Alan Wake 2 برای القای حس آسیبپذیری از سری Resident Evil الهام گرفته است
Alan Wake 2 برای القای حس آسیبپذیری از سری Resident Evil الهام گرفته است
رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) تعریف میکند که چگونه در ساخت Alan Wake 2، از بزرگترین فرنچایز ژانر وحشت و بقا یعنی Resident Evil الهام گرفته است.
سری Resident Evil – چه بازیهای کلاسیک و چه مدرن – بهقدری در ژانر وحشت و بقا ریشه دواندهاند که سخت میتوان متقاعد شد که عنوانی ترسناک ساخته شود و از این فرنچایز تاثیر نگرفته باشد. Alan Wake 2 نیز از این قاعده مستثنا نیست و چنانچه کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی تعریف میکند، توسعهدهندگان در رمدی اینترتینمنت برای القای حس آسیبپذیری، از سری Resident Evil الهام گرفتهاند.
رولی در مصاحبهای که از او در آخرین نسخه از مجله EDGE چاپ شده است، توضیح میدهد که چگونه مجموعه بازیهای وحشت و بقای شرکت کپکام (Capcom) روی سازندگان Alan Wake 2 برای استفاده هوشمندانه از زاویه دوربین، تاثیر گذاشتهاند:
در رابطه با زاویه دوربین و موارد اینچنینی، بله؛ در بازیهای اخیرِ Resident Evil منابع خوبی [برای الهام گرفتن] وجود داشت که ما به آنها نگاه کردیم. اما میدانید، این کار را صرفاً به این دلیل انجام ندادیم که برای آن بازیها به خوبی جواب داده بودند بلکه بیشتر دنبال این بودیم که ببینیم آنها چگونه به ما کمک خواهند کرد تا تجربهای که خودمان میخواهیم را بسازیم؟ چیزی که بیشتر کلاستروفوبیک باشد؛ چیزی که باعث شود بازیکن احساس آسیبپذیری بیشتری کند و دشمنان را قویجُثهتر و خطرناکتر نشان دهد.
کایل رولی
برخلاف نسخه قبلی، Alan Wake 2 عنوانی کاملاً وحشت و بقا است به همین خاطر چندان غیرمنطقی نیست که از سری Resident Evil الهام گرفته باشد. با این حال اما باید دید که این الهامات چگونه هستند و آیا بازی در نهایت ذات و هویت منحصربفرد خود را خلق و حفظ خواهد کرد یا خیر.
Alan Wake 2 در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منع: PSU