تأثیر جنسیس روی افزایش فروش و وفاداری خریداران گروه هیوندای
تأثیر جنسیس روی افزایش فروش و وفاداری خریداران گروه هیوندای
طبق بررسیها، نرخ وفاداری خریداران گروه هیوندای به بیش از ۶۰ درصد رسیده و برند جنسیس در این موضوع نقش مؤثری داشته است.
دادهها نشان دادهاند که برند جنسیس برای گروه هیوندای در ایالاتمتحده نقش مهمی ایفا میکند زیرا این برند لوکس به رشد قابلتوجه فروش و نرخ وفاداری گروه خودروسازی کرهای کمک کرده است. هیوندای و کیا در سال ۲۰۱۵ در ایالاتمتحده مجموعاً ۱.۳۹ میلیون دستگاه خودرو فروختند و در آن زمان نرخ وفاداری خریداران آنها ۵۵.۲ درصد بود. در اواخر سال ۲۰۱۵ اما جنسیس به برندی مستقل تبدیل شد و بهسرعت رشد کرد تا جایی که هماکنون سه سدان و سه کراساوور به بازار عرضه میکند.
سال گذشته فروش کل گروه هیوندای در آمریکا ۱.۴۵ میلیون دستگاه بود که از این تعداد ۵۶,۱۴۰ دستگاه به جنسیس اختصاص داشته است. جنسیس علاوه بر اینکه روی افزایش فروش گروه هیوندای تأثیر داشته، به افزایش نرخ وفاداری خریداران این گروه به ۶۲.۳ درصد نیز کمک کرده است. کیفیت و جذابیت خودروها و همینطور وسعت و تنوع سبد محصولات عواملی کلیدی در وفاداری خریداران هستند و حالا که گروه هیوندای گزینههای بیشتری دارد، شانس گروه برای بازگشت خریداران بیشتر خواهد بود.
تحلیلگر صنعت خودروسازی «تام لیبی» دراینباره میگوید:
گروه هیوندای با ارائه هیوندای، کیا و حالا جنسیس، نشان داده است که میتواند خریداران جدید را جذب و آنها را حفظ کند. این گزینههای بیشتری را در اختیار خانوادهها قرار میدهد و حالا میتوانند سراغ خودرویی لوکس بروند اما داخل گروه هیوندای بمانند که پیش از جنسیس امکان آن وجود نداشت.
هرچند نرخ وفادار خریداران هیوندای در آمریکا در نیمهٔ اول امسال با اندکی کاهش به ۶۰.۵ درصد رسیده اما این شرکت کرهای همچنان پس از جنرال موتورز، جایگاه دوم را در اختیار دارد.
لیبی میگوید:
اعتبار و توانایی رقابت جنسیس واقعاً افزایش پیدا کرده است. شما واقعاً میتوانید تکامل این برند را ببینید زیرا آنها ابتدا محصولات اولیه را فروختند، خریداران را جذب کردند و کیفیت را مدام بهبود بخشیدند. برند جنسیس باید به کیا و هیوندای کمک کند تا به جلو بروند و این وفاداری و حضور در صنعت خودروسازی را پررنگتر کنند.