هاست پرسرعت
خودرو

درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده و لوسید ایر؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده و لوسید ایر؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

اگرچه مقایسه خودروهای بنزینی و برقی چندان صحیح نخواهد بود اما قطعاً افراد زیادی خواهان تماشای مسابقه درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده با لوسید ایر برقی هستند.

ما در دوران منحصربه‌فردی زندگی می‌کنیم چراکه خودروسازان هم محصولات پرفورمنس درون‌سوز و هم خودروهای تمام برقی را تولید می‌کنند. در برخی موارد قوای محرکه درون‌سوز و برقی باهم ترکیب می‌شوند تا محصولات هیبریدی بسیار قوی متولد شوند. از آنجایی که عمر خودروهای بنزینی کم‌کم به پایان رسیده و خودروهای برقی بازار را به دست می‌گیرند، کار واو تصمیم گرفته یک خودروی درون‌سوز را در برابر محصولی بدون آلایندگی قرار دهد. در ادامه مسابقه درگ بی ام و M3 و لوسید ایر را تماشا خواهید کرد.

M3 حاضر در این رقابت نه تنها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده بلکه قوای محرکه آن تیون شده است. این خودرو ماه پیش در برابر فراری SF90 استراداله نیز حضور یافت و عملکرد خوبی داشت. سدان موردبحث توسط شرکت تام ریگلی تیون شده و نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن هم‌اکنون ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن سدان دوست‌داشتنی بی ام و نیز به ۱۷۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

در طرف دیگر لوسید ایر دریم پرفورمنس قرار دارد که ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه با نگاه به همین ارقام شانس M3 بسیار کم به نظر خواهد رسید اما باید دانست وزن لوسید به ۲۳۸۳ کیلوگرم می‌رسد که در واقع فاصله‌ای ۶۰۰ کیلوگرمی بین دو خودرو ایجاد می‌شود. همان‌طور که بارها و بارها در gsxr دیده‌ایم، قدرت پیشرانه تنها فاکتور مهم در درگ نیست و در این مسابقه نیز می‌توان چنین چیزی را مشاهده کرد. در حال حاضر خودروهای برقی با مشکلی به نام وزن بالا مواجه هستند اما قطعاً در سال‌های پیش رو و با پیشرفت‌های رخ داده شاهد کاهش وزن آن‌ها و بهبود شعاع حرکتی خواهیم بود. در آن زمان خودروهای درون‌سوز حتی با تیونینگ پرقدرت نیز شانسی برای رقابت با مدل‌های برقی نخواهند داشت…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا