هاست پرسرعت
خودرو

گزارش زنده: نمایشگاه خودروی تهران

گزارش زنده: نمایشگاه خودروی تهران

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران با نام تجاری اتو اکسپو تهران، آغاز به کار کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

در نخستین روز این نمایشگاه که ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران است، خودروهای مختلفی به نمایش درآمدند. در این گزارش، به طور اجمالی شما را با این خودروها آشنا می‌کنیم. به سرعت، این خودروها را به شکل جامع و مفصل‌تر در مطالب جداگانه‌ای در gsxr معرفی خواهیم کرد. شما همراهان عزیز در صورت تمایل می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام gsxr هم به صورت زنده، خودروهای این نمایشگاه و گزارش gsxr را مشاهده نمایید.

 

کی ام سی ایگل

کی ام سی ایگل کرمان موتور

سدان جمع و حور کرمان موتور بر اساس جک J4 ساخته شده و فیس لیفت مینوری از آن محسوب می‌شود. عمده تغییرات طراجی در نمای جلو و عقب شاکل چراغها و جلوپنجره و سپرهای جدیدی است که نمای به روزتری به این خودرو بخشیده است.

داخل کابین کی ام سی ایگل

در زیر کاپوت کی ام سی ایگل، موتور اتمسفریک ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور  ۱۳۷ نیوتن متر فرار گرفته که به یک گیربکس CVT کوپل شده است. از مزایای این پیشرانه، عدم حساسیت به کیفیت بنزین و هزینه نگهداری پایین ان است. از انجا که جک جی فور قبلا امتحان خود را در بازار ایران پس داده، انتظار می رود درصورت قیمت‌گذاری معقول، ایگل یکی از رقبای مطرح شاهین اتومات و تارا در بازار ایران باشد.

بایک BJ40

بایک بی جی 40

سالهاست که شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 و برادر بزرگتر آن BJ80 را در نمایشگاههای خودروی کشور مشاهده می‌کنیم. اما این بار خبر مونتاژ این خودرو در ایران توسط دیارخودرو باعث شده تا توجهات بیشتری به آن جلب شود. این خودرو به شدت از جیپ رانگلر الهام گرفته و در غیاب خودروهای امریکایی در ایران، تنها گزینه محبوب شبه‌جیپ برای آفرودسواران خواهد بود.

baic bj40

ویژگی هایی چون دو دیفرانسیل با قفل دیفرانسل، زوایای ورود و خروج مناسب، سقف فایبرگلاس قابل جدا شدن، درب های قابل جدا شدن، گلگیرهای برجسته و طراحی جذاب می‌تواند این خودرو را بسیار خواستنی کند. با این وجود در حالی که فیس جدیدی از این خودرو هم معرفی شده، مونتاژ این نسخه در ایران هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

کی ام سی T9

KMC T9

پیکاپ فول سایز کرمان موتور بعد از موفقیت های T8 در ایران، در یک کلاس بالاتر وارد بازار می‌شود. موتور پرقدرت‌تر کی ام سی T9 قدرتی برابر با ۲۲۱ اسب بخار و گشتاوری ۳۸۰ نیوتن متری دارد و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF با امکان تعویض دستی کوپل شده است.

داخل کابین کی ام سی KMC T9

فضای داخلی طراحی به مراتب بهتر و مدرن‌تری نسبت به T8 دارد. طراحی بدنه هم حسورانه‌تر بوده و شما را دعوت به آفرود می‌کند.

نمای عقب کی ام سی KMC T9

 

بایک BJ80

اگر بایک Bj40 یک کپی چینی از جیپ رانگلر است، BJ80 یک کپی کامل و عجیب از مرسدس G کلاس محسوب می شود. البته مرسدس خود سهامدار بایک محسوب می‌شود و شاید به همین دلیل شکایتی در این زمینه نداشته است.

بایک BJ80

گزارش زنده: نمایشگاه خودروی تهران

فیدلیتی هیبریدی XB1

فیدلیتی هیبریدی BX1

پرچمدار بعدی بهمن موتور برای مقابله با فونیکس تیگو ۸ پرو هیبریدی، با نام فیدلیتی XB1 وارد بازار می‌شود. چراغ‌های باریک جلو و عقب و جلوپنجره مشبک سرتاسری کاملاً برای جلب توجه کفایت می‌کنند. فضای داخلی هم شامل یک مانیتور بزرگ و طراحی مینی‌مالیستی بسیار مدرن است. البته بهمن موتور در حرکتی عجیب، اجاره ورود به کابین خودروها یا عکس‌برداری از آن را نمی‌داد در حالی که این خودرو جتور داشینگ X-1 است و خبرنگاران و مردم به راحتی با جستجو در اینترنت به تصاویر کابین آن دسترسی خواهند داشت.

جالب‌ترین نکته درباره این خودرو، پیشرانه ۳۲۱ اسبی آن است و قیمت آن هم احتمالاً حدود ۲ و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

بی ای سی X3 پرو

بی ای سی X3 پرو خودروسازان بم

باک X3 پرو در واقع همان خودروی جیلی یانجینگ X3 است که در ایران توسط خودروسازان بم با نام BAC X3 پرو تولید خواهد شد. این خودروی مینی کراس در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و در سال ۲۰۱۲ فیس‌لیفت شده است. موتور تنفس طبیعی آن ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته و به یک گیربکس CVT متصل است.

کابین بی ای سی X3 پرو خودروسازان بم

یکی از نکات عجیب این خودرو، فرم ستون‌های جلویی است که دید را بسیار محدود می‌کند. با این حال قیمت ۸۷۰ میلیونی این خودرو در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 کراس یا X22 پرو می تواند برگ برنده آن باشد.

هیوندای کرتا

هیوندای کرتا

یکی از خودروهای وارداتی کرمان موتور، کراس اوور کرتا است. این خودرو از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می برد و شبیه توسان جدید است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی کرتا می تواند ۱۱۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

داشبورد هیوندای کرتا

قیمت کرتا در سامانه خودروهای وارداتی ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون بوده اما در بازار، به دوبرابر این قیمت معامله می‌شود.

ایران خودرو لونا GRE برقی

لونا GRE برقی

این سدان برقی قرار است به عنوان تاکسی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد. لونا برقی در واقع ریشه‌ای در رنو دارد. طراحی جذاب و مدرن آن در بیرون با چراغ‌های خاص نوید یک خودروی الکتریکی را می‌دهد.

داشبورد لونا

با این وجود در کابین خبری از طراجی مدرن و آینده نگرانه نیست و حتی جای مانیتور نیز یک شکاف زشت و خالی دیده می‌شود. موتور ۱۴۷ اسبی برقی و باتری ۴۷ کیلووات ساعتی برای برد ۴۰۰ کیلومتری ادعایی، کمی خوشبینانه به نظر می‌رسند.

مکث موتور تیارا پرایم

مکث موتور تیارا پرایم

تیارا باوجود ویژگی‌های مثبت به دلیل طراحی قدیمی نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت در بازار ایران در برابر رقبا ظاهر شود. بنابراین مکث موتور به سراغ مدل جدیدتر بایک X7 را جایگزین آن خواهد کرد. تیارا پرایم از طراحی بسیار به‌روزتر و مدرنی سود می برد که باتوجه به ویژگی‌های فنی و امکانات آن در یک رده بالاتر از تیارای قبلی قرار می‌گیرد. طراحی کابین هم به مراتب مدرن‌‌تر شده است.

داخل کابین مکث موتور تیارا پرایم

موتور ۱.۵ لیتری توربوی تیارا پرایم می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار نیرو و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد.

بی ام کارز نتا U پرو

بی ام کارز نتا U پرو

بخش وارداتی خودروهای بهمن موتور با نام BM کارز، خودروی الکتریکی NETA U Pro را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. کراس اوور جمع و جوری که چراغ‌های مد روز چکشی در جلو و پیوسته در عقب دارد و در داخل نیز بسیار ساده و مینی‌مال طراحی شده است.

بی ام کارز نتا U پرو

قوای فنی ۱۶۱ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتن متری از یک باتری ۶۸ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. هنوز قیمت یا زمان عرضه این خودرو اعلام نشده است اما باتوجه به عوارض وارداتی بسیار پایین و درحد صفردرصد خودروهای برقی، انتظار می‌رود این خودروها با قیمت معقول‌تری نسبت به مدل‌های بنزینی به دست مردم برسد.

ام جی ۵

ام جی 5

فرداموتور این بار برای واردات خودروهای ام جی خیز برداشته است. این برند محبوب با MG 5 به ایران برمی‌گردد البته نسخه سدان از نسل قبلی این خودرو انتخاب شده که طراحی ان با خودروهای مدرن امروزی و حتی زبان طراحی بلک لیبل خود ام‌جی هم متفاوت است و دمده به نظر می‌رسد. در نگاه نخست این طراحی یادآور محصولات فولکس واگن است.

ام جی 5

پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی این مدل با ۱۱۸ اسب بخار قدرت , ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است. به نظر نمی‌رسید که این خودرو بتواند توقعات طرفداران خودروهای اسپرت ام‌جی در ایران را برای رقابت با خودروهایی چون آریزو ۶ جی‌تی برآورده سازد و باید با آریزو ۵ معمولی رقابت نماید.

نیسان سیلفی هیبریدی

نیسان سیلفی هیبریدی

سدان هیبریدی نیسان یکی از خودروهای وارداتی حذاب نمایشگاه تهران است که یک پیشرانه ۱.۲ لیتری و یک موتور برقی دارد که جمعا ۱۳۳ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته موتور بنزینی در این خودرو تنها به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل می‌کند.

نیسان کیکس

نیسان کیکس

کراس اوور کامپکت نیسان یکی دیگر از خودروهای وارداتی نامی خودرو است که البته فعلا در نسخه لوآپشن و بسیار ساده وارد و عرضه شده است. این خودرو درواقع جایگزین ارزان‌تر جوک هم به شمار می‌آید. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر که به یک گیربکس CVT جفت شده، برای به حرکت درآوردن این خودروی کوچک کافی است.

هوندا E-NS1

گزارش زنده: نمایشگاه خودروی تهران

کراس اوور E-NS1 نسخه تمام الکتریکی هوندا وزل محسوب می شود که روی پلتفرم E:N ساخته می‌شود. موتور این مدل، ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شعاع حرکتی این خودرو با استاندارد چین، ۵۱۰ کیلومتر اعلام شده است.  قیمت این مدل هم اعلام نشده اما قیمت دلاری آن ۲۷ تا ۳۳ هزار دلار است.

این گزارش در حال تکمیل است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا