دوئل فینال، فورد اکسپلورر یا تویوتا هایلندر؟
دوئل فینال، فورد اکسپلورر یا تویوتا هایلندر؟
مرحلهٔ نهایی، گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز
در مرحلهٔ فینال سری دوئلهای خودرویی gsxr امروز نوبت به گروه هفدهم یا کراساوورهای فول سایز رسیده است. در این گروه در ابتدا دوازده خودرو حضور داشتند که از بین آنها علاوه بر دو فینالیستی که حالا به مصاف هم رفتهاند، چهار کراساوور دیگر شامل مزدا CX-9، شورلت تراورز، جیامسی آکادیا و بیوک انکلیو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی رسیدند. از این مرحله نیز چهار خودرو به نیمهنهایی صعود کردند و نهایتاً از بین آنها فورد اکسپلورر با غلبه بر جیامسی آکادیا و تویوتا هایلندر با مغلوب کردن مزدا CX-9 خود را به فینال رساند. این دو مدل پرفروشترین کراساوورهای این کلاس در بازار آمریکا هستند که این نشان میدهد نظر مخاطبان gsxr لااقل در این گروه مطابق با خریداران آمریکایی بوده است. البته هنوز کار تمام نشده و باید از بین این دو خودرو، یکی را بهعنوان برندهٔ گروه کراساوورهای فول سایز انتخاب کنید. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
نتیجهٔ دوئل قبلی بین تویوتا هایلندر و مزدا CX-9
مجموع آراء: ۱۵۷۵
آراء تویوتا: ۸۵۰
آراء مزدا: ۷۲۵
پیروز دوئل: تویوتا هایلندر با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
تویوتا هایلندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: TNGA GA-K تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۲۲,۸۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا و جذاب، تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، سیستمهای ایمنی استاندارد زیاد، فضای بار کافی، نسخهٔ هیبریدی بسیار کممصرف، تزئینات داخلی لوکس در تیپهای بالایی
نقاط منفی: رانندگی کمهیجان و کسلکننده، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، طراحی شلوغ داشبورد، گشتاور ناکافی موتور در دورهای پایین، سواری مواج و شناور
چکیده: هرچند هایلندر از ویژگیهای مثبت زیادی مثل ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی کممصرف و تجهیزات فراوان برخوردار است اما همچنان در پس پیشتازان کلاس کراساوورهای سه ردیفه قرار میگیرد و برای جلب نظر رانندگان به جذابیت بیشتری نیاز دارد
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۰۷,۶۷۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و راحت و درعینحال کنترلشده، صندلیهای بزرگ و راحت، گزینههای متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان، ارائهٔ نسخههای اسپرت ST و هیبریدی کممصرف
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، متریال کمکیفیت و پلاستیکی کابین، در تیپهای بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا میکند، فقدان پورت USB در ردیف سوم
چکیده: فورد اکسپلورر کراساوور فول سایز کاملاً مناسبی است که برای خانوادهها راحت و کاربردی خواهد بود و با کمی اغماض میتوان آن را انتخاب خوبی دانست ولی در کلاسی حضور دارد که پر است از رقبای درخشان و قابلتوجه با ویژگیهای جذاب فراوان
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا هایلندر | فورد اکسپلورر | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۰ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۵ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۵ جی | ۰.۸۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۹ متر | ۵۱.۲ متر |
پیست Figure-8 | ۲۷.۴ ثانیه | ۲۷.۷ ثانیه |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۴ متر | ۱۱.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۶۸ لیتر |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۲۰۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۲۴۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۵۰ میلیمتر | ۵,۰۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۳,۰۲۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۳۸,۷۹۰ دلار | ۴۰,۳۵۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.