Starfield در این ۱۰ مورد باید از Skyrim و Fallout 4 بهتر باشد
Starfield در این ۱۰ مورد باید از Skyrim و Fallout 4 بهتر باشد
در حالی که نقشآفرینیهای تکنفره Bethesda Game Studios در گذشته عالی بودهاند، امیدواریم Starfield در چند زمینه کلیدی نسبت به این بازیها بهبود داشته باشد.
عرضه یک بازی نقشآفرینی جدید از Bethesda Game Studios همیشه رویدادی است که در کل صنعت بازیهای ویدیویی به آن توجه میشود. از روزهای آغازین The Elder Scrolls و تجربه Fallout گرفته تا امروز که این استودیو آماده عرضه جسورانهترین و جاهطلبانهترین بازی خود یعنی Starfield میشود، نام Bethesda Game Studios همیشه با کیفیت همراه بوده است.
حتی با وجود کیفیت بسیار بالای بازیهای BGS، آثار آنها هیچگاه بینقص نبودهاند. حتی اگر به برخی از بازیهای جدیدتر آنها مثل Fallout 4 و The Elder Scrolls 5: Skyrim نگاه کنید هم متوجه ایراداتی میشوید که در هر دو بازی قابل تشخیص هستند. امید ما این است که Starfield برخی (یا حتی تمام) از این مشکلات را رفع کند. در این مقاله هم قصد داریم جوانبی را مشخص کنیم که در آنها از Starfield انتظار پیشرفت میرود.
مشکلات فنی کمتر
منطقی است که با واضحترین مشکل بسیاری از بازیکنان آغاز کنیم. بازیهای Bethesda Game Studios همیشه پر از مشکلات فنی و باگهایی هستند و این مهم انگار به نوعی قانون نانوشته تبدیل شده است. حتی وقتی این استودیو بازیهای معرکهای مثل Oblivion و Fallout 3 را ساخته هم با اثری پر از باگ طرف بودهایم. ما در حال حاضر در جهانی زندگی میکنیم که بازیهای عظیم جهان باز کمنقص مثل Red Dead Redemption 2 و Tears of the Kingdom وجود دارند. پس Starfield در صورت داشتن مشکلات فنی زیاد بدون شک مورد خیل عظیمی از انتقادات قرار خواهد گرفت؛ خصوصا با توجه به اینکه با یک انحصاری ایکس باکس طرف هستیم.
سیستمهای نقشآفرینی عمیقتر
وجه مشترک میان Fallout 4 و Skyrim این است که هر دو بازی تجربه نقشآفرینی سادهتری را نسبت به نسخه قبلی سری ارائه میدهند. Skyrim در مقایسه با بازیهای قبلی Bethesda Game Studios از عمق بسیاری از سیستمهای نقشآفرینی کاست و Fallout 4 هم پس از آن همین کار را کرد. به صورت کلی میتوان گفت که این دو بازی کمی در این زمینه زیادهروی کردند. امیدواریم Starfield ما را به دوران قبل بازگرداند و با توجه به چیزی که تا کنون دیدهایم، به نظر میرسد که قرار است همین اتفاق بیفتد. از پسزمینه شخصیتها گرفته تا سیستمهای پیشرفت چند لایه، ظاهرا Starfield قصد دارد تا گزینههای زیادی را در سیستمهای نقشآفرینی خود داشته باشد.
گزینههای دیالوگ بهتر از Fallout 4
یکی از زمینههای اساسی Fallout 4 که در آن شاهد تفاوتهای زیادی با بازیهای قبلی BGS بودیم، سیستم دیالوگها بود. به جای داشتن پروتاگونیستی بدون صدا و فهرستی از گزینههای دیالوگ مختلف مثل یک نقشآفرینی کلاسیک، Fallout 4 پروتاگونیستی مصوت داشت و همین مهم باعث کاهش قابل توجه گزینههای در دسترس بازیکنان در جریان گفتوگوها شد. به لطف سیستم محدود و حقیقتا بد چرخ دیالوگهای این بازی، Starfield باید در زمینه دیگری هم نسبت به Fallout 4 پیشرفت داشته باشد. بار دیگر باید گفت که با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده از بازی، شاهد بازگشت به پروتاگونیستی بدون صدا هستیم و گزینههای دیالوگها دوباره مثل یک فهرست به نمایش در خواهند آمد.
مبارزات بهتر
این مورد هم واضح است. بازیهای Bethesda Game Studios همیشه به خاطر مبارزات خود به اندازه مشکلات فنی مورد انتقاد قرار گرفتهاند. البته همیشه نکات مثبت هم در مورد مبارزات بازیهای این استودیو وجود دارند. برای مثال Skyrim به شما گزینههای زیادی برای مقابله با یک دشمن میدهد و Fallout 4 هم شامل یک سیستم VATS فوقالعاده است. اما به صورت کلی میتوان گفت که مبارزات در آثار Bethesda Game Studios رضایتبخش نیستند. این توسعهدهنده وعده پیشرفتهای اساسی در این زمینه را داده و گیمپلی به نمایش در آمده از Starfield تا کنون هم این مسئله را تایید میکند.
گیمپلی سوم شخص بهتر
Skyrim و Fallout 4 مثل بازیهای قدیمیتر Bethesda Game Studios این قابلیت را به بازیکن دادهاند تا از بین دوربین سوم شخص و اول شخص یکی را انتخاب کنند. طبعا Starfield هم قرار است چنین گزینهای را داشته باشد. با این حال، اگر یکی از بازیهای این استودیو را تجربه کرده باشید متوجه خواهید شد که با تجربههای طرف هستیم که اصالتا برای دوربین اول شخص طراحی شدهاند. تجربه کردن این بازیها به صورت سوم شخص به زبان ساده حس و حال خیلی خوبی ندارد. امیدواریم که Starfield در این زمینه بهبودهایی را داشته باشد و امیدواریم که این بهبودها اساسی باشند.
انیمیشنهای چهره بهتر
صحبت از کمبودهای فنی بازیهای Bethesda Game Studios شد و باید گفت که چهره و ظاهر NPCها و شخصیتهای جانبی نیز همیشه یکی از نقاط ضعف بازیهای این استودیو بوده است. آیا میتوانیم انتظار داشته باشیم که Starfield در این زمینه هم بهتر شده باشد؟ با توجه به تصاویری که تا کنون از بازی دیدهایم، به نظر میرسد که بهبودهایی صورت گرفته؛ اگر چه این بهبودها به اندازه مطلوب نیستند. شاید هم انیمیشن چهره NPCها در اثری به این بزرگی نمیتواند بهتر از این باشد.
هوش مصنوعی بهتر برای دشمنان و NPCها
Skyrim ،Fallout 4 و نقشآفرینیهای قدیمیتر Bethesda همگی جهانهای فوقالعاده طبیعی داشتند و این جهانها از موقعیتهای گیمپلی پر شده بودند. بخش زیادی از این مهم به خاطر سیستمی به نام Radian AI بود. با این وجود، اگر صادق باشیم، باید گفت که هوش مصنوعی در این بازیها فاصله زیادی با بینقص بودن دارد. بدون شک گفتوگوهای تصادفی بین NPCها در طول سالها بهبود یافتهاند، اما آنها در بسیاری از مواقع خود را به روشهای بسیار مضحکی میکشند یا در بخشی از محیط گیر میکنند. همچنین در طول مبارزات با چالش خاصی از سوی دشمنان روبهرو نیستیم. هوش مصنوعی NPCها و دشمنان در بازیهای Bethesda به تغییراتی اساسی نیاز دارد و این زمینهای است که Starfield باید به صورت جدی آن را هدف بگیرد.
تنوع محیطی بهتر
جهانهای عظیم Skyrim و Fallout 4 نقشههای فوقالعادهای هستند و توانایی ارائه ساعتها محتوای متغیر را دارند، اما اگر یک ناحیه باشد که میتوان انتظار بهبود را داشت، آن تنوع محیطی است. از آن جایی که Starfield در کهکشانی عظیم با هزاران سیاره قرار دارد، امیدواریم که شاهد بهبودهای قابل توجهای در این زمینه باشیم. Starfield اثری است که باید به ما مناظر شگفتانگیز و متنوع بیشتری را نشان بدهد. با توجه به شرایط بازی، ناامیدکننده خواهد بود اگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقی نباشیم.
پاداش بیشتر برای ماموریتهای جانبی
ماموریتهای جانبی واضحا یکی از بخشهای اصلی بازیهای Bethesda هستند و اگر Starfield هم به بازیهای قبلی این استودیو شباهت داشته باشد، برخی از بهترین سکانسهای بازی حاصل ماموریتهای جانبی خواهند بود. با این وجود در حالی که این مهم برای بازیهای قبلی BGS صدق میکند، پاداشهایی که از انجام این ماموریتهای جانبی میگیرید همیشه رضایتبخش نیستند. البته این ایراد بزرگی نیست، خصوصا با توجه به اینکه نقشآفرینیهای BGS خیلی کمتر از سایر بازیهای این ژانر روی Loot تمرکز میکنند. اما با توجه به گزینههای گسترده نقشآفرینی در Starfield، امیدواریم که یک سیستم Gear عمیقتر هم در بازی وجود داشته باشد و پاداشهای بهتری را برای تکمیل ماموریتهای جانبی بگیریم.
داستان اصلی درگیرکنندهتر
در یک بازی BGS ممکن است که دهها یا حتی صدها ساعت را بدون توجه به داستان اصلی بگذرانید. بخشی از این مهم به خاطر کیفیت بالای محتوای جانبی در آثار این استودیو است. اما نمیتوانیم از این واقعیت هم بگذریم که کیفیت محتوای داستان اصلی در بسیاری از مواقع صرفا در حد و اندازه سایر بخشهای بازی نیست. البته این به این معنا نیست که داستان در بازیهای Fallout 4 و Skyrim افتضاح هستند، اما امید ما این است که BGS در Starfield استاندارد بالاتری هدف بگیرد و بتواند داستان جذابی را به مخاطبان ارائه دهد.