هاست پرسرعت
بازی

گوریلا گیمز: پورت Horizon Forbidden West روی PS4 کاری بسیار دشوار بود

گوریلا گیمز: پورت Horizon Forbidden West روی PS4 کاری بسیار دشوار بود

سازندگان Horizon Forbidden West در استودیوی گوریلا گیمز می‌گویند پورت این اثر بر روی کنسول پلی استیشن ۴ کاری بسیار دشوار بوده و آن‌ها تقریباً مجبور به حذف برخی از محتوای بازی در این نسخه شده بودند.

تبلیغات

بازی Horizon Forbidden West یکی از عناوینی به شمار می‌آید که به خوبی قدرت بالای بصری کنسول پلی استیشن ۵ را نمایش داد. با این حال بسیاری از افراد فراموش کرده‌اند که این اثر روی پلی استیشن ۴ نیز منتشر شد. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، پورت این بازی روی کنسول نسل هشتمی شرکت سونی کار آسانی نبوده و حتی مجبور شده‌اند برخی از محتوای آن را حذف کنند.

طبق گزارش وب‌سایت GamesIndustry.biz، اخیراً تعدادی از اعضای تیم گوریلا گیمز در جریان Develop:Brighton، رویدادی که بر جامعه توسعه بازی متمرکز است، در خصوص بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان باز Horizon Forbidden West صحبت کرده‌اند.Jan-Bart van Beek، کارگردان هنری بازی، در مورد نحوه تلاش استودیو برای شکستن مرزهای فنی در نسخه‌ی پلی استیشن ۴ این بازی قدیمی شد، توضیحاتی را ارائه داد. او اظهار داشت که ویژگی پرواز، که بازیکنان در پایان بازی به آن دست پیدا می‌کنند، تقریباً در نسخه پلی استیشن ۴ حذف شده بود.

بخش بزرگی از پیشرفت بازی نسبت به نسخه‌ی اول شامل اضافه کردن دو لایه اکتشاف، زیر آب و همچنین بخش هوا بود. این موارد از نقطه نظر فنی بسیار بسیار چالش برانگیز بودند. تقریباً تا آخرین لحظه بود که نمی‌دانستیم آیا می‌توانیم قابلیت پرواز را در نسخه‌ی پلی‌ استیشن ۴ قرار دهیم یا نه. ما می‌گفتیم: «آیا باید کل این ویژگی را از بازی حذف کنیم؟» این موضوع باعث ایجاد فاجعه می‌شد، اما تلاش خود را انجام دادیم. ما تعدادی کدنویس را قربانی خدایان کردیم.

انجی اسمتس (Angie Smets) که مدیر سابق استودیو و تهیه‌کننده اجرایی سابق گوریلا گیمز که اکنون به عنوان مدیر استراتژی توسعه استودیوهای پلی‌ استیشن فعالیت می‌کند، می‌گوید تیم سازنده هدف خود را گسترش داد تا نسخه پلی استیشن را به خوبی و با بهترین کیفیت عرضه کند و البته انجام این کار بسیار مشکل بوده است.

Michiel van der Leeuw، مدیر فنی گوریلا گیمز، به ارائه‌ی جزئیات بیشتری پرداخت. او اظهار داشت که استودیو مجبور شد به گونه‌ای تلاش کند که بازی Horizon Forbidden West برای هر دو PS4 و PS5 شبیه به هم نظر به نظر برسد، در حالی که هنوز مشخص بود که نسخه PS5 بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

ما روی کیفیت پافشاری کردیم زیرا می‌دانستیم که این بازی باید بسیار بهتر از سایر بازی‌های PS4 به نظر برسد، اما در عین حال می‌خواستیم که در PS5 به طور قابل توجهی بهتر به نظر برسد. ما می‌خواستیم تا در هر تصویر تفاوت مشخص شود. در بازی ابرها، پوشش گیاهی، پارچه، پوست وجود داشت و ما باید به همه این عناصر نگاه می‌کردیم و می‌توانستیم ببینیم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؛ زیرا اگر یک تصویر داشتیم، همیشه باید تشخیص می‌دادیم که مربوط به کدام نسخه است و فکر می‌کنم در این مورد موفق شدیم.

مشکل این بود که ما یک بازی را برای PS4 ساختیم که من به آن افتخار می‌کنم، اما بعد به‌ گونه‌ای بازی را روی PS5 بهتر کردیم که بسیاری از مردم می‌خواستند آن را تنها روی کنسول نسل نهمی سونی تجربه کنند و نمی‌خواستند تا زمانی که این کنسول در دسترس است، فرصت تجربه‌ی بازی روی آن را از دست بدهند.

این موارد باعث شد تا بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores تنها به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ منتشر شود. پیش‌تر Mathijs de Jonge، کارگردان این بازی اشاره کرد که اجرای نبرد نهایی بسته الحاقی مذکور بر روی پلی استیشن ۴ امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا به حافظه و قدرت پردازش زیادی نیاز دارد.

A,,shDARKSIRENsobi waltD.r FORDMohammad Ali PSIگیمرِ روان شناسهادی صفائیmh.pUNCLE ARTURSina7294مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)red-eyed Banished KnightVisible gamer manTrash boatThe Legend of Zelda: Tears of the KingdomMax22lul-bookDark FantasyRoyalknight𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا