سازنده Inside ماجرای انحصاری زمانی این بازی روی ایکس باکس را توضیح میدهد
سازنده Inside ماجرای انحصاری زمانی این بازی روی ایکس باکس را توضیح میدهد
بازی پلتفرمر و معمایی Inside یکی از عناوین تحسین شدهی صنعت بازی به شمار میرود که برای مدتی کوتاه در انحصار ایکس باکس قرار داشت و توسعهدهندهی آن اخیراً در خصوص این موضوع صحبت کرده است.
بازی Inside برای مدتی کوتاه و از تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۶ الی ۲۳ آگوست ۲۰۱۶ تنها بر روی کنسول ایکس باکس وان در دسترس بود. دینو پتی (Dino Patti)، یکی از بنیانگذاران استودیوی دانمارکی پلیدد (Playdead)، بهتازگی در مصاحبه با پادکست دانمارکی Arkaden اظهار داشت پیش از اینکه فیل اسپنسر (Phil Spencer) و ایکس باکس وارد عمل شوند، این استودیو قراردادی در مورد Inside با پلی استیشن منعقد کرده بود.
به گفته دینو پتی، قرارداد پلیدد با پلی استیشن بر سر عرضهی Inside معامله خوبی بود، اما فیل اسپنسر بسیار مشتاق بود تا مطمئن شود که این بازی ابتدا و به موقع بر روی ایکس باکس عرضه شود. وبسایت GameReactor گزیدهای از مکالمهی میان بنیانگذار پلیدد و رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت را منتشر کرده که به شرح زیر است:
دینو پتی: نمیدانم که او به نوعی متوجه این موضوع شد یا نه. یک شب حدود ساعت ۸ بود و در خانه بودم که تلفن همراهم زنگ خورد. دیدم که این یک شماره آمریکایی است و فیل اسپنسر از مایکروسافت با من تماس گرفته بود. این موضوع دیوانهکننده بود.
اسپنسر به من گفت: گوش کن! ما میخواهیم بر سر بازی Indside یک معامله با تو انجام دهیم. تو چه میخواهی؟ من در جواب گفتم که از قبل یک معامله خوب انجام دادهایم. اما اسپنسر در ادامه گفت: نه تو متوجه نیستی که من چه میگویم. میتوانم کاری کنم که هر چیزی اتفاق بیفتد، چه میخواهی؟
همه چیز بسیار سریع پیش رفت و بازی Inside ابتدا برای ایکس باکس وان منتشر شد و حدود دو ماه بعد در دسترس دارندگان پلی استیشن ۴ و PC قرار گفت. همچنین این بازی عملکردی عالی را برجای گذاشت و نسخه ایکس باکس آن میانگین امتیازات ۹۳ را متاکریتیک کسب کرد.
برای مشترکین Xbox Game Pass تجربهی بازی Inside که هماکنون روی این سرویس در دسترس است، به شدت توصیه میشود. همچنین بازی Limbo، ساختهی دیگر استودیوی پلیدد، اخیراً به این سرویس اشتراکی اضافه شده است.
منبع: Purexbox.com