هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید پورشه ۹۹۳ کافه ریسر با الهام از مدل نمادین ۵۵۰ اسپایدر

بازتولید پورشه ۹۹۳ کافه ریسر با الهام از مدل نمادین ۵۵۰ اسپایدر

یکی از طرفداران دو آتشه پورشه محصولی جذاب به نام ۹۹۳ کافه ریسر را با الهام از مدل ۵۵۰ اسپایدر تولید کرده است.

تاکنون نسخه‌های بازتولید زیادی از پورشه ۹۱۱ معرفی شده‌اند اما یکی از طرفداران مستقل این برند محصولی واقعاً هیجان‌انگیز را با نام ۹۹۳ کافه ریسر رونمایی کرده است. این خودروی منحصربه‌فرد برداشتی متفاوت از مدل نمادین ۵۵۰ اسپایدر به شمار می‌رود و از پانل‌های بدنه دست‌ساز و طراحی روباز سود می‌برد. سازنده و مالک پورشه ۹۹۳ کافه ریسر آقای کیپ لاستر اهل آریزوناست. او از پروژه خود به عنوان برنامه‌ای شخصی که قابل‌فروش نیست نام می‌برد. البته لاستر مطمئن است افراد زیادی به دنبال خرید چنین خودروی زیبایی خواهند بود. او کار روی پورشه ۹۱۱ آرزوهای خود را در سال ۲۰۲۰ شروع کرده هرچند این پروژه هنوز در حال پیشرفت است و برخی جزئیات بدنه و کابین نهایی نشده‌اند.

لاستر برای پروژه خود یک دستگاه پورشه ۹۹۳ کابریولت مدل ۱۹۹۵ را انتخاب کرده است. در قدم بعدی تمامی پانل‌های بدنه جدا و سقف پارچه‌ای تاشو نیز حذف شده‌اند. شیشه جلوی استاندارد نیز جای خود را به نمونه‌ای جدید داده است. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، اکثر پانل‌های بدنه از نو طراحی شده‌اند و آن‌گونه که گفتیم در طراحی آن‌ها از مدل ۵۵۰ اسپایدر دهه ۵۰ میلادی الهام گرفته شده است؛ اما بخش برجسته خودرو را می‌توان نمای عقب کم‌عرض تر دانست.

گلگیرهای جذاب پورشه ۹۹۳ کافه ریسر از فولاد و به‌صورت دست‌ساز تولید شده‌اند. سپر عقب کامپوزیتی نیز طراحی ویژه‌ای دارد و خروجی‌های اگزوز جدیدی در کنار پلاک خودرو خودنمایی می‌کنند. پروفایل جانبی یک دست پورشه با تناسبات جذاب و هیجان‌انگیز باعث شده‌اند کافه ریسر کاملاً زیبایی خود را نشان دهد. تکمیل کننده کار هم رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی با طرح رترو و کلاسیک هستند. در بخش جلوی این خودرو، نشان پورشه به خوبی در کاپوت فولادی ادغام و سپر هم از خودروی ۹۹۳ توربو قرض گرفته شده است. با توجه به موارد یاد شده باید گفت تنها بخش‌هایی که نسبت به مدل اولیه تغییر نکرده‌اند شامل چراغ‌ها و گلگیرهای جلو خواهند بود. لاستر هم‌اکنون روی کابین پروژه خود تمرکز دارد چراکه آن را جزو مهم‌ترین بخش‌ها می‌داند. او می‌گوید با توجه به نوع طراحی ظاهری کافه ریسر و تأثیر کابین روی زیبایی کلی به دنبال نصب صندلی‌های جدید و حفاظ ایمنی است.

اگرچه داشبورد نیز نسبت به نمونه اولیه تغییر کرده تا با شیشه جلوی جدید هماهنگی داشته باشد اما پشت آمپرها و کنسول مرکزی تفاوتی نسبت به قبل ندارند. همچنین به ‌منظور ارائه طرحی مینیمالیستی، نوارهای چرمی روی پانل درب‌ها جایگزین دستگیره درب‌های سنتی خواهند شد. همچنین باید دانست شاسی کافه ریسر تقویت شده و پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی مدل اصلی به نمونه ۳.۸ لیتری ارتقا یافته است. این پیشرانه هم‌اکنون ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

چنین قدرت و گشتاوری برای یک خودروی روباز با وزن ۹۹۸ کیلوگرم بسیار چشمگیر خواهد بود. کافه ریسر برای تأکید بیشتر روی دینامیک رانندگی به سیستم تعلیق سفارشی با ارتفاع کمتر مجهز است. نهایتاً باید خاطرنشان ساخت لاستر درباره اهداف خود از این پروژه می‌گوید:

من می‌خواستم این پروژه خودرویی باشد که پورشه باید در دهه ۹۰ میلادی و به عنوان نسخه‌ای مدرن از ۵۵۰ تولید می‌کرد. من تلاش زیادی کردم تا از طراحی محصولات دهه ۹۰ پورشه در کافه ریسر استفاده کنم. علت اینکه خودروی خود را ۹۹۳ اسپایدر نام‌گذاری نکردم این بود که نمی‌خواستم طرفداران را ناراحت کنم زیرا تمامی محصولات اسپایدر پورشه پیشرانه وسط بوده‌اند. در واقع من از موتورسیکلت‌های اروپایی الهام گرفته و آن را کافه ریسر نام‌گذاری کردم

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا