هاست پرسرعت
خودرو

مکسوس استار H شتابران خودرو؛ مشخصات و قیمت وانت دو دیفرانسیل

مکسوس استار H شتابران خودرو؛ مشخصات و قیمت وانت دو دیفرانسیل

شرکت شتابران خودرو پرشیا برای واردات یک مدل وانت دوکابین چهارچرخ محرک آماده می‌شود. مکسوس استار از محصولات زیرمجموعه‌ی سایک موتورز چین است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مکسوس استار H شتابران خودرو پرشیا

استقبال علاقه‌مندان وانت‌های دو دیفرانسیل از محصولات چینی مثل جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا و فوتون تونلد ایران خودرو، فرصت مناسب برای محصول بزرگ‌تر و گران‌تر فراهم کرده است. قیمت بالای خودروهای چینی نسبت به تولیدات سایپا و ایران خودرو، گردش مالی در واردات مدل‌های ناشناخته ایجاد می‌کند. از سویی دیگر، امکان خرید مدل‌های دو دیفرانسیل ساخت برندهای مطرح جهان برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی در ایران فراهم نیست. احتمالا به همین دلیل، پیکاپ‌های چینی با وجود قیمت‌ بالا، مشتریان پرشمار در کشورمان دارند. ظاهرا بسیاری از مردم، صرفا وانت‌های دو دیفرانسیل ساخت چین را به دلیل نمای بیرونی و قابلیت‌های تردد در خارج جاده، می‌خرند. هرچند که این خودروها مناسب بیراهه‌نوردی حرفه‌ای نیستند و صرفا برای آفرود سبک، استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

گروه سایک موتور (SAIC Motor)، یکی از غول‌های صنعتی چین است. در ایران، خودروهای MG و تعدادی از محصولات فردا موتور (FMC) ساخت زیرمجموعه‌ی سایک محسوب می‌شوند. برند مکسوس (MAXUS) از سال ۲۰۱۱ معرفی شده و هم‌اکنون تنوع جالبی از مدل‌های مختلف وانت، شاسی‌بلند، ون MPV و کامیونت تولید می‌کند.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای اصلی

شرکت شتابران خودرو پرشیا، سال ۱۴۰۲ از گریت وال تانک ۳۰۰ برای بازار ایران رونمایی کرد و حالا وانت پیکاپ استار H را برای واردات آماده می‌کند. این محصول در چین با کد مدل T60  به نام استلار شناخته می‌شود و در کلاس اندازه متوسط است. ظاهرا برای ایران، نسخه‌ی جدید با طراحی مدرن ارایه می‌شود؛ اما پلتفرم این خودرو از سال ۲۰۱۶ تاکنون، تفاوتی ندارد.

نمای بیرونی و طراحی ظاهری مکسوس استار H شتابران خودرو

مشابه بسیاری دیگر پیکاپ‌های چینی که طی سال‌های اخیر رونمایی شده‌اند، برای مکسوس هم چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی بزرگ وجود دارد، به شکلی که حالت آرواره‌ای و تهاجمی فراهم کند.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای روبرو

حجم‌دهی بدنه در طرفین سپر و کاپوت جلو، جالب توجه است. نسخه‌های سفارشی، ادوات براق کروم دارند و چندان وابسته به قطعات پلاستیکی سیاه نیستند. روشنایی روز LED داخل کاسه چراغ اصلی نصب شده و مه‌شکن‌های ظریف، داخل حفره‌های نزدیک گلگیر، مخفی هستند. در مجموع می‌توان نمای اصلی مکسوس استار H را جذاب و چشم‌گیر توصیف کرد.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای جانبی

از دید جانبی، تفاوت خاصی با دیگر پیکاپ‌های چینی اندازه متوسط دیده نمی‌شود و حالت کلی تویوتا هایلوکس وجود دارد. رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۴۵ میلی‌متر، همراه فاصله‌ی قابل توجه با قاب گلگیرها ارایه می‌شوند تا فضای لازم برای فشردن فنرها و عبور از موانع وجود داشته باشد. عدم استفاده از ادوات پلاستیکی در قاب پنجره، آینه بغل، رکاب و پیرامون گلگیرها، نکته‌ی مثبت مکسوس استار است.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای عقب

بخش بزرگی از نمای پشت خودرو با لایه‌ای از پلاستیک سیاه روی درپوش صندوق ارایه می‌شود. همچنین نواز قرمز رنگ بین چراغ‌های عقب کشیده شده که زیبایی خاصی ندارد. سپر عقب چندان وابسته به ادوات پلاستیکی نیست و در مدل‌های سفارشی، روکش کروم براق دارد. میله‌های محافظ (گارد) که پشت کابین تا دیواره‌های محل حمل بار را پوشش می‌دهند، حس اسپرت مکسوس استار را تقویت می‌کنند.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای ترکیبی

ابعاد وانت پیکاپ چینی گریت وال، شامل طول ۵,۶۸۰  و عرض ۱,۹۰۰  و ارتفاع ۱,۸۰۹  و فاصله محوری ۳,۴۷۰ میلی‌متر می‌شود. مکسوس استار H کمی بزرگ‌تر از جک KMC T8 کرمان موتور است.

نمای داخلی و طراحی کابین مکسوس استار H شتابران خودرو

هنوز مشخص نیست کدام مدل از وانت استلار T60 وارد ایران شود. نسخه‌ی جدید با امکانات سفارشی، صندلی‌های تمام چرم و پنل دیجیتال بزرگ دارد؛ اما نمونه‌های ساده، همراه داشبورد معمولی و نمایشگر لمسی زیر تهویه مطبوع نیز همچنان در چین تولید می‌شوند.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای داخلی

ارزان‌ترین دانگ فنگ مدل استلار T60 در سراسر داشبورد و تودری‌ها از  پلاستیک خشک استفاده می‌کند. حتی صندلی‌ها نیز ترکیب پارچه و چرم مصنوعی هستند. فرمان دایره‌ای و دسته‌دنده‌ی سنتی، فضای داخلی این خودرو را قدیمی جلوه می‌دهد؛ اما نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ و امکانات الکترونیک مثل مسیریاب ماهواره‌ای و قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به مانیتور نیز دارد.

مکسوس استار H شتابران خودرو نمای چرم کابین سفارشی

مدل سفارشی (تصویر بالا)، مجهز به چرم مرغوب با رنگ‌های خاص مثل قهوه‌ای روشن برای داشبورد، تودری و صندلی‌ها است. برای این خودرو، عملا دسته دنده وجود ندارد و عملکرد گیربکس به صورت دکمه‌ای، تنظیم می‌شود. امکانات مدرن، مثل شارژر بی‌سیم، گرم‌کن داخل صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل هوشمند، در استلار T60 فول آپشن، ارایه می‌شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی مکسوس استار H شتابران خودرو

براساس اطلاعات موجود، مکسوس استار H مجهز به موتور بنزینی ۲ لیتر توربو با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT  و سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ عرضه می‌شود. ظاهرا قفل دیفرانسیل مکانیکی با حالت رانندگی‌های ۲H و ۴H و ۴L برای نسخه‌ی وارداتی، ارایه خواهد شد. همچنین میانگین مصرف سوخت حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

در بازارهای خارح چین مثل استرالیا و امریکای جنوبی، استلار T60 با موتور ۲ لیتر توربو دیزل عرضه می‌شود که  ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. وانت پیکاپ سایک با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید و فناوری تمام برقی، همراه توان پیمایش ۳۵۰ کیلومتر نیز تولید شده است.

قیمت استلار T60 در چین و پیش‌بینی برای ایران

وانت پیکاپ سایک موتور با گیربکس دستی و امکانات پایه، به قیمت ۱۷ هزار دلار در تایلند فروخته می‌شود. این محصول، همراه تجهیزات سفارشی، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. با شرایط موجود، احتمالا نسخه‌ی وارداتی شتابران خودرو برای بازار ایران، نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

هرچند که وانت پیکاپ‌های چینی بازار ایران، مثل آمیکو آسنا و جک KMC T8 کرمان موتور، خودروهایی متوسط برای رانندگی خارج جاده محسوب می‌شوند اما به دلیل بازار انحصاری، فروش قابل قبول داشته‌اند. این موضوع، جلب مشتری برای شرکت تازه تاسیس شتابران خودرو را سخت خواهد کرد؛ اما از سویی دیگر، استلار H با پیشرانه‌ی قوی‌تر و طراحی جذاب‌تر نسبت به T8 مشتری خاص خود را خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا