هاست پرسرعت
خودرو

عجیب اما واقعی: عرضه محصولات آئودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه‌ای!

عجیب اما واقعی: عرضه محصولات آئودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه‌ای!

با اینکه آئودی یک برند لوکس و تراز اول در دنیا به شمار می‌رود اما برخی محصولات آن با رینگ فولادی و قالپاق عرضه می‌شوند.
عجیب اما واقعی: عرضه محصولات آئودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه‌ای!

تولید خودروهای لوکس به این معنی نیست که شما همیشه بهترین کالاها را از آئودی دریافت کنید. برای مثال خودروی Q4 E-Tron را در نظر بگیرید که یک شاسی‌بلند برقی و جایگزین لوکس‌تر فولکس‌واگن ID.4 محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه پایه عرضه شده در آلمان خیلی جذاب نیست و با رینگ‌های فولادی ۱۹ اینچی و قالپاق ارائه می‌گردد. نکته عجیب اینکه خود فولکس‌واگن ID.4 در آلمان به رینگ‌های آلیاژی مجهز است.

اکستریم VX اکستریم VX

Q4 E-tron پایه همچنین با ترمزهای عقب کاسه‌ای در دسترس بوده زیرا آئودی معتقد است نیازی به ترمزهای دیسکی در اکسل عقب نیست. سیستم احیای انرژی این خودرو ۹۰ درصد عملکرد سیستم ترمز را بر عهده می‌گیرد درحالی‌که دیسک‌های جلو نیز ۱۰ درصد باقی مانده را انجام می‌دهند. یکی از دلایل به‌کارگیری ترمزهای کاسه‌ای در این خودرو هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و کاهش ریسک خوردگی سیستم ترمز است. از آنجایی که دیسک‌های عقب به ندرت استفاده می‌شوند بنابراین احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها وجود دارد.

اما Q4 E-Tron و برادر اسپرت بک آن تنها محصولات آئودی با رینگ فولادی در آلمان نیستند. سوپرمینی A1 و کراس اور ساب کامپکت Q2 نیز در نسخه‌های پایه فاقد رینگ‌های اسپرت هستند. A1 از رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که Q2 به رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی رضایت داده است. هر دو خودرو به زودی راهی موزه خواهند شد و خبری از نسل جدید آن‌ها نیست. A1 اسپرت بک که اساساً یک فولکس‌واگن پولو با لباسی شیک‌تر است هم‌اکنون با قیمت معادل ۲۵ هزار دلار در آلمان عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت Q2 حدود ۳۱ هزار دلار خواهد بود؛ اما Q4 E-Tron به ‌عنوان خودرویی برقی ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و این مبلغ برای مدل پایه تعیین شده است. برای مدل اسپرت بک نیز باید ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد فروش خودرویی برقی با رینگ فولادی، ترمز کاسه‌ای و صندلی‌های پارچه‌ای کار سختی باشد.

نسخه پایه Q4 E-Tron با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی در دسترس است درحالی‌که قبلاً این مدل با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی در دسترس بود. مدل جدید Q4 35 E-Tron حدود ۸ هزار دلار ارزان‌تر از مدل Q4 45 E-Tron است اما حتی مدل گران‌تر از با رینگ‌های فولادی ارائه می‌شود. در واقع یک آئودی صفرکیلومتر و مدرن که به رینگ‌های فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای مجهز شده قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد؛ اما محصولات آئودی در آمریکا با رینگ‌های آلیاژی عرضه شده‌اند چراکه ارزان‌ترین نسخه Q4 در این کشور ۵۵ هزار دلار قیمت داشته و از رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی سود می‌برد. مدل‌های A1 و Q2 نیز هرگز در آمریکا فروخته نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا