هوندا N باکس جدید با بدنه کوچک و کابین جادار معرفی شد
هوندا N باکس جدید با بدنه کوچک و کابین جادار معرفی شد
هوندا سومین نسل N باکس را معرفی کرد. N باکس جدید ابعاد بیرونی کوچک اما فضای کابین قابلتوجهی دارد.
اولین نسل هوندا N باکس در سال ۲۰۱۱ راهی بازار ژاپن شد و همانطور که نام خودرو نیز نشان میدهد از طراحی بسیار جعبهای و مربعی سود میبرد. ژاپنیها میگویند نسل جدید این محصول از پاییز سال جاری میلادی در دسترس خریداران خواهد بود هرچند فعلاً جزئیات قیمتگذاری آن مشخص نشده است. همانند دو نسل قبلی، جدیدترین نسخه هوندا N باکس از طراحی جعبهای سود میبرد. در حال حاضر حتی چراغهای جلو نیز دارای طرحی مربعی هستند و دماغه کوچک N باکس باعث میشود اکثر فضای باقی مانده به بخش سرنشینان اختصاص یابد. دربهای عقب کشویی مکانیسمی مشابه مینی ونهای معمولی دارند و با سفارش پکیج ویژه استایل میتوان عناصری تیره رنگ را به آینهها و دستگیره دربها اضافه کرد.
خریداران N باکس جدید میتوانند مدل لوکستر آن با نام کاستوم را انتخاب کنند که دارای جلوپنجره متفاوت نسبت به نمونه استاندارد است. این مدل همچنین بهصورت استاندارد با چراغهای جلوی LED و کاسهچراغهای شفاف عقب بجای نمونه قرمز رنگ ساده عرضه میشود. یک پکیج سفارشی دیگر نیز وجود دارد که تریم کروم تیره را به جلوپنجره و اطراف قاب پلاک عقب اضافه میکند. این پکیج همچنین شامل رینگهای آلومینیومی مشکی خواهد بود.
کابین هوندا N باکس جدید پذیرای پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی شده است. در داشبورد این خودروی کوچک فضاهای ذخیرهسازی متنوعی وجود دارد. همچنین باید گفت N باکس کاستوم با پوشش چرم کابین نیز در دسترس خواهد بود. ژاپنیها هنوز جزئیات ابعاد این خودرو را منتشر نکردهاند اما میگویند سومین نسل N باکس بیشترین فضای کابین را بین رقبا دارد. صندلیهای عقب این خودرو قابلیت تا شدن را دارند تا فضای تخت زیادی برای استفاده سرنشینان مهیا شود. صندلی جلو نیز میتواند بهصورت تقریباً تخت درآید.
هوندا N بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، همراه پیشرانه تنفس طبیعی و توربو عرضه خواهد شد. دولت ژاپن به کلاس خودروهای kei مجوز تولید حداکثر قدرت ۶۳ اسب بخار و حجم پیشرانه ۶۶۰ سیسی داده است. همچنین بنا به قوانین موجود، یک خودروی kei نمیتواند طول/عرض/ارتفاع بیشتر از ۳.۴/۱.۴۸/۲ متر داشته باشد. نتیجه وضع چنین قوانینی تولید مدلهای جعبهای به منظور ایجاد حداکثر فضای داخل کابین بوده است. البته برخی خودروهای kei اسپرت همچون هوندا بیت و S660، مزدا اتوزم AZ-1 و سوزوکی کاپوچینو نیز تولید شدهاند. خودروهای kei سهم زیادی از بازار خودروی ژاپن در اختیار دارند و سال قبل ۳۴.۱ درصد بازار و فروش ۱.۱۷ میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادند. هوندا N باکس محبوبترین محصول کلاس خود در سال قبل بود و به فروش ۲۰۲,۲۰۰ دستگاهی دست یافت.