هوندا جزئیات بیشتری از کراس اور جدید CR-V هیدروژنی را منتشر کرد
هوندا جزئیات بیشتری از کراس اور جدید CR-V هیدروژنی را منتشر کرد
هوندا با انتشار برخی جزئیات از کراس اور جدید و هیدروژنی CR-V اعلام کرد محصول متفاوت خود را از سال ۲۰۲۴ تولید میکند. ژاپنی ها CR-V هیدروژنی با قوای محرکه ای که حاصل همکاری با جنرال موتورز است عرضه خواهند کرد.
ژاپنیها اگرچه نامی رسمی برای نسل بعدی محصول هیدروژنی خود اعلام نکردهاند اما میدانیم این خودرو بر پایه CR-V ساخته خواهد شد و بخشی از برنامههای هوندا برای کاهش میزان آلایندگی سبد محصولاتش خواهد بود. شرکت موردبحث در جلسهای که تمرکز اصلیاش بر استراتژی سلول سوختی برای آینده بود جزئیات کراس اور کوچکش را اعلام کرد.
قوای محرکه هیدروژنی و پیشرانه برقی CR-V هیدروژنی در زیر کاپوت و بالای چرخ های جلو قرار خواهد گرفت تا آرایشی شبیه CR-V بنزینی داشته باشد. تانک هیدروژن نیز زیر صندلی عقب جا خوش خواهد کرد و فاصله زیادی با اکسل عقب نخواهد داشت. چنین آرایشی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی در نظر گرفته میشود. همچنین بجای برخی قطعات مدل بنزینی CR-V واحد قدرت هوشمند هوندا قرار خواهد گرفت و با باتری، اینورتر برقی و کنترلهای قوای محرکه همکاری خواهد نمود. هوندا اشارهای به ظرفیت و بزرگی باتری CR-V هیدروژنی نکرده است اما باتری توانایی شارژ پلاگین را خواهد داشت. چنین سیستمی به مالکان اجازه خواهد داد تا خودروی خود را در طول شب شارژ کنند و بتوانند مسافتی را بدون نیاز به درگیر شدن سلول سوخت هیدروژنی بپیمایند و به این ترتیب نیاز کمتری به مراجعه به جایگاههای سوختگیری هیدروژن داشته باشند. در واقع کمبود زیرساختهای شارژ یکی از مشکلات اصلی مالکان خودروهای هیدروژنی همچون تویوتا میرای و هوندا کلاریتی بوده است.
هوندا CR-V هیدروژنی (نام رسمی هنوز تائید نشده است) در مرکز ساخت پرفورمنس هوندا در اوهایو تولید خواهد شد یعنی جایی که NSX مشهور را تولید میکرد. همچنین ژاپنیها نسخههای مخصوص بازار ژاپن را از همین سایت تولیدی صادر خواهند کرد. انتظار میرود فروش کراس اور موردبحث در آمریکا و ژاپن از سال ۲۰۲۴ شروع شود. نسل جدید قوای محرکه هیدروژنی هوندا که در CR-V هیدروژنی نصب خواهد شد با همکاری جنرال موتورز توسعه یافته است. ژاپنیها میگویند هزینه ساخت چنین مجموعهای دوسوم کمتر از قوای محرکه کلاریتی خواهد بود و به لطف استفاده از متریال مقاوم در برابر خوردگی دوام آن دو برابر شده است. از نظر کارایی در دماهای بسیار پایین نیز قوای محرکه جدید هوندا بهتر ظاهر میشود. هوندا همچنین جزئیاتی ابتدایی از سیستم سلول سوختی را برای چند سال آینده منتشر کردهاند. این مجموعه جدید هزینه ساخت کمتر و دوام و پایداری بالاتری خواهد شد. ژاپنیها امیدوارند با چنین فعالیتهایی باعث همهگیری قوای محرکه هیدروژنی در خودروهای سنگین و ماشینآلات راهسازی و همچنین کشتیها شوند.