مسابقه درگ جذاب نیسان GT-R، پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8
مسابقه درگ جذاب نیسان GT-R، پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8
به تازگی سه خودروی مشهور و اسپرت دنیا یعنی نیسان GT-R، پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8 در مسابقه درگ هیجانانگیزی شرکت کردهاند. نکته مهم اینکه سه خودروی یاد شده با پکیجهای تیونینگ خود قدرت بسیار بیشتری تولید میکنند.
نیسان GT-R، آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو S جزو شناختهشدهترین خودروهای پرفورمنس دنیا هستند که در حالت استاندارد قدرت زیادی دارند اما گاهی اوقات خروجی پیشرانه در حالت استاندارد کافی نیست و میبایست کار را به یک تیونر سپرد. هر سه خودروی موردبحث ما چنین سرنوشتی داشتهاند و با قدرت بالای خود در مسابقه درگ شرکت کردهاند.
GT-R قویترین خودروی گروه و البته سنگینوزنترین آنهاست. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی گودزیلا هماکنون ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه نیز وظیفه ارسال این نیروی قابلتوجه به تمامی چرخها را بر عهده دارد. وزن این کوپه ژاپنی نیز به ۱۸۶۰ کیلوگرم میرسد. آئودی R8 به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز است اما حالا از کیت توربوشارژر و بهروزرسانی ECU سود میبرد که حاصل آن کسب قدرت ۹۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر است. با وزن ۱۵۹۵ کیلوگرمی، محصول اسپرت ارباب حلقهها سبکوزنترین عضو گروه خواهد بود.
نوبت به پورشه ۹۱۱ توربو S میرسد که کمترین قدرت را در این مسابقه درگ دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت پورشه با کیت تیونینگ ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و نیروی تولیدی نیز همانند دو رقیب دیگر راهی همه چرخها میشود. وزن پورشه نیز به ۱۶۴۰ کیلوگرم میرسد تا در میانه گروه قرار گیرد. ما نتیجه درگ هیجانانگیز این سه خودرو را لو نمیدهیم اما باید گفت نیسان و پورشه رقابت تنگاتنگی دارند و شاید حدس زدن نتیجه نهایی کار آسانی نباشد. رکورد هر سه خودرو در طی مسافت ۴۰۰ متر نیز بسیار نزدیک است هرچند شاید خطای رانندگان نیز روی نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد. در خاتمه نیز تست ترمز برگزار میشود که وزن بالا پاشنه آشیل GT-R است و مانع از برتری آن میشود. تماشای این ویدئوی جذاب را از دست ندهید!