تخت گاز با هوندا سیویک ۱۹۹۳ در اتوبان؛ کوچک و قدیمی اما توانا!
تخت گاز با هوندا سیویک ۱۹۹۳ در اتوبان؛ کوچک و قدیمی اما توانا!
این هوندا سیویک ۱۹۹۳ هاچبک که مشاهده میکنید شاید در نگاه اول خودروی سریعی به نظر نرسد اما به خاطر پیشرانه متفاوت خود عملکرد مناسبی دارد و اخیراً راهی اتوبانهای آلمان شده است.
تخت گاز رفتن در بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان با یک بی ام و پرقدرت حس لذت بخشی خواهد داشت. همچنین پشت فرمان یک آئودی استیشن یا یکی از محصولات پرقدرت پورشه نشستن نیز لحظات نابی را رقم خواهد زد؛ و برای مالکان سوپر اسپرتها که پیشرانه ۱۲ سیلندر آنها غرش بلندی دارد تجربهای فوقالعاده خواهد بود؛ اما این بار با خودرویی روبرو هستیم که نسبت به گزینههای یاد شده درخشش کمتری دارد؛ اما در ادامه خواهید دید که هیجان را میتوان با چنین خودروهایی نیز تجربه کرد.
هوندا سیویک ۱۹۹۳ موردبحث برای طرفداران برند ژاپنی یاد شده خودروی آشنایی خواهد بود. پنجمین نسل سیویک در بین تیونرها محبوبیت بالایی دارد و بارها شاهد تعویض پیشرانه ۱.۶ لیتری استاندارد آن با نمونههای پرقدرت دیگر بودهایم. در این ویدئو گفته میشود خودروی موردبحث از پیشرانه آشنای K20 هوندا استفاده میکند، پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که بهصورت گسترده در محصولات قطعاً هوندا بکار رفته است. ما مشخصات دقیق نیروگاه آهنین یاد شده را نمیدانیم اما مشخص است که هیچکدام از این پیشرانهها نمیتوانند تا ۹ هزار دور در دقیقه نوسان کنند و بنابراین هر چیزی که زیر کاپوت سیویک ۱۹۹۳ قرار دارد کاملاً ارتقا یافته است.
همین موضوع در اولین تست بزرگراهی خودش را نشان میدهد. با فشار راننده روی gsxr گاز هاچبک ژاپنی در ۱۸ ثانیه از سرعت ۶۴ به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد. حتماً خودروهای سریعتر دیگری در بازار وجود دارند اما شکی وجود ندارد که این هوندای کوچک از رسیدن به سرعتهای بالا ترسی ندارد و پیشرانه K20 نیز صدای نسبتاً جذابی را تولید میکند. راننده با استفاده از ترافیک کم بزرگراه چندین تست شتاب را انجام میدهد و به راحتی سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند که بسیار بیشتر از سرعت سریعترین سیویک استوک سال ۱۹۹۳ خواهد بود. البته رسیدن به بالاترین رقم در سرعت شمار خودرو به معنی توقف شتاب گیری نخواهد بود و عقربه سرعت شمار حتی از رقم ۲۲۰ کیلومتر در ساعت نیز عبور میکند و دادههای جیپیاس نصب شده در خودرو عدد ۲۳۳ کیلومتر در ساعت را برای یک هوندا سیویک ۱۹۹۳ نشان میدهد. چنین عملکردی برای یک هاچبک قدیمی قطعاً چشمگیر خواهد بود، اینطور نیست؟