هاست پرسرعت
خودرو

مسابقه درگ بی ام و M4 هزار اسب بخار با موتورسیکلت M1000 RR

مسابقه درگ بی ام و M4 هزار اسب بخار با موتورسیکلت M1000 RR

اخیراً مسابقه درگ هیجان‌انگیزی بی‌ام‌و M4 تیون شده با هزار اسب بخار قدرت و موتورسیکلت بی‌ام‌و M1000 RR برگزار شده است.

در شرایط استاندارد قطعاً بی‌ام‌و M4 استوک شانسی در برابر موتورسیکلت M1000 RR نخواهد داشت اما زمانی که بدانید M4 بسیار ارتقا یافته داستان کاملاً متفاوتی وجود خواهد داشت. هم‌اکنون می‌خواهیم بدانیم کدام‌یک از این دو وسیله نقلیه در خط مستقیم عملکرد بهتری دارد. اگر به دنبال خرید بی‌ام‌و M4 مدل ۲۰۲۴ دیفرانسیل عقب باشید باید حدود ۷۸ هزار دلار بپردازید. با این مبلغ به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتون متر قدرت دست می‌یابید. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شود. بی‌ام‌و می‌گوید محصول ۱۷۷۰ کیلوگرمی‌اش در عرض ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اگر خواهان پرفورمنس بیشتر باشید می‌توانید مدل کامپتیشن با قیمت فراتر از ۸۲ هزار دلار را انتخاب کنید که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر است و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. اگر هنوز هم به این حد قانع نیستید مدل کامپتیشن xDrive چهار چرخ محرک وجود دارد که از همان پیشرانه مدل‌های قبلی استفاده می‌کند اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای دارد؛ اما خودرویی که در مسابقه درگ امروز حاضر شده از کیت تیونینگ با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار سود می‌برد. این خودرو هم‌اکنون ۹۸۶ اسب بخار قدرت (۱۰۰۰ PS) و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و وزن آن نیز خیلی تغییری نداشته و تنها ۵ کیلوگرم سنگین‌تر شده است.

در طرف مقابل یکی از بهترین موتورسیکلت‌های دنیا یعنی بی‌ام‌و M1000 RR قرار دارد. این دو چرخ فوق‌العاده از قدرت، پرفورمنس و استایلی مثال‌زدنی بهره می‌برد و اولین موتورسیکلت مجهز به سیستم ترمز M است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری آب‌خنک M1000 RR 209 اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن موتورسیکلت بی‌ام‌و به ۱۹۲ کیلوگرم می‌رسد و برای خرید آن باید حدود ۴۸ هزار دلار هزینه کرد.

پس از معرفی هر دو وسیله نقلیه نوبت به مسابقه درگ می‌رسد. مت واتسون پشت فرمان M4 نشسته و در اولین مسابقه لانچ کنترل و گیربکس اتوماتیک خودرو خیلی یکدیگر را دوست ندارند و استفاده از حالت تعویض دستی شانس M4 برای پیروزی را کاهش می‌دهد. در درگ دوم M4 همانند یک موشک شلیک شده و تا آخر مسابقه فاصله خود با M1000 RR را حفظ می‌کند؛ اما قبل از مسابقه سوم M4 دچار مشکلاتی می‌شود که شاید علت آن تیونینگ یاد شده باشد.

تیم فنی با بررسی اسکن نرم‌افزاری و داده‌ها مشکل را حل می‌کنند و این بار هم M4 باعث شرمساری موتورسیکلت بی‌ام‌و شده و پیروزی را به دست می‌آورد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که M1000 RR حدود نیم ثانیه کندتر است. در مسابقه درگ رولینگ هم برتری با M4 است اما در این مسابقه موتورسیکلت نیز با برخی مشکلات جدی مواجه می‌شود و دیگر نمی‌تواند در مسابقه دوم شرکت کند. نهایتاً به تست ترمز می‌رسیم که M1000 RR نشان می‌دهد هیچ شانسی در برابر M4 تیون شده نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا