هاست پرسرعت
بازی

Baldur’s Gate 3 رکورد بزرگ‌ترین بازی CRPG نوبتی استیم را شکست

Baldur’s Gate 3 رکورد بزرگ‌ترین بازی CRPG نوبتی استیم را شکست

Baldur’s Gate 3، ساخته تحسین‌شده استودیو لاریان (Larian Studios)، همچنان به تصاحب صدرِ نمودارهای پلتفرم استیم، ادامه می‌دهد.

تبلیغات

Baldur’s Gate 3 که تقریباً یک هفته از انتشار رسمی‌اش می‌گذرد، مجدداً به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد بازیکنان همزمان این عنوان در پلتفرم استیم، تمامی بازی‌های نقش‌آفرینی رایانه‌ای یا به اختصار CRPG (Computer Role-Playing Games) نوبتی را پشت سر گذاشته است.

ساخته جدید استودیو لاریان، هفته گذشته پس از سه سال، از حالت دسترسی زودهنگام خارج شد و پس از Hogwarts Legacy، موفق‌ترین شروع در میان بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۳ در پلتفرم استیم را تجربه کرد. کمی بعد، این بازی در فهرست بهترین شروع‌های ژانر نقش‌آفرینی در استیم، از عناوین Fallout 4 و Skyrim گذر کرد و اکنون نیز به رکورد ۸۱۴،۶۶۶ بازیکن همزمان رسیده است؛ رقمی که به راحتی، دو برابرِ میزانِ روزِ نخست انتشار این بازی است.

این آمار و ارقام، اخیراً در Reddit نیز مورد بحث قرار گرفته‌اند و بازی‌بازان با بررسی و مقایسه، به نتایج جالب توجهی رسیده‌اند. قبل از Baldur’s Gate 3، رکورد بیشترین بازیکن همزمان برای یک بازی نوبتی متعلق به Dota Underlords با ۲۰۲،۳۳۴ نفر بود. در دسته‌بندی ژانر CRPG نیز ساخته دیگر استودیو لاریان یعنی Divinity Original Sin 2 با ۹۳،۷۰۱ بازیکن همزمان، رکورددار بود که اکنون با یک جمع و تفریق ساده، می‌توان متوجه فاصله عمیق Baldur’s Gate 3 با عناوین مذکور شد.

Baldur’s Gate 3 که هم‌اکنون پیش‌خرید شده‌ترین بازی پلی استیشن ۵ است، در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) برای این پلتفرم منتشر خواهد شد. کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس نیز دیرتر و در تاریخی نامشخص، این بازی را دریافت خواهند کرد.

منبع: GamesRadar

تبلیغات
Kratosمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)منتظر بازی hollow knight:silk songmarioCartmanاپوزوسیون gsxrmeysambOmid_Fshاوردک تک تک ورژن ۴.۳GubaruDark FantasyManny CalaveraGG.WP.EZ.WINv-alkaline🤘Mohsenj74AQUARIUSsefirot2011

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا