هاست پرسرعت
تکنولوژی

مدل‌های پرو از سری آیفون 15 همچنان رم 6 گیگابایتی خواهند داشت؟

مدل‌های پرو از سری آیفون 15 همچنان رم 6 گیگابایتی خواهند
داشت؟

انتظار می‌رود سری آیفون 15 ماه آینده و احتمالاً در روز 12 یا 13 سپتامبر (21 یا 22 شهریور) رسماً رونمایی شود. تا آنجا که در حال حاضر می‌دانیم، تنها مدل‌های پرو از این سری،‌ یعنی گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از تراشه پردازشی جدید اپل با نام A17 Bionic استفاده خواهند کرد، در حالی که مدل‌های غیر پرو همچنان به همان پردازنده A16 متکی خواهند بود. همچنین، طبق گفته یک منبع داخلی آگاه، ظاهراً آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس همچنان مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم خواهند بود. حافظه رم این گوشی‌ها به طور بالقوه از نوع سریع LPDDR5 که توسط میکرون یا سامسونگ توسعه یافته، خواهد بود اما با این وجود تنها 6 گیگابایت تخمین‌زده شده است.

از زمان عرضه آیفون 12 پرو، اپل گوشی‌های آیفون را با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه کرده است. اما به لطف بهینه‌سازی گسترده‌ای که انجام شده، همین 6 گیگابایت نیز برای تمام کارهایی که با آیفون انجام می‌شود، کافیست. با این حال، طبق اطلاعاتی که یکی از کاربران شناخته شده ایکس (توئیتر سابق) با نام کاربری URedditor@ ارائه کرده، ممکن است امسال هنوز هم شانس مشاهده نسخه 8 گیگابایتی آیفون وجود داشته باشد.

آیفون

قضیه از این قرار است که ظاهراً A17 Bionic جدید با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی در هر دو  مدل آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس آزمایش شده است. منبع خبر مطمئن نیست که در نهایت کدام حجم رم توسط اپل انتخاب شده است، اما حدس زده می‌شود که شاید این شرکت تصمیم گرفته باشد در رده بالاترین نسخه‌های آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس از 8 گیگابایت حافظه رم استفاده کرده و به طور بالقوه بهبودی جزئی در عملکرد آن‌ها ارائه کند.

این گزارش‌ها فعلاً در حد حدس و گمان هستند و سابقه اپل نشان می‌دهد که استفاده از مقدار رم یکسان، حداقل در تمام نسخه‌های پرو یک رویکرد محتمل‌تر خواهد بود. همان‌طور که گفته شده، مدت‌هاست که استفاده از حجم‌های متفاوت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی در یک مدل گوشی هوشمند به روشی استاندارد در قلمرو اندروید تبدیل شده، بنابراین ممکن است تصور اینکه اپل نیز همین کار را انجام دهد، چندان هم مضحک نباشد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا