هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعمیرات کوییک – ۱۴۰۲
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات کوییک دندهای و اتوماتیک را بر اساس نرخهای اعلامی سال ۱۴۰۲ خدمت شما عزیزان تقدیم کردهایم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
سایپا پس از معرفی تیبا به عنوان اولین خودروی ملی خود با استقبال مناسبی از سوی خریداران روبرو شد اما درعینحال انتقادات زیادی به طراحی ظاهری و داخلی این خودرو وارد میشد. به همین خاطر اواخر سال ۱۳۹۵ اقدام به معرفی کوییک کرد، خودرویی که در حقیقت نسخه ارتقا یافته از تیبا و به ویژه نسخه هاچبک آن محسوب میشود و هماکنون نیز در نسخههای گوناگون در دسترس مشتریان است. کوییک علیرغم تمامی کاستیهایی که دارد جزو ارزانترین خودروهای موجود کشور به شمار میرود و به دلیل طراحی بهتر در مقایسه با تیبا و قیمت پایینتر نسبت به دیگر هاچبک های موجود در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. در این مقاله میخواهیم هزینه و اجرت تعمیرات کوییک را ارائه دهیم.
هزینه و اجرت تعمیرات کوییک
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات کوییک در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:
ردیف | شرح خدمات | کوییک دندهای | کوییک اتوماتیک |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۲۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۳۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۷۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۳,۵۵۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۱۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض واشر کارتل و توری | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | |
۱۱ | تعویض فشنگی روغن | ۹۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۳ | تعویض واشر درب سوپاپ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض هوزینگ واتر پمپ | ۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض تسمه تایمینگ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض تسمه دینام | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | تعویض تسمه کولر | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | باز و بستن تسمه دینام و هیدرولیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۲۱ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض کاتالیست | ۳,۶۵۰,۰۰۰ | ۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۷۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۲۵ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض ترموستات | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض رادیاتور آب | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۵۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض لوله های فرعی زیر اگزوز | ۰ | ۰ |
۳۵ | تعویض فشنگی آب | ۷۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض دسته موتور راست | ۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۰ | ۰ |
۳۸ | باز و بست رام زیر موتور جلو و عقب | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۳۹ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی |
۴۰ | تعویض پمپ بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض فیلتر بنزین | ۵۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض لوله رفت بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض لوله برگشت بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض منبع کنیستر | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعمیر کامل گیربکس | ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۰,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض کیت کلاچ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۷ | تعویض سیم کلاچ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۸ | تعویض بوش های دو شاخه کلاچ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۹ | تعویض لیور دنده داخل اتاق | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۰ | تعویض بوش لیور | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۱ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۰ | ۳۴,۴۵۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض سنسور کیلومتر | ۰ | ۰ |
۵۳ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ |
۶۱ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۶۴ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۶,۴۵۰,۰۰۰ | ۶,۴۵۰,۰۰۰ |
۶۸ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۶۹ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۱ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۴۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۶,۴۵۰,۰۰۰ | ۶,۴۵۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض منبع هیدرولیک | ۹۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۷۹ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۸۵۰,۰۰۰ | ۲,۸۵۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۸۲ | تنظیم غربیلک فرمان | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض لوله های هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۸۵ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۸۶ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض بوستر و باز و بستن gsxr | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض ترمینال ترمز | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض پمپ ترمز | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض شلنگ ترمز جلو | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۷۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ |
۹۶ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض لوله ترمز عقب | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض لنت عقب کاسه ای و تعویض بلبرینگ دو طرف | ۲,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۱۰۳ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۴ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۰۵ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی کوییک
در جدول زیر مشخصات فنی مدلهای مختلف کوییک ذکر شده است:
کوییک معمولی | کوییک اتوماتیک | ||
طول (میلیمتر) | ۴۰۰۵ | ||
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۶۷۸ | ||
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۵۳۲ | ||
فاصله دو محور جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۴۱۴ | ||
حجم صندوقعقب (لیتر) | ۲۸۵ | ||
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۰۶۵ | ۱۱۲۰ | |
نوع گیربکس | ۵ سرعته معمولی | اتوماتیک CVT | |
تعداد سیلندر | ۴ سیلندر خطی | ||
دریچه گاز | الکتریکی | الکتریکی | |
حجم موتور | ۱۵۰۳ | ||
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۸۶.۵ | ||
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۳۰ | ||
سایز تایر | ۱۸۵/۶۵R14 | ||
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۲۲ | ۷.۶۷ | |
ظرفیت باک (لیتر) | ۴۱ | ۴۱ |
قیمت کوییک
کوییک در نسخههای مختلفی تولید میشود و در جدول زیر میتوان قیمت روز خودرو کوییک را مشاهده کرد:
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
کوییک | DA | ۲۰۱,۱۸۰,۰۰۰ | ۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک | پلاس اتوماتیک DA | ۳۲۷,۰۸۷,۰۰۰ | ۴۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R | DA | ۲۵۵,۹۹۹,۰۰۰ | ۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R | اتوماتیک فول پلاس DA | ۳۳۸,۴۸۴,۰۰۰ | ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک S | DA | ۲۶۸,۸۰۸,۰۰۰ | ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
مزایا و معایب کوییک
کوییک نیز همانند ساینا بر پایه تیبا شکل گرفته است و به همین خاطر برخی مزایای آن از جمله طراحی بهروزتر، استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب در مقایسه با رقبا، کابین جادارتر، پشتیبانی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، بازار خریدوفروش مناسب و… را به همراه دارد. البته ایمنی ضعیف و کیفیت متریال پایین در کابین و گرانتر بودن برخی قطعات نسبت به تیبا جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود. نسخه اتوماتیک کوییک را میتوان گزینهای مناسب برای افرادی دانست که دنبال خودرویی گیربکس اتوماتیک با قیمت پایینتر نسبت به سایر رقبا جهت تردد در شهر هستند.