دوج چارجر اسپیدکور گوست 1970؛ قاتل سوپر اسپرتها!
دوج چارجر اسپیدکور گوست 1970؛ قاتل سوپر اسپرتها!
شرکت تیونینگ “SpeedKore” در جدیدترین پروژهٔ خود طبق معمول به سراغ یکی از محصولات داج از سری چارجر ۱۹۷۰ رفته است. پیش از این نیز بارها شاهد تقویت داج چارجر توسط این کمپانی بوده ایم و پر بیراه نیست اگر بگوییم این کمپانی بهترین و زیباترین چارجرهای رستوماد را میسازد.
طبق گفته رئیس و مالک SpeedKore جیم کاچمارکیک “Jim Kacmarcik” این خودرو کاملترین و پیشرفتهترین چارجر کلاسیک تیونینگ شده توسط این کمپانی است، و قدمی مهم برای رسیدن Speedkore به مأموریت خود یعنی ساخت پیشرفتهترین داج چارجر ۱۹۷۰ در جهان است. هدف ما ترکیب طراحی جاودانه، بدنههای پیشرفته و عملکرد قابلاعتماد برای بازتعریف خودروهای عضلانی آمریکایی است.
اولین نکتهای که در مورد این خودرو جلب توجه میکند رنگ سفید آن است. همانطور که میدانید اکثر ساختههای SpeedKore به رنگ مشکی هستند؛ اما این خودرو با یک سنتشکنی بزرگ همراه است و تمام بدنه به جز کاپوت و پنل چراغهای عقب به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده است، و به همین دلیل این خودرو “Ghost” یا شبح نامگذاری شده است.
پس از رنگ، این بدنه تماماً فیبر کربنی است که جلب توجه میکند. تمام اجزای بدنه حتی پالونیهای چرخ، کف صندوق، و اجزای داخلی از فیبر کربن مورد استفاده در صنعت هواپیما ساخته شده است دلیل این انتخاب نیز کاملاً واضح است، استحکام و سبکی بیشتر. استایل کلاسیک خودرو کاملاً حفظ شده اما استفاده از فیبر کربن تا حد زیادی مرکز ثقل را کاهش میدهد و باعث عملکرد بهتر خودرو در پیست میشود.
جلوپنجره خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای طراحی جدیدی است. این جلوپنجره از آلومینیوم ساخته شده و سپس به رنگ “Cerakote black” مزین شده است. نمای جلو با چراغهای LED سفارشی از برندهای “Dapper Lighting” و “JW Speaker” تکمیل میشود. فرم کلی چراغهای عقل نیز حفظ شده و درون یک پنل مشکی رنگ قرار گرفتهاند که زیبایی این بخش را دوچندان کرده است.
در داخل کابین نیز شاهد استفاده گسترده از فیبر کربن هستیم. داشبورد سفارشی، پنلهای درها و کنسول مرکزی همگی از فیبر کربن ساخته شدهاند. سایر بخشها نیز توسط چرم سفارشی و آلومینیوم پوشانده شدهاند. تمامی آمپرها طراحی کلاسیک خود را حفظ کردهاند؛ اما عملکرد آنها کاملاً مدرن شده است. صندلیها این خودرو با چرم سفارشی پوشانده شده و قاب صندلیها نیز از جنس فیبر کربن هستند. یک سیستم صوتی ۲۰۰۰ واتی از برند “KICKER Audio” تکمیل کننده این بخش است.
بدنه فیبر کربنی بر روی یک شاسی فولادی سفارشی سوار شده است. همچنین یک رول کیج ۱۴ نقطهای درون کابین قرار دارد که موجب استحکام بیشتر خودرو و حفظ ایمنی سرنشینان میشود. سیستم تعلیق این خودرو در جلو جناغی دوگانه و در بخش عقب چهار میلهای مورب سفارشی SpeedKore است.
ترمزهای خودرو نیز شامل کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و دیسکهای ۱۴ اینچی خنکشونده میشود.
رینگهای سفارشی مشکی رنگ از برند “HRE” این خودرو در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند. لاستیک مورد استفاده در این هیولای نیز دارای سایز ۲۶۵/۳۵ZR19 در جلو و ۳۴۵/۳۰ZR20 در عقب و از نوع Pilot Sport 4S از برند “Michelin” هستند.
پیشرانه مورد استفاده در این شبح فیبر کربنی یک نسخه ۶.۲ لیتری هلکت V8 سوپرشارژ بازنگری شده است. هرچند قدرت دقیق این پیشرانه اعلام نشده؛ اما تصور میشود قدرت آن بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت باشد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ششسرعته دستی TREMEC TR-6060 و توسط یک میلگاردان فیبر کربنی به چرخهای عقب منتقل میشود. سیستم اگزوز سفارشی در کنار سراگزوزهای برند “MagnaFlow” باعث شدهاند که یکی از زیباترین و گوشنوازترین صداهای ممکن متعلق با این چارجر زیبا باشد.
تمام تغییراتی که SpeedKore روی این خودرو اعمال کرده باعث شده تا این خودرو به یکی از بهترین ماسل کارهای برای استفاده روزانه و یا حتی پیست تبدیل شود. این خودرو به لطف وزن کم، سیستم تعلیق سفارشی و موتور و گیربکس بینظر دارای عملکرد مدرن، شتاب عالی و هندلینگ پویا است که شما را متعجب خواهد کرد.
مجله خبری gsxr