تست سرعت و شتاب بی ام و M8 گرن کوپه جی پاور در اتوبان
تست سرعت و شتاب بی ام و M8 گرن کوپه جی پاور در اتوبان
از میان تمامی محصولات بیامو M که در بازار حضور دارند M8 گرن کوپه احتمالاً کمترین توجه را به خود جلب کند اما تست سرعت و شتاب نسخه تیون شده جی پاور نشان میدهد که M8 چه تواناییهایی دارد.
ژرمنها نسبت به فرزند زیبای خود کمتوجه هستند و فرقی نمیکند که نسخه کوپه، کانورتیبل یا چهار درب آن موضوع بحث باشد زیرا از سال ۲۰۱۹ تاکنون شاهد کمترین تغییرات در آن هستیم. اوایل سال قبل M8 فیس لیفت جزئی را تجربه کرد اما سطح تغییرات رخ داده به حدی ملایم بودند که حتی طرفداران دو آتشه بیامو نیز به سختی میتوانستند آنها را تشخیص دهند. اگرچه بیامو نسبت به خانواده سری ۸ کملطف بوده است اما تیونرها هرگز M8 را فراموش نکردهاند. جی پاور چندی پیش پروژه ارتقای خود برای این خودرو را معرفی کرد و حالا میتوانیم هنرنمایی آن در اتوبان را مشاهده کنیم. این بیامو M8 گرن کوپه جی پاور که ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد به سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت میرسد هرچند با سفارش کیت ۹۰۰ اسب بخاری میتوان حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کرد.
جدای از قدرت قابلتوجه، M8 گرن کوپه جی پاور نیروی توقف زیادی نیز دارد. این موضوع را زمانی متوجه میشویم که یک فورد کوگا در اتوبان ناگهان جلوی M8 که با سرعت بیش از ۳۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت میکند سبز میشود. در همین زمان است که راننده سریعاً سرعت را کم میکند تا از برخورد با کوگا جلوگیری کند. به همین خاطر است که در اتوبانهای پرسرعت و به ویژه در مسیرهایی که فاقد محدودیت سرعت است میبایست قبل از تعویض لاین حرکتی حتماً اوضاع را بررسی کرد.
در سال جاری که قوانین آلایندگی کشورها سختتر از هر زمان دیگری شده است، شنیدن صدای پیشرانه ۸ سیلندر بیامو جذابتر خواهد بود. این نیروگاه ۴.۴ لیتری توئین توربو صدای بسیار زیادی دارد و شاید با شخصیت نسخه چهار درب M8 خیلی همخوانی نداشته باشد. البته اکثر طرفداران خودرو از کار جی پاور در ارتقای این خودروی جذاب خشنود خواهند بود؛ اما شاید مشتاق باشید بدانید آینده سری ۸ چه خواهد بود که باید گفت ظاهراً نسل سوم آن در حال توسعه است اما شاید درست بعد از بازنشستگی نسل فعلی عرضه نشود. شایعاتی درباره پایان تولید سری ۸ فعلی در سال ۲۰۲۵ و عرضه مجدد آن در سال ۲۰۲۹ و فقط بهصورت گرن کوپه به گوش میرسد. گفته شده است این مدل جدید بر اساس پلتفرم Neue Klasse و با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد و خبری از مدلهای کوپه و کانورتیبل نخواهد بود هرچند هیچچیزی بهصورت رسمی تائید نشده است.