هاست پرسرعت
خودرو

آیا اسنوا وارد صنعت خودرو شده است؟

آیا اسنوا وارد صنعت خودرو شده است؟

چند روزی است برند لوازم خانگی اسنوا سه بیلبورد متفاوت را در سطح شهر تهران نصب کرده است. با دقت بر محتوای این تابلوها متوجه می‌شوید این بار به‌جای تبلیغ لوازم خانگی، بر روی هر تابلو یک جمله با عنوان ماشین و در کنار آن یک خودروی مخفی مورد نمایش قرار گرفته است.

در وب‌سایت اسنوا نیز این سه پوستر به نمایش در آمده و قید به زودی بر روی آن ها درج شده؛ این اتفاق خبر از یک اقدام عجیب دارد! بنابر اخبار نقل شده در محافل خودرویی، شرکت اسنوا قصد دارد تا به جمع خانواده خودرویی کشور بپیوندد.

«این ماشین کم‌مصرف است»، «این ماشین دو در است» و «این ماشین جادار است» شعارهایی هستند که در کنار تصویر خودرویی مخفی شده با پوشش پارچه آبی‌رنگ ، اسنوا را بر سر زبان‌ها انداخته است. اسنوا که تا پیش از این با تولید لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر و تلویزیون شناخته می‌شد حال به نظر می‌رسد که قصد دارد فعالیت صنعتی خود را در سایر رشته‌ها نیز توسعه دهد.

کارشناسان خودرو متصورند که اسنوا در نخستین گام برای ورود به صنعت خودرو اقدام به واردات خودرو خواهد کرد. با توجه با آزادسازی واردات خودرو احتمالا اسنوا کار خود را از نقطه کم ریسکی آغاز کرده و در صورت موفقیت وارد مرحله تولید و مونتاژ نیز خواهد شد.

البته اسنوا اولین شرکت غیرخودرویی نیست که احتمالاً وارد اتمسفر خودرویی کشور می‌شود. سال‌ها شاهد بودیم که فامیلی موتور از زیرمجموعه‌های شرکت گلرنگ به‌عنوان واردکننده خودروهای هوندای ژاپن و هلدینگ GBG به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان خودروهای تویوتا و کیا و تولیدکننده خودروهای برند فرداموتورز (مالک برند موارد غذایی گلستان) اقدام به حضور در عرصه خودرویی کشور کرده‌اند. اخیرا نیز ادعای جنجالی تولید خودرو از سوی شرکت زر ماکارون حسابی خبرساز شده بود. علاوه بر موارد فوق، خبرهایی از تمایل خرید سهام یکی از خودروسازان دولتی توسط برند موادغذایی میهن وجود دارد. تمامی این‌ها نشان می‌دهد صنعت خودرو در ایران سوددهی خوبی دارد و اسنوا نیز به عنوان یک شرکت موفق و ثروتمند قصد دارد تا شانس خود را در این زمینه امتحان کند!

 

در سایر نقاط دنیا نیز خیلی از برندهای معروف خودرویی قبل از اینکه وارد بحث خودرو شوند، اقدام به تولید اسلحه، هواپیما، لوازم خانگی و حتی فلفل‌ساب ونمک پاش می‌کردند! پس در این زمینه نمی‌توان به فعالان جدید صنعت خودروی کشور خرده گرفت بلکه می‌توان امیدوار بود که با افزایش رقابت در عرضه خودرو، شرایط برای خریداران بهبود پیدا کند.
کمپین تبلیغاتی اسنوا ابهامات و علامت سوال‌های فراوانی دارد؛ باید صبر کرد و منتظر ماند تا ببینیم اسنوا قصد دارد گام‌های نخست خود در صنعت خودرو را چگونه بردارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا