ناشر Final Fantasy روی نابسامانی بلاکچین حساب باز کرده است
ناشر Final Fantasy روی نابسامانی بلاکچین حساب باز کرده است
ناشر Final Fantasy یعنی اسکوئر انیکس (Square Enix) از نامهی سال نوی خود استفاده کرده تا سرمایهگذاری شدید خود روی بازار بلاکچین را تبلیغ کند. اسکوئر انیکس معتقد است که نابسامانی اخیر این بازار در نهایت میتواند به نفع برنامههای آنها باشد.
اسکوئر انیکس یکی از اولین ناشران بزرگ بود که از پدیدهای به نام “سرگرمی بلاکچین” پشتیبانی کند. بلاکچین به نوعی با استفاده از یک دفتر کل دیجیتالی به افراد اجازه میدهد تا صاحب آیتمهای دیجیتالی شوند و آنها را خرید و فروش کنند.
در نامهی سال نوی سال گذشته، اسکوئر انیکس روی سرمایهگذاری خود در بازار NFT تاکید کرد و وعده داد که بازیهای NFT و بلاکچین بسازد. در جریان سال 2022 هم شاهد اعلام برنامههای این شرکت برای فروش NFT در قالب برنامهای بودیم که به نقل از اسکوئر انیکس “اولین پروژهی دیجیتالی هنری برای طرفداران Web3” بود.
در نامهای مربوط به برنامههای سال 2023، رئیس اسکوئر انیکس یعنی آقای یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda) بار دیگر گفته که بلاکچین بخش بزرگی از سرمایهگذاری میان-مدت اسکوئر انیکس به شمار میرود. این علی رغم بالا و پایینهای شدید بازار بلاکچین در جریان سال 2022 است. ماتسودا بر این باور است که قانونگذاری برای بلاکچین در نهایت میتواند به نفع برنامههای آنها و ساخت بازی بر اساس این فناوری باشد.
در زمینهی دامنههای تجاری جدید، ما سه سرمایهگذاری متمرکز را برای برنامههای میان-مدت خود داریم. در این میان این سه بیش از سایر روی بلاکچین تمرکز کردهایم. ما سرمایهگذاریها و تلاشهای تجاری شدیدی را در این زمینه داشتهایم.
اگر به صورت خارجی به قضیه نگاه کنیم، میتوان گفت که بلاکچین به پدیدهی مهمی در سال 2022 تبدیل شد. تا جایی که عبارت Web 3.0 به عبارتی مرسوم میان افراد تجاری تبدیل شد. با این حال در سال 2022 شاهد نابسامانی در بازار رمزارز و NFT هم بودیم. خصوصا در نیمهی دوم سال شاهد طیفی از داستانهای غمانگیز در رابطه با بلاکچین بودیم. از جمله ورشکستگی FTX در ماه نوامبر.
با توجه به این اتفاقات، شاهد شنیدن اخباری در ژاپن و چندین کشور دیگر در رابطه با برنامهها برای تنظیم مقررات در این بازار هستیم. فناوریهای جدید میتوانند منجر به نوآوریهای زیاد شوند، اما آنها همچنین باعث به وجود آمدن سردرگمی هم خواهند شد. پس از تجربه کردن این امواج اجتماعی، این فناوریهای جدید به بخشی عادی از زندگی مردم تبدیل خواهند شد و فرصت به تجارت و رشد آنها خواهد رسید.
پس از هیجان و تهاجم زیاد در بازار بلاکچین و متاورس در سالهای 2020 و 2021، در سال 2022 شاهد نابسامانی زیادی در این بازار بودیم. با این حال اگر این شرایط قدمی به سمت تنظیم مقررات و ایجاد شرایط تجاری شفافتر باشد، قطعا میتوانیم شاهد رشد سرگرمی بلاکچین باشیم.
ماتسودا در ادامه به این موضوع اشاره کرد که پیش از این اشاره به بازار بلاکچین بیشتر از سوی سرمایهگذاران و در جهت یافتن راههایی برای کسب درآمد از طریق آن بوده است. با این حال او به این مسئله معتقد است که اتفاقات اخیر و افزایش آگاهی در میان مردم میتواند منجر به شرایطی شود که در نهایت بلاکچین را برای مشتریها جذابتر کند:
در جریان سال 2021 بیشتر شاهد گفت و گوی سرمایهگذاران در رابطه با بلاکچین در بازار بازی بودیم. به زبانی دیگر محتوای خلق شده در بلاکچین باید به کسب درآمد منجر شود. با این حال حالا میتوان به بلاکچین به عنوان یک فناوری جدید که میتواند باعث خلق تجربههای جدید و هیجانانگیز شود نگاه کرد. من این مسئله را برای رشد این صنعت بسیار مهم میدانم. امیدواریم که بازیهای بلاکچین در سال 2023 به مرحلهی جدیدی از رشد برسند.
اسکوئر انیکس در حال حاضر مشغول کار روی چندین بازی بلاکچین بر اساس آیپیهای اریجینال است. برخی از این بازیها همین حالا هم معرفی و برای نمایش در جریان امسال برنامهریزی شدهاند.