هاست پرسرعت
بازی

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه GTA 6 با استفاده از یک نقشه کوچک‌تر و در عین حال پر جزئیات‌تر، می‌تواند موفقیت خود را تضمین کند.

انتظار کشیدن برای نمایش Grand Theft Auto 6 روز به روز سخت‌تر می‌شود و بازیکنان راجع به احتمال بازگشت مجدد به یکی از شهرهای محبوب استفاده شده در این فرنچایز، به شدت هیجان‌زده هستند. از خیابان‌های تاریک و خشن لیبرتی سیتی گرفته تا چشم‌انداز زیبای وایس سیتی که از شهر میامی اقتباس شده بود، کار نسخه‌ی بعدی برای برآورده کردن انتظارات بازیکنان سخت‌تر از همیشه است. موفقیت بی‌حد و حصر بازی‌های Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto 5، باعث شده تا کار راکستار (Rockstar) برای ساخت یک بازی جهان باز فوق‌العادۀ دیگر بسیار دشوار شود.

پس از آن که GTA 3 موفق شد تا ساختار عناوین جهان باز سه‌بعدی را برای همیشه تغییر دهد، هر نسخه از مجموعه‌ی GTA با عرضه‌ی خود، استانداردهای جدیدی را از نقطه نظر کیفیت در صنعت گیمینگ تعریف کرده‌اند. فرنچایز GTA در طول این سال‌ها، سود بسیاری را برای شرکت راکستار به ارمغان آورده است. یکی از علت‌های موفقیت بی‌نظیر و ادامه‌دار GTA 5، شهر لوس سانتوس (Los Santos) است؛ اما همزمان با بزرگ‌تر شدن نقشه‌ی عناوین جهان باز در بازی‌های AAA امروزی، به نظر می‌رسد که یک نقشه‌ی کوچک‌تر اما پر جزئیات‌، می‌تواند موفقیت نسخه‌ی بعدی GTA را تضمین کند‌.

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

بازی GTA 4 نشان داد که نقشه‌های بزرگ، نیازمند مکانیزم جابه‌جایی بهتر و راحت‌تر هستند

یکی از انتقاداتی که معمولا نسبت به GTA 4 مطرح می‌شود، مکانیک‌هایی بوده که برای رانندگی تعریف شده‌اند. برای فرنچایزی که رانندگی و سرقت اتومبیل در آن بخش زیادی از گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهند، رانندگی با سرعت بالا در GTA 4 آن طور که باید و شاید در زمان عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۰۸ واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسید؛ چرا که وقتی سرعت خود را افزایش می‌دادید، اتومبیل‌ها به حالت معلق روی آسفالت به نظر می‌رسیدند‌. Grand Theft Auto: San Andreas نسبت به نسخه‌های قبلی در این زمینه به مراتب بهتر عمل کرد و GTA 5 مکانیزم رانندگی آرکید اما لذت‌بخشی را شامل می‌شد. یکی از علت‌هایی که سبب شد تا رانندگی در GTA 4 از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، اندازه‌ی نقشه‌ در این بازی بود.

وقتی از شهری به بزرگی لوس سانتوس در بازی خود استفاده می‌کنید، وجود یک سیستم حمل‌ونقل صحیح و اصولی بسیار مهم می‌شود. معمولا بهترین روش جا‌به‌جایی از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر در فرنچایز GTA، استفاده از اتومبیل است. از سوی دیگر، حضور یک سیستم رانندگی صحیح، زمانی که می‌خواهید اقدام به جا‌به‌جایی در یک مسافت زیاد نمایید، بیش از همیشه ضروری به نظر می‌رسد. حقیقت غیر قابل انکار این است که وقتی نقشه‌ی شما وسعت بیش از حدی نداشته باشد، مشکلات موجود در حمل‌ و‌ نقل کمتر خود را نشان‌ می‌دهند‌. این یکی از موارد خاصی محسوب می‌شود که نشان‌دندۀ اهمیت استفاده از نقشه‌‌های کوچک‌تر است‌.

تبلیغات
نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

نقشه‌های بزرگ، بازی را کسل‌کننده می‌کنند

تکمیل صد در صدی بازی‌هایی که به طور غیر عقلانی بزرگ و وسیع طراحی شده‌اند، بسیار دشوار است. عناوینی نظیر No Man’s Sky، Rage 2 و همچنین Ghost Recon: Breakpoint مثال‌های عینی این حقیقت هستند که غیرخطی بودن یک برگ برنده برایشان نیست؛ آن‌ هم در حالتی که بازی مذکور در اجرا، از مشکلات متعددی رنج‌ می‌برد. طراحی نقشه‌ای کوچک با جزئیات زیاد، به مراتب دشوارتر از ساخت یک‌ نقشه‌ی گسترده با فضای خالی است‌. بازی Yakuza که نقشه‌ی آن به مراتب در قیاس با لوس سانتوس کوچک‌تر است، به لطف Kamurochoهای فراوان استفاده شده در آن و توجه بالا به داستان و روایت، می‌تواند مثالی از یک اثر جهان آزاد موفق در ابعاد کوچک باشد.

وقتی به بازی‌ای برمی‌خورید که وسعت بیش از حدی دارد اما عملا هیچ فعالیت لذت‌بخش و معناداری نمی‌توانید در آن انجام دهید، طبیعتا همه چیز پس از مدتی برای شما کسل‌کننده می‌شود. GTA 5 به لطف فعالیت‌های مختلفی که در دنیای آن تعبیه شده است، از انجام تنیس و گلف گرفته تا شکار و رویارویی‌های شانسی، استانداردهای جدیدی را از نقطه نظر آزادی عمل در صنعت گیمینگ تعریف کرد و یکی از علل اساسی موفقیت‌های ادامه‌دار این بازی نیز همین موضوع محسوب می‌شود. فرنچایز GTA همواره عناوینی را به خود دیده که نسبت به دیگر بازی‌های جهان‌ باز موجود در بازار، وسیع‌تر هستند؛ اما ایجاد فضایی که بتوانید در آن به فعالیت‌های بیشتری بپردازید، مسلما از خلق نقشه‌ای که در آن برای ساعت‌ها به صورت بی‌مفهوم سرگردان شوید، با اهمیت‌تر است.

نقشه GTA 6 باید کوچک‌تر از عناوین قبلی باشد

بازی GTA 6 باید از ترند فعلی عناوین جهان‌باز پیروی نکند

بازی‌های جهان باز هم از نظر محبوبیت و هم از نظر وسعت، در حال رشد هستند؛ در چنین شرایطی، GTA 6 با عدم‌ پیروی از این روند، می‌تواند خود را از دیگر عناوین جدا کند. در گذشته، یکی از علل منحصر به فرد بودن مجموعه‌ی GTA، این حقیقت بود که نقشه‌ی آن از کلیه‌ی عناوین Open World دیگر وسیع‌تر به نظر می‌رسید‌. امروزه، بازی‌های نظیر Assassin’s Creed، Witcher 3 و Skyrim نیز از نقشه‌هایی بسیار وسیع برخوردارند؛ حال GTA 6 می‌تواند با خلق یک تجربه‌ی جمع و جورتر و در عین حال شخصی‌تر و دقت بی‌سابقه به جزئیات، خود را از سایر عناوین AAA امروزی متمایز کند.

نقشه‌های کوچک، مزایای بسیاری دارند‌. فراموش نکنید که کیفیت همواره مهمتر از کمیت است. بازی Bully نمایان‌گر این حقیقت بود که راکستار قادر است تا عناوین جهان آزاد کوچک اما باکیفیت خلق کند. این استودیو باید اثری ارائه دهد که عمده تمرکز آن روی جزئیات بالا و فعالیت‌های متعددی است که بازیکن قادر به انجام‌شان است؛ استفاده از نقشه‌ای وسیع که ساعت‌ها طول می‌کشد تا از یک گوشه‌ی آن به گوشه‌ی دیگر بروید، لزوما کیفیت بالای آن بازی را تضمین نمی‌کند.
وسعت بازی‌های جهان آزاد در سال ۲۰۲۲ بیشتر از هر زمان دیگری است. شاید در چنین شرایطی طرفداران انتظار داشته باشند تا GTA 6 نیز از استانداردهای فعلی پیروی کرده و نقشه‌ای به مراتب گسترده‌تر را تحویل آن‌ها دهد؛ امکان این‌که راک‌استار این خواسته‌ی طرفداران را عملی کند وجود دارد. با این‌حال، همان‌گونه که این استودیو با عناوین قبلی خود ساختار بازی‌های Open World را برای همیشه تغیبر داد، با بهره‌گیری از یک نقشه‌ی کوچک و پرجزئیات در GTA 6 می‌تواند یک بازی بی‌نظیر دیگر را خلق نماید.
اگر شایعات درست باشند و وقایع نسخه‌ی بعدی فرنچایز GTA در شهر Vice City رخ دهند، احتمال استفاده ار یک نقشه‌ی کوچک‌تر و در عین حال شخصی‌تر افزایش پیدا می‌کند. در دنیای واقعی، لوس آنجلس (لوس سانتوس) به مراتب از میامی (Vice City) بزرگ‌تر است. پس دیده می‌شود که فرصت برای شکستن ترند کنونی بازی‌های این سبک توسط راکستار مساعدتر از همیشه به نظر می‌رسد.

O2Chris redfieldمیام رو خطتDanteDaniyalکسانی که در خط اسپنسر نیستن ....Amirhossein152Daniyal BleszinskiاریاanimalsJim HawkinsAli 0zadeAlirezamohammad reza gamerVisible bearded manکاکاسنگیV3S3MIRsnowgirlهادی صفاییSina Fateminezhadmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا