10 محرک اصلی تبلیغات آنلاین موفق
توجه کردهاید که بین هزاران تبلیغی که در طول روز میبینیم، فقط تعدادی کمی از آنها نظرمان را به خود جلب میکنند و نگاهمان را بهسمت خود میکشانند؟ اما چه چیزی باعث میشود که تبلیغی موفق شود و در ذهن مخاطب برای مدت طولانی باقی بماند؟ در ادامه 10 محرک اصلی را برایتان نام میبریم که میتوانید برای عالیشدن کمپین تبلیغاتی خود روی آنها حساب باز کنید.
انواع تبلیغات آنلاین
قبل از اینکه به سراغ محرکهای موفقیت برویم، بهتر است نگاهی گذرا به انواع تبلیغات آنلاین بیندازیم تا بدانید در حال صحبت دربارۀ چه مدل تبلیغاتی هستیم:
- تبلیغات بنری: این مدل تبلیغات از تصاویر متحرک یا ثابت استفاده میکند که آنها را در صفحات وب نمایش میدهند.
- تبلیغات متنی: تبلیغاتی مثل گوگل ادز که در صفحۀ نتایج موتورهای جستوجو قرار میگیرند.
- تبلیغات ویدئویی: این مدل از تبلیغ در کانالهایی مثل یوتیوب و اینستاگرام بهشکل ویدئو به نمایش درمیآید.
- تبلیغات موبایلی: تبلیغاتی که بهصورت انحصاری برای گوشیهای همراه طراحی شدهاند.
- تبلیغات ایمیل: تبلیغات بهشکل ایمیل برای مخاطبان ارسال میشود.
- تبلیغات شبکههای اجتماعی: به تبلیغاتی گفته میشود که در شبکههای اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک نمایش داده میشود.
- تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ: تبلیغاتی که با همکاری با افراد معروف و محبوب در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام انجام میشود.
تبلیغات 360 درجه: بازاریابی ۳۶۰ درجه به معنای استفاده از رسانههای تبلیغاتی متعدد و متنوع به منظور انتقال پیام در تمامی نقاط تماسی است.
۱۰ محرک موفقیت تبلیغات آنلاین
حالا برایتان میگوییم چطور میتوانید در هریک از انواع تبلیغات آنلاین بدرخشید و خودتان را به مخاطب هدف نشان دهید. توجه به هریک از 10 ایدۀ زیر میتواند یک قدم شما را بهسمت موفقیت نزدیکتر کند:
- هدف خود را دقیق بنویسید
چه شد که تصمیم گرفتید به سراغ تبلیغات آنلاین بروید؟ برای هزینهکردن در این بخش لازم است هدف خود را واضح و مشخص بیان کنید. افزایش ترافیک سایت، آگاهی از برند و فروش ازجمله اهدافی هستند که به خاطرشان به سراغ این روش تبلیغات میروند.
- از مخاطب هدف خود شناخت کافی داشته باشید
چه بخواهید و چه نخواهید، نمیتوانید برای دل خودتان تولید محتوا کنید؛ بلکه باید ببینید مخاطب محصول یا سرویستان چه کسی است و سپس دستبهکار شوید. به همین خاطر، لازم است مخاطب خود را بهخوبی بشناسید و بدانید سن، جنسیت، علایق، رفتارهای فضای آنلاین و… او چگونه است که برای انجام بازاریابی و تبلیغ به آنها توجه داشته باشید.
- پیام را جذاب اما مختصر طراحی کنید
اگر دقت کرده باشید، متوجه میشوید که محتوای اکثر تبلیغات به موضوعات مشخص و محدودی مثل کیفیت، قیمت و سرعت اشاره دارند. اما چه میشود که بعضی از آنها بیشتر دیده میشوند و مخاطب را ترغیب میکنند که خرید کند؟ پیام تبلیغاتیای که این گروهها انتخاب میکنند کوتاه و جذاب است که در ذهن مشتری میماند. همچنین، استفاده از کلمۀ کلیدی مناسب و بالانگهداشتن کیفیت محتوا میتواند باعث جذب بیشتر افراد شود.
- ظاهر تبلیغ را هم جذاب بسازید
در دنیای شلوغ این روزها، تبلیغ شما باید در نگاه اول مخاطب را بهسمت خود جلب کند. بنابراین، لازم است متفاوت و چشمنواز باشد که آن را مثل هزاران تبلیغی که روزانه میبینند، نبینند و بهسرعت تفاوت میانشان را بشناسند.
- از رنگهای مناسب و هماهنگ استفاده کنید
برای جلب توجه در نگاه اول، به سراغ رنگها بروید. از رنگهایی که با برند شما همخوانی دارند کمک بگیرید و به آنها که احساسات مدنظرتان را برمیانگیزند هم توجه ویژهای داشته باشید؛ بنابراین، کمکگرفتن از روانشناسی رنگها میتواند به شما کمک ویژهای کند.
- درخواستی از مخاطب داشته باشید
مخاطب خود را باهوش در نظر بگیرید و به او چیزی را دیکته نکنید، اما باید بدانید که بعضیاوقات او نمیداند که چطور میتواند به رشد شما کمک کند. بنابراین، از او با توجه به نوع تبلیغتان بخواهید که روی دکمۀ خرید کلیک کند، محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد یا فرم ثبتنامی را که تهیه کردهاید، پر کند.
- تست A/B را امتحان کنید
بعضیاوقات ممکن است بین چند گزینۀ مختلف مثل اندازۀ دکمه یا رنگ فایل دچار تردید شوید و ندانید بین دو گزینۀ مختلف کدام را انتخاب کنید. در این زمان بهجای انتخاب یک مورد، از تست A/B استفاده کنید. با این روش میتوانید تشخیص دهید کدام مورد عملکرد بهتری دارد و مخاطب کدام را بیشتر میپسندد.
- نتایج را بررسی کنید
بعد از اجرای کمپین لازم است بهصورت دورهای عملکرد خود را بررسی کنید و ببینید در کدام قسمت موفق عمل کردهاید و در کدام بخش هیچ استقبالی از سمت مشتریان صورت نگرفته است. یکی از مزیتهایی که تبلیغات آنلاین دارد این است که میتوانید بعد از بررسی نتیجه را تغییر دهید و آن را به شکلی درآورید که میپسندید.
- از ابزارهای مناسب کمک بگیرید
اعداد و ارقام شما را راهنمایی میکنند که قدمهای بعدی خود را چطور بردارید. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکنند که فعالیتهای کمپینهای قبلی خود را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف کارتان را بشناسید.
- از ترندها جا نمانید
برای موفقیت باید از ترندهای روز هم آگاه باشید و بتوانید آنها را بهشکل مناسبی در کمپینهایتان استفاده کنید. همواره از آخرین روندهای تبلیغات آنلاین آگاه باشید و از آنها در کمپینهای خود استفاده کنید.
برداشتن اولین گامها در تبلیغات آنلاین با صباویژن
قدمگذاشتن در مسیر تبلیغات آنلاین ممکن است کمی سخت باشد و بهراحتی نتوانید آن را انتخاب کنید. بهتر است برای کمرنگشدن ترس خود در این مسیر آموزش ببینید و دانشتان را در زمینۀ بازاریابی دیجیتال بالا ببرید. مقالۀ انواع تبلیغات آنلاین صباویژن را بخوانید که در آن از نکات مثبت و منفی روشهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین صحبت کردهایم. بعد از شناخت هم میتوانید برای انجام انواع کمپینهای خود روی این گروه حساب کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه، تبلیغات را به آنها بسپارید.