گزارش: Starfield بودجهای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار و یک تیم توسعهدهنده ۵۰۰ نفره داشته است
گزارش: Starfield بودجهای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار و یک تیم توسعهدهنده ۵۰۰ نفره داشته است
گفته میشود بتسدا (Bethesda) بودجهای ۲۰۰ میلیون دلاری را برای Starfield در نظر گرفته و ۵۰۰ نفر توسعهدهنده را برای کار بر روی آن، گرد هم آورده است.
برخی استدلال میکنند که این رقم برای یک IP که حدود ۸ سال در دست توسعه بوده، پایین است، اما به نظر میرسد که این مقدار تنها هزینههای توسعه را پوشش داده و معیارهای دیگری مانند بازاریابی را کنار میگذارد.
این اطلاعات برگرفته از پست لینکدین دیوید ریتمن (David Reitman)، یکی از فعالان شناخته شده صنعت و کارمند سابق Accenture است. دیوید در حالی که با طرفدارانش صحبت میکند، از عظمت Starfield و اینکه ما در حال حاضر چه نوع پروژه بلاک باستری را در اختیار داریم، میگوید.
Starfield بزرگترین و جاهطلبانهترین پروژه بتسدا تا به امروز است، بنابراین عجیب نیست که این استودیو برای تحقق چشماندازهای خود چنین هزینه گزافی را صرف آن کند. دیوید ریتمن:
چشمانداز خلاقانه تاد هاوارد (Todd Howard)، مردی که برای تحقق آرزویش باید منتظر تکنولوژی میماند، حالا قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از راه برسد! این بازی با تیمی بیش از ۵۰۰ نفر و بودجهای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار، نوید دنیایی به وسعت کهکشان را میدهد، شما قطعاً به یک GPS فضایی نیاز خواهید داشت!
برای در نظر گرفتن همه چیز، Red Dead Redemption 2 که به راحتی یکی از بهترین آثار راکستار گیمز (Rockstar Games) تا به حال بوده، با بودجهای در محدوده ۱۷۰ میلیون دلار ساخته شده است و همه ما میدانیم که Red Dead 2 در چه مقیاسی عمل میکند.
هنوز مشخص نیست که Starfield با در نظر گرفتن تمام پارامترهای دیگر چقدر هزینه در بر داشته، اما گمانهزنیها میگویند که رقم نهایی باید چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار باشد. با توجه به جایگاه این عنوان و مدت زمانی که در دست توسعه بوده است و همچنین تیم توسعه ۵۰۰ نفری، قطعا هزینهها بسیار بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
اخبار و محبوبیت Starfield در سراسر صنعت موج میزند و هیچ شکی در آن وجود ندارد. این بازی هر هفته از جایگاه خود در قله جدول پرفروشهای استیم (Steam) لذت میبرد. ما اکنون در حال انتظار برای انتشار بازی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) هستیم و برخی فقط آرزو میکنند که زمان به سرعت سپری شود.
پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر بازاریابی و روابط عمومی بتسدا، در مصاحبهای صراحتا اعلام کرده که با وجود صد و پنجاه ساعت حضور در Starfield، او حتی به دیدن همه چیز نزدیک هم نشده است. این موضوع برای طرفدارانی که به دنبال تجربۀ یک عنوان RPG شبیه به Skyrim هستند، بسیار هیجانانگیز است.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: eXputer.com