معرفی کادیلاک اسکالید هنسی با پیشرانه سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری
معرفی کادیلاک اسکالید هنسی با پیشرانه سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری
هنسی با تجهیز پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 کادیلاک اسکالید به یک سوپرشارژر ۲.۹ لیتری، قدرت آن را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت رسانده است.
هنسی هیچگاه از فعالیت دست نمیکشد و جدیدترین محصول آن یک ارتقاء قابلتوجه برای کادیلاک اسکالید است. البته این تیون که H650 نام دارد، برای دیگر شاسیبلندهای جنرال موتورز که از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری L87 استفاده میکنند هم قابل سفارش خواهد بود. این کیت با افزایش چشمگیر قدرت پیشرانه، پرفورمنس خودرو را در دنیای واقعی بهبود میبخشد.
کیت H650 هنسی خروجی موتور V8 اسکالید را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن متر گشتاور رسانده است. برای مقایسه، موتور اسکالید V به لطف یک سوپرشارژر ۲.۷ لیتری، ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه موتور ۶.۲ لیتری استاندارد اسکالید تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. هنسی با استفاده از یک سوپرشارژر ۲.۹ لیتری، یک اینترکولر و سیستم اگزوز از فولاد ضدزنگ به همراه بهبود نرمافزار مدیریت موتور، از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز ۲۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری بیرون کشیده است.
هرچند هنسی در حالات رانندگی، سیستم تعلیق و سامانهٔ چهارچرخ محرک اسکالید تغییری ایجاد نکرده اما این شاسیبلند فول سایز به لطف افزایش قابلتوجه قدرت موتور ظرف تنها ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که از شتاب ۶.۱ ثانیهای نسخهٔ استاندارد بهتر است. اسکالید هنسی همچنین ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵ ثانیه طی میکند که یک ثانیهٔ کامل از مدل معمولی سریعتر است. جان هنسی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دراینباره گفته است:
تیم ما به خاطر این توسعهٔ سوپرشارژری برای موتور ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز بسیار هیجانزده است
همانطور که در ابتدا اشاره شد، این کیت ارتقاء هنسی برای تمام محصولات جنرال موتورز که از پیشرانهٔ L87 استفاده میکنند مثل شورلت تاهو، شورلت سابربن و جیامسی یوکان قابل سفارش خواهد بود به شرطی که از مدل ۲۰۲۱ به بعد باشند. هزینهٔ این ارتقاء هم ۲۷,۹۵۰ دلار خواهد بود و با گارانتی ۵۸ هزار کیلومتری هنسی همراه است. هر خودرویی که به این کیت مجهز میشود، از پلاک موتور با شماره سریال بهرهمند خواهد شد و قبل از اینکه به خریدار تحویل داده شود در پیست و روی داینو آزمایش میشود.