اعلام نتایج دوئلهای پدال، بهترین خودروهای هر سگمنت به انتخاب شما
اعلام نتایج دوئلهای پدال، بهترین خودروهای هر سگمنت به انتخاب شما
در این مطلب برندگان دوئلهای gsxr که بهترین خودروهای سگمنت خود از دید شما مخاطبین عزیز محسوب میشوند را معرفی کردهایم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
حدود دو هفته پیش با برگزاری آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابتهای خودرویی gsxr به پایان رسید و حالا در نخستین روز سال جدید نتایج این دوئلها را اعلام میکنیم. این خودروها از دید شما و به انتخاب شما در کلاس خود بهترین هستند. این دوره از رقابتها در ۲۴ گروه مختلف برگزار شد و بیشترین تعداد آراء را در دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مرحلهٔ نیمهنهایی با ۳۳۱۵ رأی شاهد بودیم. با این توضیح سراغ معرفی برندگان این دوره از رقابتها میرویم.
گروه اول، هاچبکهای داغ: مرسدس A کلاس AMG
در اولین گروه رقابتها مرسدس A کلاس AMG بهعنوان بهترین هاچبک داغ انتخاب شده است. این خودرو برای رسیدن به این عنوان از سد رنو مگان RS، فولکسواگن گلف R و آئودی RS3 عبور کرده است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً ۱۸۸۷ رأی به ثبت رسیده که سهم مرسدس ۱۲۸۰ رأی بوده است.
گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت: تویوتا کمری TRD
پیروز دومین گروه رقابتها تویوتا کمری TRD است که هیوندای سوناتا N Line، کیا استینگر و فولکسواگن آرتئون را مغلوب کرد. این خودرو در فینال سدان ژرمنها را با اختلافی جزئی شکست داد. از ۱۹۰۱ رأی این دوئل، سهم کمری ۹۷۷ و سهم آرتئون ۹۲۴ رأی بوده است.
گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس C کلاس AMG
در گروه سوم رقابتها از دید شما مرسدس C کلاس AMG بهترین بوده است. این خودرو در طول مراحل مختلف موفق به شکست جگوار XE SV Project 8، بامو M3 و آئودی RS5 اسپرتبک شده است. در آخرین دوئل این گروه با مجموعاً ۱۶۲۰ رأی، آئودی با کسب ۷۷۷ رأی مغلوب شد.
گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس: بامو سری ۵
در گروه سدانهای میان سایز لوکس بامو سری ۵ با غلبه بر لکسس ES، کادیلاک CT5 و مرسدس بنز E کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه بین سدانهای آلمانی، مجموعاً ۲۲۳۳ رأی به ثبت رسیده که سهم بامو از این میزان ۱۱۷۴ رأی بوده است.
گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس: بامو M5
در گروه پنجم هم یکی از اعضای خانوادهٔ بامو سری ۵ پیروز شده تا این مدل در بین برندهها دو نماینده داشته باشد. M5 در فینال به مصاف مرسدس AMG GT63 رفت و با کسب ۱۲۴۰ رأی در برابر ۱۲۲۱ رأی، با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد. M5 در مراحل قبلی هم مازراتی گیبلی تروفئو، کادیلاک CT5-V بلکوینگ و مرسدس E63 را مغلوب کرد.
گروه ششم، سدانهای فوق لوکس: بنتلی فلاینگ اسپور
گروه سدانهای فوق لوکس یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و فلاینگ اسپور صرفاً با پشت سر گذاشتن تویوتا سنچوری و مایباخ S کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۲۸۲۳ رأی به ثبت رسید که سهم بنتلی ۱۶۲۶ رأی بوده است.
گروه هفتم، سدانهای الکتریکی: مرسدس بنز EQS
در آخرین گروه سدانها که به مدلهای الکتریکی اختصاص داشت، مرسدس بنز EQS به پیروزی رسید. این سدان آلمانی در طول مراحل مختلف لوسید ایر و پورشه تایکان را مغلوب کرد و در فینال هم با کسب ۱۰۹۳ رأی از مجموع ۱۹۴۳ رأی، از سد تسلا مدل S عبور کرد.
گروه هشتم، کوپههای کامپکت: پورشه ۷۱۸
در گروه کوپههای کامپکت، پورشه ۷۱۸ (کیمن/باکستر) در مراحل مختلف بامو Z4، تویوتا سوپرا، آئودی TT و بامو سری ۲ کوپه را پشت سر گذاشت تا بهترین خودروی کلاس خود لقب گیرد. این ماشین در فینال با کسب ۱۱۳۴ رأی از مجموع ۱۶۲۳ رأی، با اختلاف زیادی کوپهٔ باواریایی را شکست داد.
گروه نهم، کوپههای اسپرت: فورد موستانگ
در این گروه دوج چلنجر و فورد موستانگ به فینال رسیدند و رقابتی پایاپای داشتند. در دوئل پایانی مجموعاً ۱۹۸۸ رأی به ثبت رسید که سهم موستانگ از این میزان ۱۰۰۸ رأی و سهم چلنجر ۹۸۰ رأی بود. ماسل کار فورد در مراحل قبلی هم موفق به شکست لکسس RC و نیسان GT-R شد.
گروه دهم، کوپههای میان سایز: پورشه ۹۱۱ توربو
در گروه کوپههای میان سایز پورشه ۹۱۱ توربو با پشت سر گذاشتن مرسدس AMG SL و بامو سری ۸ پیروز شد. جالب اینکه پورشه در فینال دوباره به مرسدس AMG SL خورد و با کسب ۱۱۰۹ رأی از مجموع ۱۸۲۲ رأی بازهم رودستر اشتوتگارتیها را مغلوب کرد.
گروه یازدهم، کوپههای بزرگ: بنتلی کانتیننتال
این هم یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و بنتلی کانتیننتال با مغلوب کردن آستونمارتین DB11 و فراری روما توانست برندهٔ گروه شود. در دوئل فینال با فراری روما مجموعاً ۱۷۷۵ رأی به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۰۶ رأی به بنتلی داده شده است.
گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای رده پایین: شورلت کوروت
در گروه سوپراسپرتهای رده پایین، شورلت کوروت پس از مغلوب کردن لوتوس اوورا GT، آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان، در فینال به سد محکم پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 برخورد کرد و پس از رقابتی سخت با کسب ۸۱۸ رأی در مقابل ۷۹۱ رأی، با اختلافی جزئی برنده شد.
گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای رده بالا: فراری ۸۱۲
در مرحلهٔ فینال گروه سوپراسپرتهای رده بالا هم مثل گروه قبلی شاهد رقابت نزدیکی بین لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ بودیم ولی نهایتاً اسب سرکش مارانلو با کسب ۹۶۳ رأی، گاو خشمگین سنت آگاتا را با ۹۳۶ رأی مغلوب کرد. فراری در مراحل قبلی هم آستونمارتین DBS و مرسدس AMG GT بلک سریز را پشت سر گذاشت.
گروه چهاردهم، هایپراسپرتها: بوگاتی شیرون سوپراسپرت
در این گروه، بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مراحل مختلف هنسی ونوم F5 و کونیگزگ یسکو را پشت سر گذاشت و در فینال به مصاف فراری SF90 استراداله رفت. در این دوئل مجموعاً ۲۳۴۰ رأی به ثبت رسید که سهم بوگاتی از این میزان ۱۴۱۳ رأی بود.
گروه پانزدهم، شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس GLC63 AMG
گروه پانزدهم اولین گروه شاسیبلندها بود. در این گروه، مرسدس GLC63 AMG با شکست دادن پورشه ماکان GTS و جگوار F-Pace SVR به فینال رسید تا به مصاف بامو X3 M برود. از ۱۴۴۵ رأیی که در این دوئل ثبت شد سهم مرسدس ۸۱۶ رأی بوده است.
گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز: جیپ گرند چروکی
در گروه شانزدهم، جیپ گرند چروکی که در مراحل قبلی تویوتا ونزا، شورلت بلیزر و فورد اج را مغلوب کرده بود، همراه با کیا سورنتو به فینال رسید. جیپ در این مرحله از مجموع ۱۷۴۸ رأی، ۱۴۰۲ رأی را تصاحب کرد و با اختلاف زیادی رقیب کرهای را شکست داد.
گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز: تویوتا هایلندر
گروه هفدهم در فینال شاهد رقابت فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر بود که کراساوور ژاپنی از مجموع ۱۳۱۶ رأی توانست ۷۸۶ رأی را به خود اختصاص داده و پیروز شود. جالب اینکه هایلندر در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مغلوب جیامسی آکادیا شد اما بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خودرو بود به مرحلهٔ بعد رسید و نهایتاً برندهٔ کل گروه شد.
گروه هجدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس: بامو X5
این گروه با شانزده شرکتکننده در مرحلهٔ مقدماتی، شلوغترین گروه رقابتها بود. در این گروه هم جیپ گرند چروکی (البته در نسخهٔ کشیدهٔ L) به فینال رسید اما این بار نتوانست حریف بامو X5 شود با کسب ۶۱۰ رأی در برابر ۸۱۵ رأی مغلوب شد تا شاسیبلند ژرمنها پیروز این گروه لقب گیرد.
گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس: لامبورگینی اوروس
در این گروه شاهد رقابت قویترین شاسیبلندهای جهان بودیم و نهایتاً از بین آنها لامبورگینی اوروس با مغلوب کردن پورشه کاین توربو S و بامو X6 M به فینال رسید تا به مصاف مرسدس GLE63 AMG برود. اوروس در این دوئل هم رقیب خود را با کسب ۱۱۱۱ رأی از ۱۸۰۸ رأی، شکست داد.
گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز: تویوتا سکویا
در این گروه، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر توانستند خود را به فینال برسانند. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۱۵۶۸ رأی به ثبت رسید که سهم سکویا از این میزان ۸۶۷ رأی و سهم واگنییر ۷۰۱ رأی بوده است. بدین ترتیب، شاسیبلند تویوتا که قبلاً هم فورد اکسپدیشن و دوج دورانگو را مغلوب کرده بود برندهٔ این گروه لقب گرفت.
گروه بیستویکم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس: کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید در گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس پس از عبور از مسیری سخت عنوان پیروزی را کسب کرد. این خودرو در ابتدا لکسس LX و مرسدس بنز GLS را پشت سر گذاشت و در فینال به رنجروور خورد که در این مرحله هم با کسب ۱۱۱۹ رأی از مجموع ۱۷۷۲ رأی، رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد.
گروه بیستودوم، شاسیبلندهای فوق لوکس: مایباخ GLS600
اختلاف تنها ۴ رأی برندهٔ این گروه را مشخص کرده است. در فینال گروه شاسیبلندهای فوق لوکس بنتلی بنتایگا و مایباخ GLS600 به مصاف هم رفتند که شاسیبلند بریتانیایی ۸۹۲ رأی و رقیب آلمانی ۸۹۶ رأی کسب کردند و بنابراین، مایباخ با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد.
گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی: مرسدس بنز G کلاس
در این گروه لوکسترین و گرانترین خودرو توسط شما بهعنوان برنده انتخاب شده است. این ماشین مرسدس بنز G کلاس است که برای پیروزی از سد لندروور دیفندر، فورد برانکو و جیپ رانگلر عبور کرد. در دوئل پایانی این گروه مرسدس ۹۳۸ رأی و جیپ ۷۱۴ رأی کسب کردند.
گروه بیستوچهارم، شاسیبلندهای الکتریکی: فورد موستانگ Mach-E
و نهایتاً به آخرین دوئل این رقابتها رسیدیم که به شاسیبلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه، فورد موستانگ Mach-E پس از اینکه در مراحل قبلی اشکودا انیاک و شورلت بولت EUV را مغلوب کرد، در فینال هم با کسب ۶۶۷ رأی از مجموع ۱۰۲۴ رأی، توانست نیسان آریا را شکست دهد.