نگاهی دوباره به دوج چارجر اگزومود C68 کربن
نگاهی دوباره به دوج چارجر اگزومود C68 کربن
امروزه کمتر خودروهایی وجود دارند که کاریزما و اصالت دوج چارجر (شارژر) هلت ردآی را حفظ کرده باشند. این خودروی ۷۱۷ اسب بخاری یکی از نمادهای خودروسازی آمریکا است و کمتر خودرویی یارای رقابت با آن را دارد. شاید یکی از بهترین راههای رقیبتراشی برای این خودرو، بازسازی یکی از نمونههای قدیمی خود آن باشد. مجموعه «اگزومود کانسپت» با استفاده از فیبرکربن و دست بردن در یک دوج چارجر ۱۹۶۸ محصول تازهاش را آفریده است.
قلب تپنده این خودرو همان موتور هلکت ردآی به شمار میرود که درون یک بدنه تماما کربنی موسومبه «اگزو اسکلت» قرار گرفته است. بهجز پیشرانه، باقی اجزای مکانیکی این خودرو تماما نو هستند. درست است که این خودرو از نام طولانی سایر مدلهای دوج مانند چارجر SRT هلکت واید بادی دیتونا… بیبهره مانده اما اصالت خود را همچنان حفظ کرده است.
بدنه C68 حدودا ۱۰ سانتیمتر بلندتر از بدنه اصلی مدل دهه ۶۰ میلادی است و از صفحات سفارشی، خط تزئینی زنبوری، ورودی هوا سفارشی روی کاپوت، جلوپنجره مخصوص با عبارت «C68»، چراغهای طرح کلاسیک، رینگهای ۲۰ اینچی «نیتو NT555 G2» و تزئینات داخلی تمام چرمی بههمراه نشان برند اگزومود در جایجای سود میبرد. کابین چندان ویژگی متمایز و خاصی نسبتبه نمونه اولیه ندارد اما بدنه بیرونی بهکلی خودرویی مدرن و متفاوت را به رخ میکشد.
اگزومود برای جذب مشتری دست به خلاقیتی تازه زده و بهجای آنکه مانند هر خودروساز یا مجموعه بازسازی خودروهای کلاسیک دیگری مشخصات فنی خودروی خود را اعلام کند، دست مشتریان را برای هرگونه شخصیسازی باز گذاشته تا خودروی خود را از صفر مطابق میل خود بسازند. خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید دو ماه پیش در حراجی «Bring a Trailer» به قیمت ۲۴۷ هزار دلار به فروش رسید.
جدا از مشخصاتی که خریدار قصد استفاده از آنها را دارد، اگزومود تلاش میکند تا جزئیات منحصربهفردی را در جایجای بدنه این مدل قرار دهد. کیفیت برش فلز، پرداخت کربن، رنگبندی بدنه و… بهوضوح قابل رویت هستند.