پورشه ۹۱۱ تا جای ممکن پیشرانه بنزینی را حفظ خواهد کرد
پورشه ۹۱۱ تا جای ممکن پیشرانه بنزینی را حفظ خواهد کرد
۹۱۱ آخرین محصول پورشه خواهد بود که پیشرانههای درونسوز را کنار خواهد گذاشت و پس از تمام محصولات این شرکت الکتریکی خواهد شد.
مثل اکثر خودروسازان جهان، پورشه هم در حال حرکت به سمت الکتریکیسازی است. این شرکت در نظر دارد تا پایان دههٔ جاری ۸۰ درصد از فروش خود را به مدلهای الکتریکی اختصاص دهد اما ۲۰ درصد دیگر چه؟ به نظر میرسد پورشه میخواهد این ۲۰ درصد را برای ۹۱۱ نگه دارد زیرا این آخرین محصول اشتوتگارتیها خواهد بود که پیشرانهٔ بنزینی را کنار خواهد گذاشت. هرچند هنوز هیچ زمان دقیقی برای ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی ۹۱۱ اعلام نشده اما به نظر میرسد دوران بنزینی این خودرو تا پیش از سال ۲۰۳۰ به پایان نرسد.
«کارل دامز» رئیس تیم سوختهای مصنوعی پورشه اخیراً در گفتگویی با رویترز گفته است ۹۱۱ آخرین بازماندهٔ بنزینی این شرکت در عصر خودروهای الکتریکی خواهد بود:
ما ۹۱۱ را تا زمانی که ممکن است با پیشرانهٔ درونسوز تولید خواهیم کرد.
هرچند ۹۱۱ سال گذشته تنها ۱۳ درصد از کل فروش پورشه را به خود اختصاص داد اما همچنان یکی از مهمترین محصولات این شرکت از لحاظ تصویر برند محسوب میشود. به همین دلیل، پس از اینکه تمام محصولات پورشه الکتریکی شدند، ۹۱۱ پیشرانههای بنزینی را کنار خواهد گذاشت.
انتظار میرود اولین مدل از نسل جدید خودروهای الکتریکی پورشه، کراساوور ماکان باشد. این خودرو روی پلتفرم PPE ساخته میشود که بهطور مشترک با آئودی ساخته شده و به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، قابلیت شارژ ۳۵۰ کیلوواتی خواهد داشت. ماکان الکتریکی سال آینده راهی بازار خواهد شد اما پورشه قبلاً گفته ماکان بنزینی کنونی برای چند سال در کنار همتای الکتریکی به فروش خواهد رسید. حدود یک سال پس از ماکان یعنی احتمالاً در سال ۲۰۲۵ نیز پورشه اقدام به معرفی باکستر تمام الکتریکی خواهد کرد. این خودرو هماکنون در دست توسعه است و بعداً نسخهٔ کوپهٔ آن یعنی کیمن الکتریکی هم به بازار خواهد آمد.