هاست پرسرعت
خودرو

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

هوندا نسخهٔ هاچ‌بک مدل اینتگرا را با پیشرانه‌های هیبریدی و توربوشارژ ۱۸۰ اسب بخاری برای بازار چین معرفی کرده است.

نام اینتگرا سال گذشته در قالب یک سدان اسپرت با برند آکورا به بازار آمریکای شمالی بازگشت اما چند ماه قبل از آن، هوندا همین نام را در چین احیا کرده بود. حال به خانوادهٔ اینتگرا یک عضو جدید اضافه شده است. این خودرو هوندا اینتگرا هاچ‌بک است که برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط هوندا-گک تولید می‌شود. همان‌طور که مشخص است، این مدل درواقع نسخهٔ هاچ‌بک اینتگرا سدان محسوب می‌شود که سال گذشته در چین عرضه شد.

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

هردو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک اینتگرا بر اساس نسل یازدهم هوندا سیویک ساخته شده‌اند و فقط در چین عرضه می‌شوند. اینتگرا هاچ‌بک با دو پیشرانهٔ مختلف در این کشور پرجمعیت آسیایی به فروش خواهد رسید. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هیبریدی است که ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خبر مهم‌تر اما نسخهٔ توربو است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

جالب اینکه خریداران می‌توانند برای انتقال نیروی موتور در این مدل گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا CVT را انتخاب کنند. در چین معمولاً گیربکس‌های دستی برای خودروهای ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و این موضوع، اینتگرا هاچ‌بک را به یکی از محدود خودروهای بازار چین با گیربکس دستی و گزینه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. هوندا همچنین در طراحی بیرونی نسخهٔ توربوشارژ اینتگرا هم تغییراتی ایجاد کرده تا آن را از نسخهٔ هیبریدی متمایز کند. این نسخه با یک اسپویلر کوچک در عقب، یک دیفیوزر با دو سر اگزوز کرومی، طرح دورنگ بیرونی با سقف مشکی و دستگیره‌های در مشکی، نمای تهاجمی‌تری دارد.

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

برای یادآوری، هوندا در چین هم سیویک و هم اینتگرا را در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک عرضه می‌کند و هرچند این دو خودرو شباهت و اشتراکات زیادی باهم دارند اما خودروساز ژاپنی از طریق دو جوینت ونچر مختلف آن‌ها را در چین تولید و عرضه می‌کند. در این کشور، اینتگرا توسط هوندا-گک و سیویک توسط هوندا-دانگ‌فنگ تولید می‌شود.

معرفی هوندا اینتگرا هاچ‌بک با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دستی

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا