رونمایی از ام وی ام X33 کراس، نگاهی به سبک جدید زندگی
رونمایی از ام وی ام X33 کراس، نگاهی به سبک جدید زندگی
مدیران خودرو در مراسمی از مدل جدید ام وی ام X33 Cross رونمایی کرد. خودرویی که روی پلتفرم X22 بنا شده؛ اما طراحی مد روز و ویژگیهای مدرن آن باعث شده تا نام دیگری برای آن در نظر گرفته شود.
ایکس ۳۳ کراس، درواقع همان خودروی ام وی ام X22 است و برای درک این موضوع زمان زیادی نیاز ندارید. بدنه با حداقل تغییرات مخصوصاً در نمای کناری همراه است. بااینحال آن چه این خودرو را چشمگیر کرده، نمای جذاب روبروی آن است. جایی که جلوپنجرهای بزرگ با الگوی ذوزنقههای کوچک، نمای خندانی ایجاد کرده است. چراغهای دی لایت که الگوی آنها کوانتومی نام گرفته هم تا خود جلوپنجره امتداد یافتهاند. چراغهای اصلی همانند X22 پرو درون سپر قرار گرفتهاند. این الگو شباهت بسیاری به فونیکس FX و هیوندای توسان جدید دارد.
در نمای جانبی در ابتدا گلگیرهای پلاستیکی با الگوی خاص و شکافی در بالای آنها که در برخی مدلها با شبرنگ و چراغ راهنما جایگزین میشوند، جلبتوجه میکنند. یک نوار کرومی هم در زیر پنجرهها کشیده شده که در انتها به شکل عریضتری در ستون C جلوهگر میشود. قسمتهایی از زیر سپر و رکاب و زیر روف رک به رنگ قرمز درآمدهاند. ارتفاع چراغهای عقب اندکی کمتر شده و البته بهصورت بههمپیوسته طراحی شدهاند. اسپویلر سقفی عقب و سپرهای عقب نیز دچار بازطراحی شدهاند و دستگیره درب صندوق هم حذف شده است.
در همین ارتباط بخوانید: ام وی ام X33 کراس محصول جدید مدیران خودرو + بررسی اختصاصی gsxr
درمجموع باید طراحی X33 Cross را بیشتر به زبان طراحی محصولات فونیکس شبیه دانست. شاید اگر این محصول با نام فونیکس X22 معرفی میشد، منطقیتر بود. علاوه بر این اضافه شدن عبارت کراس برای خودرویی که در اسم خود حرف X دارد هم تأکیدی بیش از حد بر ویژگیهای کراساوور یک خودرو تلقی میشود. چیزی که در مورد این کراس هاچ بک اغراقآمیز است. بههرحال، سیاستهای بازاریابی و فروش این محصول باعث شده تا آن را جایگزین X33 ببینیم که در کلاسی کاملاً متفاوت قرار داشت.
اما ورود به کابین با شگفتی همراه خواهد بود. در اینجا فضایی بسیار فراتر از این کلاس مهیا شده است. طراحی رودریها و بالای داشبورد با الگوی پوست اژدها، نیمه پایینی سفیدرنگ رودریها، فرمان، داشبورد و کابین، باعث ایجاد حسی لوکس و البته بزرگتر به نظر رسیدن فضا شده است. استفاده از متریال بهمراتب بهتر نسبت به X22 هم مشهود است. نمایشگرهای سرعتسنج و اطلاعات و سرگرمی باوجوداینکه در یک راستا نیستند؛ اما بههمپیوسته اند و فرمان دی کات دو رنگ هم جذاب است. دکمه استارت هم طراحی مستطیلی شکلی دارد. در زیر مانیتور مرکزی هم یک نوار فست کی پیانویی قرار گرفته که عملگرهای پرکاربرد را سریعتر از مانیتور در دسترس قرار میدهد.
مدیران خودرو، ایکس ۳۳ کراس را با شعار کراس لایف معرفی کرده است. این به معنی سبک جدید از زندگی شهری همراه با هیجان و تفریح است. بعلاوه یک دستیار اختصاصی به نام کراس من هم معرفی شد که قرار است در آینده در محصولات مدیران خودرو به کار گفته شود.
برای ام وی ام X33 کراس، دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. نخست نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند و دوم موتور یکلیتری سه سیلندر توربوشارژر ۱۰۲ اسب بخاری و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور که با یک گیربکس CVT با ۹ مرحله تعویض مجازی خواهد بود. شتاب مدل اتوماتیک حدود ۱۲ ثانیه است. وزن سبک و پیشرانههای کوچک باعث مصرف سوخت اقتصادی ایکس ۳۳ کراس خواهند شد.
ام وی ام X33 کراس در بازار فعلی ایران در میان دو برادر خود یعنی X22 و X55 قرار میگیرد و بنابراین قیمت آن هم در همین دامنه خواهد بود.
بااینحال، ام وی ام X33 کراس، یک محصول کامپکت بسیار جذاب و زیبا به نظر میرسد که میتواند طیف جوانتر خریداران و مخصوصاً بانوان را هدف قرار دهد. در مراسم رونمایی این خودرو، مدیران خودرو، جوایز مسابقه طراحی لباس خود را هم به تیمهای طراحی اهدا کرد. در این مسابقه، تیمهای طراحی، لباسهایی برای بانوان طراحی کردهاند که بر اساس الگوهای طراحی X33 کراس و فلسفه طراحی آن شکل گرفتهاند. این نشان از اهمیت مصرفکنندگان خانم برای مدیران خودرو دارد. جوایز این طراحان نیز توسط تعدادی از بازیگران زن و مدیران شرکت به آنها اهدا شد.