هاست پرسرعت
خودرو

تقاضای بالا برای لندروور دیفندر جدید

تقاضای بالا برای لندروور دیفندر جدید

به دلیل تقاضای زیاد برای دیفندر، لندروور به کارخانهٔ تولید آن در اسلواکی شیفت کاری سوم را اضافه کرده است تا سفارشات معوقه را کاهش دهد.

تا این لحظه، جگوار-لندروور مجموعاً حدود ۲۱۴ هزار سفارش دارد که حدود یک‌چهارم آن فقط برای دیفندر است. این شاسی‌بلند آفرودی در نسخه‌های ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ در کارخانه‌ای در اسلواکی تولید می‌شود و برای کاهش سفارشات معوقه، لندروور شیفت کاری سوم را به این کارخانه اضافه کرده است. در هفت فصل گذشته، دیفندر محبوب‌ترین محصول این شرکت بوده است. مشکلات کمبود قطعات که این روزها گریبان گیر اکثر خودروسازان شده در تولید جگوار-لندروور هم اختلال ایجاد کرده است.

تقاضای بالا برای لندروور دیفندر جدید

البته لندروور هم مثل دیگر برندهای لوکس، مدل‌های با حاشیهٔ سود بالاتر را در اولویت تولید قرار داده است و به همین دلیل، کارخانهٔ اسلواکی که دیسکاوری را هم تولید می‌کند کاهش تیراژ نداشته است اما آمار عمده‌فروشی شرکت (فروش به نمایندگی‌ها) در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۲ به پایین‌تر حد خود یعنی تنها ۱,۹۲۴ دستگاه رسیده است. هرچند دیفندر فروش بالایی دارد اما خانوادهٔ آن هنوز کامل به نظر نمی‌رسد زیرا از زمانی که نسل جدید این ماشین در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد، همواره شایعات ضدونقیضی در مورد ساخت نسخهٔ پیکاپ آن مطرح بوده و هنوز مشخص نیست که عضو هم به خانوادهٔ دیفندر اضافه خواهد شد یا نه.

تقاضای بالا برای لندروور دیفندر جدید

دو سال پیش، مدیر اجرایی برنامه‌های جگوار-لندروور اظهار داشت که شرکت به این فضا توجه دارد اما تاکنون چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. این در حالی است که شایعاتی به ساخت نسخهٔ پیکاپ یکی از رقبای اصلی دیفندر یعنی مرسدس بنز G کلاس اشاره داشته‌اند. بااین‌حال، طبق برنامه‌های جگوار-لندروور، هم‌اکنون دیفندر الکتریکی در دست توسعه است و تا اواخر دههٔ جاری به بازار عرضه خواهد شد. ساخت نسخهٔ الکتریکی رنجروور و دیسکاوری هم در برنامه‌های این شرکت هست. اولین محصول برقی لندروور در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود و جگوار هم در سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا