فروش دوج چلنجر با پیشرانه V10 وایپر و قیمت ۳۰ هزار دلار!
فروش دوج چلنجر با پیشرانه V10 وایپر و قیمت ۳۰ هزار دلار!
یک چلنجر که به پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری وایپر مجهز شده برای فروش گذاشته شده و بالاترین قیمت پیشنهادی آن ۳۰,۵۰۰ دلار است.
دوج برای خداحافظی با چلنجر، نسخهٔ دیمن ۱۷۰ را ارائه کرد اما کسانی که خودرویی خاصتر از این هیولای ۱۰۲۵ اسب بخاری میخواهند میتوانند سراغ خودرویی که در اینجا میبینید بروند: یک چلنجر با پیشرانهٔ V10 وایپر و گیربکس دستی! این خودرو بر اساس چلنجر SXT ساخته شده که در حالت استاندارد به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مجهز است اما در سال ۲۰۱۶ شرکتی بنام پرفیکس کورپوریشن پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری V10 وایپر را در سینهٔ این ماشین قرار داد تا افراطیترین چلنجر را خلق کند.
در طول تعویض پیشرانه، این شرکت اصلاحات دیگری مثل تعویض ترموستات و رادیاتور را هم انجام داده است. قدرت این چلنجر V10 اعلام نشده اما موتور ۸.۴ لیتری روی نسلهای چهارم (سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰) و پنجم (سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) وایپر نصب میشد که در مدل قدیمیتر ۶۰۰ اسب بخار و در نسل آخر ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این یعنی درهرصورت، چلنجر داستان ما از تمام نسخههای کنونی این خودرو بهجز انواع هلکت قویتر است. نیروی موتور V10 هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک به چرخهای عقب منتقل میشود.
برای کنترل این همه اسب بخار وحشی، ترمزها با دیسکهای بزرگ شیاردار و سوراخدار و کالیپرهای قرمزرنگ و تعلیق با کمکفنرهای قابل تنظیم ارتقاء پیدا کرده است. رینگهای ۲۰ اینچی مشکیرنگ خودرو هم با لاستیکهای فولوی HP108 با اندازهٔ ۲۷۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب پوشیده شدهاند. برای اینکه چلنجر با قلب وایپر در ظاهر هم نمای متمایز پیدا کند، سازنده آن را به کاپوت و سپر هلکت، اسپلیتر بزرگ جلو، کاناردهای کناری و جلوپنجرهٔ جدید مجهز کرده است درحالیکه در عقب هم بال بزرگی جلبتوجه میکند که البته با ظاهر کلی خودرو هماهنگ به نظر نمیرسد.
هرچند روی صفحه آمپر این خودرو عدد ۷ هزار مایل یا ۱۱,۲۶۰ کیلومتر دیده میشود اما کارکرد واقعی آن نامشخص است زیرا طبق گزارشها، این چلنجر در آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲ کارکرد ۳۱۰ هزار کیلومتری داشته است. این چلنجر منحصربهفرد هماکنون برای حراج گذاشته شده و بالاترین قیمت که تا این لحظه برای آن پیشنهاد شده ۳۰,۵۰۰ دلار است. هرچند این خودرو کارکرد بالایی دارد و از مشکلاتی مثل خرابی سیستم تهویه رنج میبرد اما ازآنجاییکه پروژهٔ منحصربهفردی است، ارزش این قیمت و حتی بیشتر را خواهد داشت. همچنین وقتی در نظر بگیریم که قیمت چلنجر صفرکیلومتر با موتور V6 از ۳۱,۱۰۰ دلار آغاز میشود، ۳۰ هزار دلار برای چلنجری با پیشرانهٔ وایپر رقم زیادی نخواهد بود.