هاست پرسرعت
خودرو

شورلت کوروت C8 به پیشرانه 7 لیتری V8 با 700 اسب بخار مجهز می‌شود

شورلت کوروت C8 به پیشرانه 7 لیتری V8 با 700 اسب بخار مجهز می‌شود

شرکت لینگنفلتر یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی را برای کوروت C8 تدارک دیده است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شرکت تیونینگ لینگنفلتر (Lingenfelter) به‌زودی یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور را برای کوروت C8 ارائه خواهد کرد. پیشرانهٔ موردبحث این اعداد چشمگیر را بدون هیچ‌گونه القای اجباری و با بنزین معمولی تولید می‌کند و با قطعات سفارشی لینگنفلتر حتی می‌تواند افزایش پیدا کند. این پیشرانه که با نام ۴۲۷ LT2 المینیتور شناخته می‌شود، یکی از معدود موتورهای لینگنفلتر محسوب می‌شود که بر اساس موتورهای سری LS جنرال موتورز شکل نگرفته است.

شورلت کوروت C8 به پیشرانه 7 لیتری V8 با 700 اسب بخار مجهز می‌شود

در عوض، این موتور بر پایهٔ پیشرانهٔ LT2 ساخته شده است یعنی همان موتور استانداردی که در کوروت C8 استینگری ارائه می‌شود. تیم لینگنفلتر حجم موتور را به ۷ لیتر افزایش داده و سپس با افزودن قطعات جدید کار را ادامه داده است. این قطعات شامل بلوک CNC، شاتون‌های Callies، پیستون‌های ماهله، سرسیلندرهای CNC و میل بادامک‌های اختصاصی که توسط Comp Cams به‌طور خاص برای این موتور طراحی شده می‌شود. نتیجهٔ این اقدامات تولید ۷۰۰ اسب بخار با بنزین اکتان ۹۱ است. حداکثر گشتاور موتور هم در دور ۴,۸۰۰ rpm تولید می‌شود. علاوه بر این، با سفارش منیفولد هوای کربنی و دریچه گاز لینگنفلتر، می‌توان خروجی موتور ۷ لیتری المینیتور را تا ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داد. این

شورلت کوروت C8 به پیشرانه 7 لیتری V8 با 700 اسب بخار مجهز می‌شود

این ارقام پیشرفت بزرگی را نسبت به موتور ۶.۲ لیتری LT2 استاندارد کوروت C8 نشان می‌دهند که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این اعداد، پیشرانهٔ ۷ لیتری لینگنفلتر به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان تبدیل می‌شود. این پیشرانه حتی از موتور ۵.۵ لیتری کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور هم قوی‌تر است. در حال حاضر، لینگنفلتر هنوز در حال آزمایش موتور المینیتور است اما به نظر می‌رسد محصول نهایی طی سال جاری عرضه خواهد شد. بااین‌حال، تیونر موردبحث فعلاً قیمت یا زمان دقیق عرضهٔ این موتور را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا