پورشه کیمن GT4 RS تیونینگ منسی؛ فقط ۴ ثانیه کندتر از ۹۱۸ در نوربرگرینگ!
پورشه کیمن GT4 RS تیونینگ منسی؛ فقط ۴ ثانیه کندتر از ۹۱۸ در نوربرگرینگ!
کیمن GT4 RS با کیت ارتقاء منسی (Manthey) یک دور نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۳.۱ ثانیه طی کرده که ۶.۲ ثانیه از نسخهٔ معمولی سریعتر است.
پورشه کیمن GT4 RS بهخودیخود خودروی دیوانهواری است ولی حالا با پکیج ارتقاء منسی حتی از این هم افراطیتر شده است. به لطف این کیت، GT4 RS یک دور پیست نوربرگرینگ را ظرف تنها ۷ دقیقه و ۳.۱ ثانیه طی کرده که نزدیک ۶.۲ ثانیه از نسخهٔ استاندارد سریعتر است و تنها چهار ثانیه با ۹۱۸ اسپایدر فاصله دارد. این کیت به پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی کیمن دست نزده بلکه روی آیرودینامیک و سیستم تعلیق خودرو تمرکز کرده است.
تغییرات از جلوی خودرو شروع میشود یعنی جایی که شاهد اسپلیتر بزرگتر و دو کانارد کوچک در طرفین سپر هستیم. زیر بدنهٔ خودرو نیز کف فیبر کربنی جدیدی نصب شده که قابلمشاهده نیست ولی به افزایش داونفورس محور جلو کمک میکند. منسی همچنین بال عقب جدیدی را برای GT4 RS توسعه داده که ۸۶ میلیمتر پهنتر است و اندپلیت برجستهتری دارد. این بال جدید در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است و با توجه به اینکه داونفورس بیشتری تولید میکند منسی مجبور شده کاور پیشرانه را با فیبر کربن تقویت کند.
به گفتهٔ منسی ، وقتی بال عقب در تهاجمیترین حالت خود قرار گیرد، داونفورس در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۸۹ به ۱۶۹ کیلوگرم افزایش پیدا میکند. علاوه بر این، روی رینگهای عقب دیسکهای آیرودینامیکی نصب شده که از فیبر کربن سبکوزن ساخته شده و تلاطم هوا را کاهش میدهند. سیستم تعلیق خودرو نیز با فنرهای جدید که در جلو ۲۰ درصد نرخ نوسان بیشتری دارند ارتقاء پیدا کرده است. لنتهای ترمز جدید، پایههای فیبر کربنی بال عقب و دریچههای هوای فیبر کربنی روی گلگیرهای جلو هم تکمیلکنندهٔ کیت ارتقاء منسی هستند. قیمت و زمان ارائهٔ این کیت اما فعلاً اعلام نشده است.