هاست پرسرعت
خودرو

نقد و بررسی ماکت مازراتی لوانته ساخت ویلی مقیاس ۱:۲۴

نقد و بررسی ماکت مازراتی لوانته ساخت ویلی مقیاس ۱:۲۴

مقدمه

کمپانی ویلی (WELLY) سال ۱۹۸۰ در هنگ‌کنگ چین تاسیس شد. ویلی تولید کننده انواع ماکت‌های موتورسیکلت، هواپیما، کامیون، خودرو سواری و… در مقیاس‌های مختلف است. ویلی رقیب اصلی مایستو (Maisto) محسوب‌ می‌شود. ماکت‌های ویلی در ایران به واسطه عرضه گسترده، قیمت و کیفیت نسبتا مناسب بسیار محبوب است. البته شاید مهم‌ترین دلیل محبوبیت ماکت‌های ویلی در ایران عرضه گسترده‌شان باشد. امروزه در تمام فروشگاه‌های فروش ماکت و یا حتی اسباب‌بازی فروشی‌ها حداقل یک نمونه ماکت ویلی دیده‌ می‌شود؛ در صورتی که پیدا کردن ماکت‌های بوراگو (Bburago) یا مایستو در بازار بسیار سخت و طاقت فرساست.

 

در این مقاله سعی داریم شما را با ماکت ۱:۲۴ مازراتی لوانته ساخت ویلی آشنا کنیم. با gsxr همراه باشد.

همچنین بخوانید: یک موتور احتراق داخلی مینیاتوری چگونه ساخته می‌شود + ویدئو

بررسی ماکت مازراتی لوانته:

همانطور که می‌دانید منظور از مقیاس ۱:۲۴ این است که ماکت نسبت به نسخه واقعی ۲۴ برابر کوچک‌تر شده یا به زبان ساده‌تر، نسخه اصلی خودرو ۲۴ برابر بزرگتر از ماکت آن است.

ماکت مازراتی لوانته

ویلی برای طراحی قسمت جلویی ماکت، جزئیات زیادی به خرج داده. جزئیاتی که درجلوپنجره، کاپوت و مه‌شکن‌های این ماکت دیده می‌شود در رده قیمتی خود کم‌نظیر است. البته گرافیک چراغ‌های اصلی چندان جذاب نیست اما قابل چشم پوشی است. این جزئیات در زیر کاپوت هم دیده ‌می‌شود. کاور موتور در این ماکت با لوگوی مازراتی و نوشته V6 مزین شده. باقی قسمت‌های داخل کاپوت نیز با دقت و حوصله طراحی و قالب گیری شده‌اند.

ماکت مازراتی لوانته

زمانی که از نمای جانبی به ماکت نگاه می‌کنید دقت در قالب گیری و طراحی قطعات مشخص است اما جزئیاتی که در قسمت جلو رعایت شده بود در این قسمت دیده نمی‌شود. برای مثال می‌شددستگیره درها و دریچه ورودی هوای روی گلگیر با جزئیات بیشتری طراحی شوند. اما در عوض طراحی رینگ‌های این ماکت لوانته عالی است. برای رنگ‌آمیزی این رینگ‌ها از دو رنگ مشکی و نقره‌ای استفاده شده. ترکیب این رینگ‌ها با کالیپر ترمز قرمز و دیسک‌های سوراخ دار نمای جذابی را برای این قسمت به ارمغان آورده‌اند.

ماکت مازراتی لوانته

در کابین ماکت لوانته نیز جزئیات بسیاری دیده می‌شود. برای مثال gsxr ترمز، گاز، دسته راهنما و آیینه وسطی از باقی قسمت‌ها جدا است و اینطور نبوده که همه آن‌ها چسبیده به هم ساخته شود. لوانته ساخت ویلی سه قسمت بازشو (در راننده، سرنشین و کاپوت) دارد.

ماکت مازراتی لوانته

اما زمانی که نمای عقب را نگاه می‌کنیم بسیار ناامید می‌شویم. در این قسمت هیچ خبری از جزئیاتی که در باقی قسمت‌ها رعایت شده بود نیست. چراغ‌ها، شبرنگ ها و سر اگزوزها با نهایت بی‌حوصلگی طراحی و ساخته شده‌اند. حتی نوشته‌های لوانته و مازراتی بر روی در صندوق، چنان کم‌رنگ است که کمتر کسی متوجه آن می‌شود. کیفیت رنگ آمیزی ماکت نیز تعریفی ندارد. علت این موضوع به کم‌رنگی و بی‌روح بودن رنگ بژ این ماک برمی‌گردد.

در نسخه بوراگو این ماکت جزئیات بیشتری در قسمت عقب و سقف مشاهده می‌شود. اما رینگ‌های نسخه بوراگو با بی‌سلیقگی تمام طراحی شده.

نسخه ساخت بوراگو
نسخه ساخت بوراگو

قیمت نسخه بوراگو این ماکت در بازار حدود ۹۰۰ هزار تومان است. این رقم در نسخه ویلی حدودا به ۱.۲ میلیون تومان می‌رسد که برای ماکتی با این مشخصات منطقی به نظر می‌رسد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا