هاست پرسرعت
خودرو

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، روایت پدال از نوبرانه دو دیفرانسیل مدیران خودرو

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، روایت پدال از نوبرانه دو دیفرانسیل مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس در تابستان نسخه ارتقا یافته تیگو ۷ پرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس روانه بازار می‌کند. نمای خارجی، مشخصات فنی و طراحی داخلی تیگو ۷ بروزرسانی شده و به برادر بزرگ خود تیگو ۸ پرو شبیه شده است. با بررسی اختصاصی این خودرو توسط gsxr در حاشیه نمایشگاه شانگهای همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

تیگو ۷ پرو مکس، برگ برنده قدرتمند فونیکس در برابر فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸S

سال گذشته فونیکس تیگو ۷ پرو به عنوان نسل جدید خودروی محبوب تیگو ۷ به بازار ایران معرفی شد. در مدت عرضه این خودرو، به دلیل ظاهر زیبا و شرایط فروش منعطف توانست رکورد فروش خوبی را در بازار شلوغ کراس اوور‌های چینی‌ برای خود رقم بزند.

شرکت مدیران خودرو برای عقب نماندن از رقبا تصمیم گرفته تا نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس به بازار عرضه کند؛ نمای خارجی بروزتر، استفاده از داشبورد تیگو ۸ پرو، تجهیز به قابلیت خودران و از همه مهم‌تر، ارتقای پیشرانه به نمونه ۱۹۷ اسب بخاری و دو دیفرانسیل بودن باعث شده تا تیپ مکس این خودرو حرف‌های زیادی در برابر رقبای خود، فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس داشته باشد.

در پیست اختصاصی چری مدت کوتاهی فرصت تست این خودرو فراهم شد. در رانندگی با محصول خوش‌تیپ و توانمند فونیکس، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده می‌شود. بنظر می‌رسد بازار کشور استقبال خوبی از تیگو ۷ پرو مکس داشته باشد؛ حتی بهتر از تیگو ۸ پرو و پرو‌ مکس!

تیگو ۷ پرو مکس تغییراتی در نمای داخلی و خارجی داشته است. در نمای عقب، شاهد هستیم چراغ‌ها به حالت پیوسته در آمده و دیگر گرافیکی مشابه به محصولات رنو ندارد؛ در نمای جلو با اینکه همچنان نسل قدیم امضای چری (جلوپنجره کهکشانی) وجود دارد، اما طراحی سپر و حاشیه جلوپنجره تغییراتی را به همراه داشته است.

دی‌لایت‌ها قبلا در جایگاه چراغ‌های مه‌شکن نصب شده بودند؛ امری که باعث شده بود تا تیگو ۷ پرو فاقد چراغ‌های مه‌شکن باشد. در نسخه پرومکس سپر خودرو تغییرات اندکی داشته و چراغ‌های مه‌شکن در کنار دیلایت به مجموعه سپر اضافه شده‌اند. برروی گلگیرها نیز یک قاب پلاستیکی با نماد توربو نصب شده است.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراس‌اوور دو دیفرانسیل دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۸۴۲، ۱۷۴۶ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

نمای جانبی فونیکس تیگو 7 پرو مکس

این کراس‌اوور متوسط شهری مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو‌ ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به هر ۴ چرخ منتقل می‌شود. در واقع تیگو ۷ پرو مکس یک کراس اوور AWD محسوب می‌شود و بر خلاف نمونه‌های تک دیفرانسیل چینی اینبار می‌توان گفت که برای یک آفرود سبک می‌شود روی این خودرو حساب باز کرد. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹ ثانیه طی کند. موتور فونیکس تیگو ۷ پرو مکس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۴۵ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.

موتور فونیکس تیگو 7 پرو مکس

مشخصات ایمنی تیگو ۷ پرو مکس

سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو مکس، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع gsxr گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلو خوان

تجهیزات و امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس

استفاده از کابین تیگو ۸ پرو در محصول جدید مدیران خودرو باعث شده تا حس نشستن در این خودرو نسبت به تیپ معمولی آن جذاب تر باشد.

نکته مثبت کابین تیگو ۷ پرو مکس نسبت به کابین تیگو ۸ پرو استفاده از رنگ مشکی به جای نارنجی در تریم داخلی خودرو است؛ این مسئله باعث شده تا در استفاده بلند مدت از فونیکس تیگو ۷ پرو مکس ظاهر چرم و پلاستیک خودرو افت ظاهری جدی نداشته باشد. در تیگو ۸ پرو و پرو مکس به خاطر استفاده از رنگ نارنجی در تریم داخلی بعد از مدتی استفاده از خودرو علاوه بر کثیف شدن، رنگ نارنجی چرم صندلی‌ها پاک می‌شود.

در بحث امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • صندوق برقی عقب به همراه سنسور
  • سنسور باران

و…

رقبا و قیمت تقریبی تیگو ۷ پرو مکس

این خودرو در سگمنت تقریبا بدون رقیب کراس‌اوورهای متوسط دو دیفرانسیل قرار می‌گیرد، ویژگی چهارچرخ محرک یک مزیت جدی نسبت به رقبای خوش خط و خال تیگو ۷ پرو مکس یعنی فیدلیتی پرستیژ و هایما ۸ اس است. پیش‌بینی می‌شود فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در محدوده قیمتی ۲ تا ۲.۳ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

تست درایو فونیکس تیگو 7 پرو مکس

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا