تاثیرگذار است. در این بین مانیتورهای اولترا واید ابعاد 21:9 داشته اما مانیتورهای معمولی 16:9 اینچ هستند.

رزولوشن

در حال حاضر مانیتورها با رزولوشن‌های مختلفی تولید می‌شوند. انواع رزولوشن‌های 1440P، 1080P، 4K و 8K در بازار وجود دارند. انتخاب رزولوشن بر اساس نیاز، هدف و کاربری تعیین می‌شود. معمولا مانیتورهای 4K و 8K یا 1080 قیمت بالاتری نسبت به نوع 1440 دارند. برای بیشتر کاربرها، داشتن مانیتوری با رزولوشن 1440 کافیست. اما معمولا انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر در حوزه گیمینگ و طراحی مانیتورهایی با رزولوشن بالا و کیفیت بیشتر است.

رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی

فاکتور دیگر به ویژه در حوزه گیمینگ و طراحی، توجه به نرخ تازه‌سازی است. سرعت تعویض فریم به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که تصویر بر روی نمایشگر در هر ثانیه بروزرسانی می‌شود. در واقع هر چقدر این مقدار بیشتر باشد طبیعتا برنامه و بازی‌ها روان‌تر اجرا می‌شوند.

پورت‌های ورودی

هر چقدر پورت‌های ورودی یک مانیتور بیشتر باشد بهتر است. برخورداری از پورت HDMI ، DisplayPort، USB و… در هر مانیتوری بهتر است وجود داشته باشد. چرا که هر یک از این پورت‌ها قابلیت‌های مختلفی داشته و امکانات بیشتری به شما ارائه می‌دهد.

انتخاب مانیتور برای کامپیوتر

مانیتورهای ایکس ویژن را بهتر بشناسید

یکی از برندهای محبوب در تولید انواع مانیتور، ایکس ویژن است. این برند با تولید مانیتور، می‌تواند در انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر، یکی از برندهای مناسب باشد.کیفیت، قیمت مناسب، ویژگی و مشخصات فنی مطلوب از جمله فاکتورهایی‌ست که می‌توانید روی خرید مانیتورهای x-vision  حساب کنید. در ادامه قصد داریم انواع مانیتور ایکس ویژن را به همراه مشخصات فنی معرفی کنیم.

معرفی 5 مانیتور مناسب ایکس ویژن در ابعاد مختلف

در این قسمت 5 مدل از بهترین مانیتورهای کامپیوتر برند ایکس ویژن را معرفی کردیم:

مانیتور 27 اینچی ایکس ویژن مدل XS2750H

مشخصات مانیتور 27 اینچی ایکس ویژن مدل XS2750H به شرح زیر است:

  • ابعاد: 8×480.5×169.9
  • نوع پنل: IPS
  • کنتراست: 1000:1
  • رزولوشن 1920×1080
  • نرخ نوسازی: 75 هرتز

مانیتور 24 اینچی ایکس ویژن مدل XS2440H

قبل از انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر، مشخصات مانیتور 24 اینچی ایکس ویژن مدل XS2440H را در این بخش مطالعه کنید:

  • کنتراست: 4000:1
  • رزولوشن: 1080×1920
  • نرخ بروزرسانی 60 هرتز
  • رنگ‌های قابل نمایش: 7 میلیون

مانیتور 21.5 اینچی ایکس ویژن مدل XS2250H

مشخصات مانیتور 21.5 اینچی ایکس ویژن مدل XS2250H به شرح زیر است:

  • اندازه صفحه نمایش: 21.5 اینچ
  • نوع پنل: IPS
  • کنتراست:1
  • رزولوشن : 1080×1920
  • نرخ بروزرسانی :60 هرتز

مانیتور 24 اینچی ایکس ویژن مدل XS2450H

مانیتور 24 اینچی ایکس ویژن مدل XS2450H با ابعاد 23.8 اینچ تولید شده و سایر مشخصات فنی آن به شرح زیر است:

  • نوع پنل: IPS
  • کنتراست: 1000.1
  • رزولوشن 1080×1920
  • زمان پاسخ‌دهی: 14 میلی ثانیه
  • نرخ بروزرسانی: 75 هرتز

مانیتور 21.5 اینچ ایکس ویژن مدل XS2240H

اگر به دنبال انتخاب بهترین مانیتور برای کامپیوتر هستید، مانیتور 21.5 اینچ ایکس ویژن مدل XS2240H

را در نظر داشته باشید:

  • کنتراست: 3000:1
  • رزولوشن : 1920×1080
  • قابلیت نمایش رنگ: 16.7 میلیون رنگ

انتخاب مانیتور برای کامپیوتر

بهترین مانیتور گیمینگ

اگر قصد خرید بهترین مانیتور گیمینگ را دارید، در وهله اول باید بر اساس نیاز و نوع بازی خود مشخصات مانیتور موردنظر با مشخصات بازی‌هایی که قصد اجرای آن‌ها را دارید را مقایسه کنید. این مشخصات شامل رزولوشن، ابعاد، نرخ نوسازی، کیفیت، سرعت تغییر تصویر، گستردگی و حجم رنگ ها، نوع پنل و… است. بنابراین در بهترین مانیتور گیمینگ به دنبال این فاکتورها و وضعیت آن‌ها باشید. به طور مثال نرخ نوسازی هر چقدر بالاتر باشد، مانیتور قدرت گیمینگ بالاتری دارد. از طرفی نوع پنل در کیفیت تصاویر ارائه داده شده مهم بوده و معمولا بهترین آن‌ها نوع IPS است. زمان پاسخگویی باید در سریع‌ترین   حالت ممکن اتفاق بیوفتد. اگر قصد خرید مانیتور مخصوص بازی را دارید، بهتر است. بر اساس بودجه همه این فاکتورها را در نظر بگیرید.

قیمت و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

علاوه بر نکات فوق، به منظور خرید یک مانیتور گیمینگ خوب لازم است به مراکز معتبری مراجعه کنید. در میان مراکز معتبر فروش مانیتور و سیستم‌های گیمینگ، فروشگاه بانی نو می‌تواند شما را در یک خرید مطمئن یاری کند. با مراجعه به سایت بانی نو با انواع مانیتورهای گیمینگ آشنا شوید و با توجه به نیاز و بودجه خود، نوع مناسب را انتخاب نمایید. با مطالعه قیمت و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در این سایت، دست شما برای انتخاب باز خواهد بود و می‌تواتید انواع مانیتورهای گیمینگ در رنج قیمتی دلخواه را خریداری کنید.

جمع‌بندی

حال که با نکات لازم در خصوص خرید بهترین مانیتور آشنا شدید، لازم است بدانید کسب اطلاعات در این زمینه برای یک خرید آگاهانه بسیار مهم است. توجه به رزولوشن، ابعاد، نیاز و هدف، نرخ نوسازی و پاسخگویی و در نهایت دریافت مشاوره را قبل از خرید فراموش نکنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا