هاست پرسرعت
خودرو

جزئیات واردات خودروی خارجی دست دوم توسط مردم

جزئیات واردات خودروی خارجی دست دوم توسط مردم

با جزئیات وارد کردن خودروی خارجی برای هر کد ملی آشنا شوید.جزئیات واردات خودروی خارجی دست دوم توسط مردم

اکستریم VX اکستریم VX

چندی پیش سخنگوی دولت اعلام کرد که آیین‌نامه وادرات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه هیئت دولت تصویب شده است و واردات خودروهای دست‌دوم خارجی برای عموم مردم آزاد شد. «احمد آقایی»، سرپرست معاونت حمل‌ونقل در وزارت صمت، افزود که هر فرد دارای کدملی می‌تواند خودروی موردنظر خود را وارد منطقه گمرکی کرده و با پرداخت حقوق گمرکی آن را ترخیص کند.

او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود که وزارت‌خانه یادشده، آیین‌نامه ابلاغ را در بازه زمانی یک ماهه به دولت فرستاده و بررسی آن در کمسیون‌های مختلف تا پایان سال گذشته انجام شده است. آقایی علت اعمال محدودیت واردات را مدیریت منابع ارزی و تحریم‌ها عنوان کرد و گفت که در آن زمان و در پی شرایط پیش‌آمده، تولید خودرو کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کرد و تیراژ تولید ۱.۵ میلیون دستگاه به ۸۰۰ هزار دستگاه در سال رسید؛ بنابراین درپی بسته‌شدن واردات خودرو، تقاضا انباشته شد و بازار خودرو التهاب و قیمت‌های کاذب را تجربه کرد.

جزئیات واردات خودروی خارجی دست دوم توسط مردم

در ادامه، این مقام وزراتی بخشی از مشکل را به مردم ارتباط داد و گفت که با افزایش و تاثیر تورم در اقتصاد کشور، برخی از مردم برای حفظ سرمایه، از خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌گذاری استفاده کردند و آن را نگه داشتند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله «آیا خرید خودرو واقعا سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود؟» را مطالعه کنید. آقایی گفت:

مجموع این دلایل، محلس شورای اسلامی را به این سمت سوق داد که حدود سه سال پیش طرح ساماندهی بازار خودرو را به نام قانون ساماندهی بازار صنعت خودرو تنظیم کرده و به تصویب برساند… .

این وزارتخانه (صمت) اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در کشور که حدود سه سال پیش تصویب شد را با هدف رقابت‌پذیر کردن تولید در کشور پیگیری می‌کند.

هیوندای سوناتا هیبرید

او درباره چگونگی واردات خودروهای جدید‌تر از ۲۰۱۹ افزود:

در بندهای آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، به فرآیند ثبت‌ سفارش برای شرکت‌های واردکننده و ثبت آماری مختص به‌عموم مردم، پرداخته شده است.

هر فرد دارای کدملی می‌تواند خودروی موردنظرش را وارد منطقه گمرکی کرده و با پرداخت حقوق گمرکی، آن را ترخیص کند.

مقالات مرتبط:

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا