آزمون نهایت سرعت بی ام و M5 با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در اتوبان!
آزمون نهایت سرعت بی ام و M5 با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در اتوبان!
جنگ اسب بخار خودروها پایان ندارد و تیونرها به دنبال دستیابی به حد نهایی پرفورمنس در پیشرانههای پرقدرت هستند. اینبار بی ام و M5 کامپتیشن نسل F90 به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است/
M5 کامپتیشن در حالت استاندارد قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار دارد اما مالک آن به این ارقام راضی نشده و خواهان دستیابی به قدرتی چهاررقمی است. تیونینگ این خودرو در بخش ظاهری شباهت زیادی به M5 CS دارد و رنگ سبز تیره فروزن و ادوات برنزی ارائه میدهد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو توسط شرکت بریتانیایی MR وانوس تقویت شده تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شاید تحسینبرانگیزتر از قدرت تولیدی گشتاور آن باشد که به بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار میرسد. این اعداد باعث میشوند M5 وارد قلمروی ابرخودروها شود.
اما چه روشی بهتر از حضور در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان جهت تست و بررسی این سوپر سدان آلمانی وجود دارد؟ راننده بی ام و M5 تیون شده در عرض ۲.۶۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که حدود سهدهم ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد M5 CS خواهد بود. همچنین برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۱۲ ثانیه و از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷.۷۳ ثانیه زمان نیاز است. خودروی موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۹.۸۵ ثانیه طی میکند.
به نظر میرسد راندن چنین خودرویی هیجان فوقالعاده زیادی دارد هرچند علاوه بر هیجان باید مراقب قدرت تولیدی پیشرانه نیز بود چراکه فرستادن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به اکسل عقب میتواند دم خودرو را به شدت بازی دهد مخصوصاً اینکه حتی در حالت چهار چرخ محرک نیز شاهد هرزگردی قابلتوجه چرخهای M5 هستیم. به عنوان سخن پایانی باید گفت پیشرانه یاد شده کمکم جای خود را به مدل جدید S68 هیبریدی میدهد و نسل جدید M5 که به دو صورت پلاگین هیبریدی سدان و استیشن تولید میشود از آن استفاده خواهد کرد. انتظار میرود این خودرو قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار داشته باشد.