میاموتو به لقب «اسپیلبرگ صنعت بازی» علاقهای ندارد
میاموتو به لقب «اسپیلبرگ صنعت بازی» علاقهای ندارد
شیگرو میاموتو یکی از بزرگترین بازیسازان سه دههی اخیر به شمار میآید که تاکنون بسیاری از مجموعههای مشهور و پرفروش نینتندو به مانند Mario ،The Legend of Zelda ،Donkey Kong ،Star Fox و Pikmin را خلق کرده است. با توجه به خدمات بسیار ارزشمند این کارگردان و طراح بازی ژاپنی، بسیاری او را با استیون اسپیلبرگ، کارگردان بزرگ سینما مقایسه میکنند و به او لقب «اسپیلبرگ صنعت بازی» را دادهاند.
بنابر دلایلی بسیاری از طرفداران رسانههای سرگرمی تمایل دارند که تک تک جنبههای بازیهای ویدیویی را با صنعت فیلم و سینما مقایسه کنند. یکی از این مقایسهها که به سال ۱۹۹۶ برمیگردد، مربوط به میاموتو و اسپیلبرگ است. حال این کارگردان ژاپنی و خالق ماریو در مصاحبهی جدید خود اعلام کرد که به اینگونه مقایسهها و تشبیهها علاقهای ندارد.
میاموتو در مصاحبهی جدید خود توضیح داد: «همانطور که شما گفتید، من را اسپیلبرگ دنیای بازی نیز مینامند اما من واقعا آن را دوست ندارم. من میاموتو هستم. میاموتو، میاموتو و نینتندو، نینتندو است. با این حال، من از مقایسه شدن با دیزنی بسیار مفتخرم. البته باید بگویم که به جای مقایسه نینتندو با دیزنی، احساس میکنم که دیزنی تا حدودی و به ویژه برای خانوادهها، حس اهمیت را نشان میدهد».
میاموتو این مصاحبه را در حالی انجام داده است که بخش عمدهای از زمان اخیر خود را برای کار روی Super Nintendo World در پارک یونیورسال هالیوود سپری کرده است. میاموتو در مصاحبهی خود به یک نکتهی عجیب اشاره کرد و گفت که تمایل دارد از ساختمان بزرگی که در این پارک ساخته شده و احتمالا همان قلعهی نمادین سری ماریو است، بالا برود. با این حال بدیهی است که بالا رفتن از این قلعه تنها در بازیهای ویدئویی ممکن خواهد بود و خالق ماریو نمیتواند در دنیای واقعی چنین کاری انجام دهد.
شیگرو میاموتو در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چرا در پارک Super Nintendo World بیشتر از المانهای سری ماریو استفاده شده، گفت که تاکنون گفتگوهایی برای اضافه شدن سایر آیپیهای نینتندو به مانند Splatoon انجام شده است. با این وجود نینتندو در برنامه دارد پارک یونیورسال ژاپن با محوریت شخصیت Donkey Kong را ایجاد کند.
نظر شما دربارهی این اخبار چیست؟ آن را با تیم gsxr و سایر کاربرها در میان بگذارید.