هاست پرسرعت
بازی

شایعه: سونی به دنبال چیپ 6 نانومتری برای سخت‌افزاری جدید؛ آیا PS5 Pro/Slim در راه است؟

شایعه: سونی به دنبال چیپ 6 نانومتری برای سخت‌افزاری جدید؛ آیا PS5 Pro/Slim در راه است؟

آیا به عرضۀ کنسول‎های PS5 Pro و PS5 Slim نزدیک هستیم؟ گزارش‌های جدید به تلاش سونی حول راه‌اندازی خط تولید چیپ‌های 6 نانومتری اشاره دارند.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی Zuby-Tech در توییتر، سونی با همکاری TSMC و AMD یک خط تولید برای چیپ‌ست‌های 6 نانومتری راه انداخته است که احتمالاً به کنسول پلی استیشن 5 پرو یا اسلیم مربوط می‌شود.

سونی هنوز طراحی مجدد کنسول پلی استیشن 5 را اعلام نکرده است، اما با توجه به تاریخچۀ کنسول‌های این کمپانی، احتمالاً به زودی شاهد ورژن جمع و جورتر پلی استیشن 5 با پسوند اسلیم (Slim) خواهیم بود. از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که سونی در حال برنامه‌ریزی برای تازه‌سازی سخت‌افزار خود با یک ورژن قوی‌تر تحت نام پرو (Pro) باشد.

تبلیغات

شرکت لوازم الکترونیکی TCL در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود، تاریخ عرضۀ PS5 Pro و Xbox Series جدید را سال 2023 یا 2024 اعلام کرده بود. کمپانی مذکور به این موضوع اشاره دارد که کنسول‌های نسل 9.5 از نرخ فریم بین 60 تا 120 در رزولوشن 2160p پشتیبانی خواهند کرد و حتی قابلیت بازی در رزولوشن 8K را نیز فراهم می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود که PS5 Pro و Xbox Series جدید از نظر قدرت پردازش گرافیکی، هم‌تراز با کارت گرافیک AMD Radeon RX 7700 XT باشند که به زودی در دسترس طرفداران رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر شرکت‌های مایکروسافت و سونی با کمبود موجودی کنسول‌های نسل نهمی خود طرف هستند و با وجود کمبود چیپ‌، پیش‌بینی TCL را می‌‌توان زیادی خوشبینانه تلقی کرد و احتمالاً نسل کنونی دیرتر از 2024 نوسازی شود. با این وجود، تحلیلگران باور دارند که اگر خبری از کمبود موجودی و مشکلات توسعۀ چیپ‌ست‌ها وجود نداشت، 2024 سالی منطقی برای نوسازی بازار کنسول‌های نسل نهم به حساب می‌آمد.

امینناتی گادDARKSIRENM.MTTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیmeysambAlbertEmperor Nima ShamsMr.BadGuy💫Mohsenj74,tarnishedMax22هادی صفاییمن 2پاکم و هنوز نمردم هاهاها!!!!!!!!!!!Squatlatex2Dr.PyroHerfeiyاتزیو آدیتورهگیمری عادیتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا