جهان آزاد Halo Infinite عقبگرد و کاهش مقیاس چشمگیری داشته است
جهان آزاد Halo Infinite عقبگرد و کاهش مقیاس چشمگیری داشته است
استودیوی 343 اینداستریز اعلام کرد که طراحی جهان آزاد بازی Halo Infinite در مقاطعی بسیار سخت و چالشبرانگیز بوده و این موضوع منجر به کاهش مقیاس جهان آن شده بود.
بازی Halo Infinite مطمئناً دوباره علاقهمندان به بخش کمپین بازیهای این مجموعه را به سمت خود جذب کرد و با ساختار جهان باز خود بزرگترین تغییر فرمول Halo از زمان خلق شدنش را کلید زد. البته، همانطور که کسانی که بازی را انجام دادهاند متوجه شدهاند، جهان آزاد Zeta Halo لزوماً از نظر مقیاس چشمگیر نبود و تنوع محیطی نیز نداشت. اما طبق گفتهی سازندگانش، این جهان میتوانست بسیار بزرگتر و متنوعتر باشد.
جوزف استیتن (Joseph Staten) به عنوان کارگردان خلاق استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries) در صحبت با تد پرایس (Ted Price) از استودیوی اینسامنیاک (Insomniac) در طول قسمت اخیر پادکست AIAS Game Maker’s Notebook، فاش کرد که از زمانی که به تیم توسعهی Halo Infinite ملحق شد چیزهای زیادی را از جهان آزاد بازی حذف نکرد. همچنین، بخش کمپین این بازی تا ماه آگوست سال 2020 میلادی به شکل قابل توجهای کوچکتر شده بود. طبق گفتهی استیتن، هدف از این امر این بود که کیفیت را در اولویت قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که بازی میتواند در زمان عرضه انتظارات را برآورده کند.
استاتن گفت:
من میدانم که قبل از این که به تیم ملحق شوم، آزمون و خطاهای بسیاری در زمینهی طراحی جهان بازی و تنوع زیستی آن انجام شده بود. حتی پس از این که به تیم ملحق شدم، باید تصمیم میگرفتیم که از وسعت کدام بخش باید کم کنیم. ما وقت نداشتیم تا سطح بازی را به همان اندازه که میخواستیم بالا نگه داریم. ما از دموی E3 تا زمانی که بازی را عرضه کردیم، گامهای بزرگی برداشتیم، اما همچنان باید وسعت جهان بازی را کاهش میدادیم.
ما در نهایت نتوانستیم چیز زیادی از جهان آزاد بازی را حذف کنیم، اما میدانم که وسعت بازی نسبت به طرحهای اولیه کاهش قابل توجهای داشته است. ما میدانستیم که باید یک تجربهی با کیفیت ارائه دهیم، جاهطلبیهای خود را در نظر بگیریم تا مطمئن شویم که انتظارات را برآورده میکنیم.
البته، این اولین باری نیست که متوجه کاهش سطح میزان جاهطلبیهای Halo Infinite در طول توسعهاش میشویم. گزارشهای قبلی چنین بیان میکردند که استودیوی 343 اینداستریز در ابتدا روی یک جهان آزاد بسیار بزرگتر و متنوعتر کار میکرد که از نظر مقیاس میتوانستیم آن را با The Legend of Zelda: Breath of the Wild مقایسه کنیم.
بازی Halo Infinite در دسترس دارندگان پلتفرمهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی قرار دارد.