هاست پرسرعت
خودرو

درگ لامبورگینی‌های پرفورمانته، اوروس در برابر اوراکان

درگ لامبورگینی‌های پرفورمانته، اوروس در برابر اوراکان

اوراکان پرفورمانته و اوروس پرفورمانته هردو خودروهایی بسیار قدرتمند و سریع هستند اما آیا عملکرد آن‌ها در ۴۰۰ متر هم یکسان خواهد بود؟

لامبورگینی اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت، شاسی‌بلند پرفورمنس بسیار قدرتمندی است اما در برابر دیگر مدل پرفورمانتهٔ لامبورگینی یعنی اوراکان چطور عمل خواهد کرد؟ ویدئوی جدید کارواو به این سؤال پاسخ می‌دهد. اوراکان پرفورمانته در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان نسخه‌ای داغ‌تر از سوپرکار V10 لامبورگینی معرفی شد. این خودرو از مدل مسابقه‌ای سوپر تروفئو الهاماتی گرفته بود مثل خروجی‌های اگزوزی که بالاتر جای گرفته و فضایی برای دیفیوزر بزرگ‌تر را فراهم می‌کردند. قطعات فیبر کربنی فورج‌کاری شده و عناصر آئرودینامیکی فعال هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین بودند.

درگ لامبورگینی‌های پرفورمانته، اوروس در برابر اوراکان

اوراکان پرفورمانته از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 استفاده می‌کرد که البته خروجی آن به ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده بود. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اوروس پرفورمانته اما خودروی بسیار جدیدتری است زیرا سال گذشته معرفی شد. در این نسخه موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، مهندسان سنت آگاتا اقداماتی را هم برای کاهش وزن اوروس انجام داده و این نسخه را ۴۷ کیلوگرم سبک‌تر کرده‌اند. بااین‌حال، اوروس پرفورمانته هنوز هم ۷۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر از اوراکان است که اختلاف بسیار زیادی به‌حساب می‌آید.

درگ لامبورگینی‌های پرفورمانته، اوروس در برابر اوراکان

در مسابقات درگ، اوراکان برادر شاسی‌بلند را در گردوغبار خود جا می‌گذارد. اوروس در این درگ‌ها حتی نمی‌تواند به اوراکان نزدیک شود و تکرار مسابقه هم نتیجه را تغییر نمی‌دهد. طبق اعلام کارواو، اوراکان ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که اوروس برای پیمودن این مسافت به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این نتیجه در مسابقات رولینگ هم تغییری ندارد اما آزمایش ترمز عجیب به نظر می‌رسد زیرا اوروس با وجود وزن بسیار بیشتر، در مسافت کوتاه‌تری متوقف می‌شود. البته شاید ترمزهای اوراکان کمی فرسوده شده باشند و یا دو راننده هم‌زمان پای خود را روی gsxr ترمز را فشار نداده باشند.

درگ لامبورگینی‌های پرفورمانته، اوروس در برابر اوراکان

مقایسه مشخصات فنی

اوروس پرفورمانته

اوراکان پرفورمانته

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۶۶ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم ۱۳۸۰ کیلوگرم
قیمت ۲۶۸,۶۶۶ دلار ۲۷۹,۱۸۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا