هاست پرسرعت
خودرو

بدترین رفتار مسافران در تاکسی‌ های اینترنتی از زبان رانندگان

بدترین رفتار مسافران در تاکسی‌ های اینترنتی از زبان رانندگان

تاکسی‌ های اینترنتی در چند سال اخیر به گزینه‌ای محبوب هم برای رانندگان و هم برای مسافران تبدیل شده‌اند اما گاها شاهد رفتارهای نامناسبی از سوی مسافران هستیم که قشر زحمت‌کش راننده را می‌آزارد. در این نوشته می‌خواهیم به بدترین رفتارهایی که مسافران در تاکسی‌های اینترنتی داشته‌اند بپردازیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

از آنجایی که وضعیت اقتصادی خانوارها مناسب نیست، افراد زیادی به دنبال شغل و درآمد دوم هستند و تاکسی‌ های اینترنتی به دلیل انعطاف زمان کاری و برخی مزیت‌های دیگر به گزینه اول بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند؛ اما این کار نیز سختی‌های خاص خودش را دارد و در مطلب مفصلی در gsxr به آن پرداخته‌ایم. این بار می‌خواهیم از زبان راننده‌های اوبر به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا بدترین رفتار مسافران را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید:

اسنپ یا تپسی؟ درآمد، مزایا، معایب و هرآنچه باید بدانید

آیا شما همیشه دیر از زمان مشخص شده سوار تاکسی اینترنتی می‌شود؟ آیا در سخن گفتن با رانندگان ادب را رعایت نمی‌کنید؟ از آن‌ها می‌خواهید تا در مکان‌های توقف ممنوع پارک کنند؟ شاید با سخنان ما موافق نباشید و حتی ناراحت شوید اما چنین افرادی می‌توانند کابوس شب یک راننده تاکسی اینترنتی باشند! رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در طول روز و شب با افراد زیادی سر و کار دارند و اخیراً ۵ راننده اوبر با رسانه‌ها درباره رفتار مسافران گفت‌وگوی قابل‌تأملی داشته‌اند. اوبر می‌گوید در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ به‌طور متوسط ۲۳ میلیون سفر روزانه را در سراسر جهان ثبت کرده است که رکورد جدیدی به شمار می‌آید. این میزان سفر افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۱۹ میلیون سفر روزانه در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. اما به نظر شما بدترین رفتار مسافران در تاکسی‌های اینترنتی چه بوده‌اند؟

مسافران بی‌ادب و گستاخ

مسافران بی‌ادب و گستاخ می‌توانند کابوس شب رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی باشند. تروور مارتین که راننده اوبر در اورنج کانتی کالیفرنیاست می‌گوید:

بدترین نوع مسافران آن‌هایی هستند که با بی‌ادبی صحبت می‌کنند و عصبی می‌شوند. من احتمالاً هر هفته حداقل یک‌بار با چنین افرادی روبرو می‌شوم

او بیش از یک سال است که در اوبر کار می‌کند و بیش از ۱۰۰۰ سفر را به پایان رسانده است. مارتین همچنین می‌گوید علاقه‌ای به سوار کردن مسافرانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند ندارد. جان لیسی که راننده اوبر در فلوریداست اظهار می‌دارد بدترین نوع مسافران آن‌هایی هستند که با صدای بلند حرف می‌زنند، درب خودرو را می‌کوبند و به خودرو احترام نمی‌گذارند. او می‌گوید در ۸ سال گذشته‌ای که با خودرو کار می‌کرده هر هفته به‌طور متوسط ۳ تا ۴ مسافر از این نوع را سوار کرده است. دیوید همیلتون که راننده اوبر در فلوریداست و بیش از ۳۶۰۰ سفر را در طول ۱۰ ماه کامل کرده است به سر و کله زدن با مسافران گستاخی که بهداشت را هم رعایت نمی‌کنند اشاره می‌کند و می‌گوید تقریباً هر هفته یک‌بار با چنین افرادی مواجه می‌شود. البته اوبر می‌گوید رانندگان می‌توانند چنین اتفاقاتی را به مرکز پشتیبانی شرکت اطلاع دهند.

درخواست برای توقف در محل‌های غیرمجاز یا فروشگاه‌ها

یکی از رانندگان تاکسی‌ های اینترنتی همچنین می‌گوید مسافرانی که خواهان توقف در محل‌های غیرمجاز یا فروشگاه‌ها هستند باعث کاهش درآمد رانندگان می‌شوند. او می‌گوید:

اگر کسی بخواهد ۱۰ دقیقه در یک فروشگاه توقف کنم تا چیزی بخرد من او را پیاده خواهم کرد. وقتی هم که چنین چیزی را می‌گویم آن‌ها تعجب می‌کنند

مسافران می‌توانند گزینه توقف سفر را قبل از سوار شدن یا حین آن انتخاب کنند و به این ترتیب مبلغ سفر افزایش خواهد یافت تا راننده متضرر نشود. زمانی که تقاضا برای سفر بالا باشد برخی رانندگان از انتخاب مسافرانی که می‌خواهند در بین مسیر توقف کنند اجتناب می‌کنند زیرا این مسافران پول اضافه‌ای برای توقف پرداخت نمی‌کنند و بنابراین درآمد راننده کاهش می‌یابد.

عدم انعام دادن

یکی از گزینه‌هایی که اوبر در اختیار مسافر قرار داده انعام دادن به راننده است. آن‌ها می‌توانند به راننده انعام دهند و اوبر می‌گوید انعام آن‌ها مستقیماً به راننده می‌رسد. مطالعه سال ۲۰۱۹ توسط دانشگاه شیکاگو نشان داد مسافران اوبر فقط به ۱۶ درصد سفرها انعام می‌دهند و تنها ۱ درصد مسافران نیز همیشه چنین کاری را انجام می‌دهند. یکی از رانندگان اوبر که حدود یک سال است در ملبورن کار می‌کند اظهار داشته است:

آرزو دارم اگر مسافران مسیر کوتاهی را طی می‌کنند به من انعام دهند

این راننده می‌گوید برای مسیرهای کوتاه فقط ۸ دلار دریافت می‌کند اما تا ۳ دلار می‌تواند انعام دریافت کند. یکی دیگر از رانندگان نیز می‌گوید مسافران به ندرت این کار را انجام می‌دهند.

دیر سوار شدن

مسافران ۲ دقیقه فرصت دارند تا قبل از لغو سفر یا پرداخت پول سوار خودرو شوند. برخلاف تاکسی‌ های سنتی، رانندگان اوبر باید ۲ دقیقه صبر کنند و پس ‌از آن مبلغ سفر پرداخت می‌شود. پس از گذشت ۵ دقیقه راننده و نیامدن مسافر راننده می‌تواند گزینه لغو سفر را انتخاب کند و مسافر می‌بایست هزینه لغو را بپردازد. یکی از رانندگان می‌گوید برخی مسافران از او می‌خواهند تا بیشتر از ۵ دقیقه منتظر بماند.

ورود به مسیرهای غیرمجاز و ممنوع

راننده اوبر به مسافرانی اشاره می‌کند که خواهان سوار شدن در محل‌های غیرمجاز و ورودممنوع هستند. اوبر می‌گوید رانندگان باید تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از مجاز بودن مسیر سوار کردن مسافران اطمینان حاصل نمایند. سخنگوی اوبر می‌گوید:

ما می‌خواهیم هر سفر با احترام انجام شود و تجربه‌ای مثبت برای رانندگان و مسافران داشته باشند و به همین خاطر از همه می‌خواهیم به دستورالعمل‌ها احترام بگذارند. رانندگان می‌توانند مشکلات خود را مستقیماً با ما در میان بگذارند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا