هاست پرسرعت
خودرو

فرمول یک عربستان 2024؛ تکرار پیروزی برای ورستاپن و پرز

فرمول یک عربستان 2024؛ تکرار پیروزی برای ورستاپن و پرز

دومین مسابقه‌ی جایزه بزرگ سال با دومین پیروزی مکس ورستپن انجام شد. دیگر راننده‌ی ردبول هم به سکوی دوم رسید.

ظاهرا مسابقات فصل ۲۰۲۴ مشابه ۲۰۲۳ خواهد بود و رانندگان ردبول، برتری واضح نسبت به دیگران را ادامه خواهند داد. دیروز هم مکس ورستپن راننده‌ی اصلی ردبول، برای دومین مرتبه متوالی، جایزه بزرگ عربستان را فتح کرد.

فرمول یک عربستان پیست جده

پیست فرمول یک جده در عربستان از سال ۲۰۲۱ میزبان مسابقات جایزه بزرگ است. طول مسیر ۶/۲ کیلومتر با ۵۰ دور، جمعا ۳۰۸/۵ کیلومتر فراهم می‌کند. پیست جده بعد از اسپا ایتالیا و لس‌وگاس امریکا، سومین پیست طولانی در یک دور است و به همین دلیل، معمولا خودروها بالاترین سرعت در مسیر مستقیم را ارایه می‌دهند. عربستان علاوه‌بر فرمول یک، مسابقات استقامت جهانی WEC و کلاس تورینگ WTCR را میزبانی می‌کند. مجموعه موتوراسپرت جده با هزینه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شده است.

فرمول یک عربستان ردبول 2024

در تعیین خط عربستان ۲۰۲۴، ورستپن اول، لکلرک دوم و پرز سوم شد. دورهای تمرینی پیش از مسابقه با مقام چهارم فرناندو آلونسو به اتمام رسید و امیدها برای تیم استون مارتین را افزایش داد. لوئیس همیلتون و جورج راسل رانندگان مرسدس، از خطوط ۸ و ۹ مسابقه را شروع کردند.

جدول فرمول یک عربستان

پس از رانندگان ردبول در جایگاه اول و دوم فرمول یک عربستان، مقام ارزشمند سومی برای چارلز لکلرک ثبت شد. ورستپن با اختلاف زمانی ۱۳/۶۴ ثانیه نسبت به هم‌تیمی خود، برتری کامل را ثابت کرد. رانندگی فراری هم در پایان مسابقه، ۱۸/۶ ثانیه با ورستپن فاصله داشت. مقام چهارم برای اسکار پیاستری از تیم مکلارن مرسدس، استعداد جدید فرمول یک را نشان داد. همچنین، جایگاه پنجم فرناندو آلونسو برای طرفداران این راننده‌ی کهنه‌کار، جالب است. دیگر اتفاق عجیب در فرمول یک عربستان، مقام ششم جورج راسل و جایگاه نهم لوئیس همیلتون بود. این شرایط، رانندگان مرسدس را فعلا زیر سایه‌ی ردبول و فراری نشان می‌دهد.

اولیور بیرمن راننده فراری

دیگر اتفاق جالب در عربستان، مقام هفتم برای راننده ۱۸ ساله فراری بود. اولیور بیرمن انگلیسی، اولین تجربه خود در جایزه بزرگ را با عملکرد تحسین‌برانگیز، جشن گرفت و از سوی مخاطبان، عنوان بهترین راننده مسابقه را کسب کرد.

موفقیت در عربستان، مکس ورستپن را ۵۱ امتیازی کرد. در رده‌ی دوم، هم‌تیمی او سرجیو پرز با ۳۶ امتیاز دیده می‌شود. رتبه‌های سوم و چهارم و پنجم، در اختیار چارلز لکلرک و جورج راسل و اسکار پیاستری قرار دارد. پس از ۲ مسابقه، فرناندو آلونسو هفتم و لوئیس همیلتون نهم جدول هستند. در رده‌بندی تیم‌ها، ردبول و فراری و مکلارن مرسدس با ۸۷ و ۴۹ و ۲۸ امتیاز، بالاتر از دیگران دیده می‌شوند. جایگاه‌های بعدی به مرسدس و استون مارتین و هاس تعلق دارد.

دو هفته بعد از فرمول یک عربستان، جایزه بزرگ استرالیا در ملبورن انجام می‌شود. مسابقه‌ی اصلی برای ۵ فروردین برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا