هاست پرسرعت
خودرو

بی ام و چگونه از خودروهای بدون راننده برای تست‌ها استفاده می‌کند؟

بی ام و چگونه از خودروهای بدون راننده برای تست‌ها استفاده می‌کند؟

همان‌طور که قبلاً در gsxr هم اعلام شد بی‌ام‌و به زودی از سیستم خودران سطح ۳ در محصولات خود استفاده خواهد کرد؛ اما این خودروساز آلمانی چگونه از خودروهای بدون راننده برای تست‌های خود سود می‌برد؟

آن‌گونه که می‌دانید تجاری‌سازی تکنولوژی خودران هزینه بالایی دارد و زمان‌بر است. بی‌ام‌و نیازمند تست‌های گسترده واقعی و درعین‌حال شبیه‌سازی سناریوهای رانندگی گوناگون خواهد بود و به همین خاطر برنامه مفصلی را تدارک دیده است. محصولات گوناگون این برند از سری ۷ گرفته تا حتی M3 به طیف گسترده‌ای از حسگرها و دوربین‌های پیشرفته مجهز شده‌اند تا در فضایی باز باعث جمع‌آوری داده‌های گوناگون در زمینه تکنولوژی خودران شوند.

بی‌ام‌و در جدیدترین تأسیسات خود در جمهوری چک، تکنولوژی‌های گوناگونی را برای بررسی خودروهای بدون راننده بکار می‌گیرد. این خودروساز آلمانی خودروهای خود را با سرعت‌های گوناگون که به حداکثر ۱۹۶ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد تست می‌کند تا داده‌های مربوط به شتاب و ترمز را به دست آورد. دقت مکانیکی خودروهایی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند هرگز توسط انسان قابل تکرار نخواهند بود. در واقع به این فکر کنید که در طول روز gsxr گاز به‌صورت بی‌شمار فشرده شود. همچنین در طول هفته هزاران بار فشار ترمز یکسان اعمال می‌شود. علاوه بر این جنبه‌های مربوط به‌ صرفه‌جویی در زمان و هزینه نیز وجود دارد که باعث می‌شود مهندسان روی موارد دیگر کار کنند. نهایتاً باید به استفاده کمتر از کارکنان اشاره کرد که باعث کاهش ریسک آسیب‌ها و تصادفات نیز خواهد شد.

ما سال پیش برای اولین بار فرصت ملاقات با خودروهای بدون راننده بی‌ام‌و را در زمان نمایش نسخه نمایشی iX پیدا کردیم. در آن زمان iX خودران ما را در پیستی نزدیک مونیخ همراهی می‌کرد و به راحتی از پیچ‌ها عبور کرده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. تمامی این موارد ما را تحت تأثیر قرار دادند. این بار ما در جمهوری چک و در صندلی عقب بی‌ام‌و سری ۷ نشسته‌ایم تا تجربه لذت‌بخش دیگری داشته باشیم. سری ۷ شروع به حرکت در مسیری از پیش تعیین شده می‌کند. اطراف این خودرو را ناوگانی از محصولات M با وظایف مشابه احاطه کرده‌اند.

پروتوتایپ های خودران بی‌ام‌و باید این وظایف را به‌صورت روزانه انجام دهند تا داده‌های موردنیاز جمع‌آوری و به مونیخ ارسال شود. داخل این خودروهای خودران شما شاهد نمایشگرها و تجهیزات اضافی طراحی شده برای بررسی وضعیت خودرو خواهید بود. یک پای رباتیک نیز وظیفه ترمز گرفتن را بر عهده دارد و در استراحت گاه دست مرکزی نیز دکمه توقف اضطراری تعبیه شده است. نصب تمامی تجهیزات ضروری روی این خودروهای بدون راننده تنها حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. همچنین با حضور تنها یک مهندس می‌توان در یک زمان تا ۵ خودرو را کنترل کرد. بار بعدی که در حال استفاده از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته در بی‌ام‌و خود بودید از تیم توسعه حودران بی‌ام‌و تشکر کنید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا