هاست پرسرعت
خودرو

مرسدس بنز موتورهای 8 و 12 سیلندر خود را حفظ می‌کند

مرسدس بنز موتورهای 8 و 12 سیلندر خود را حفظ می‌کند

مرسدس بنز با انتشار خبری که خوشحالی طرفداران را در پی داشت اعلام کرد موتورهای ۸ و ۱۲ سیلندر خود را همچنان تولید خواهد کرد.
مرسدس بنز موتورهای 8 و 12 سیلندر خود را حفظ می‌کند

این خودروساز آلمانی طی چند روز گذشته با برگزاری کنفرانسی خبری به اعلام نتایج سالانه خود پرداخت و چشم‌انداز خود برای تبدیل شدن به برندی چابک‌تر و قدرتمندتر را اعلام کرد. نقشه راه جدید مرسدس بنز با عنوان “تسلط بر تحول” شناخته می‌شود و البته که فقط عنوانی برای بازاریابی و اقداماتی از این دست نیست. ژرمن‌ها کاملاً مشغول توسعه خودروهای جدید شامل C کلاس، GLC و E کلاس برقی هستند و همچنین به‌روزرسانی جدی S کلاس نیز در دستور کار قرار دارد. پرچم‌دار محصولات مرسدس بنز یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده خود یعنی پیشرانه ۱۲ سیلندر را حفظ خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

برند لوکس ژرمن‌ها تعهد بلندمدت خود به این نیروگاه بزرگ و حجیم را اعلام کرده اما باید دانست پیشرانه ۶ لیتری توئین توربوی مرسدس بنز فقط در برخی بازارهای مشخص حفظ خواهد شد. طبیعی است که پیشرانه ۱۲ سیلندر مرسدس فقط در کشورهایی عرضه شود که قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ای ندارند. برند موردبحث بزرگ‌ترین پیشرانه درون‌سوز خود را روی مایباخ S کلاس S680 و S کلاس گارد زرهی نصب می‌کند هرچند AMG نیز پیشرانه ۱۲ سیلندر هایپرکار پاگانی یوتوپیا را تأمین کرده است. بد نیست بدانید مرسدس بنز تنها برند بین سه شرکت لوکس آلمانی است که همچنان پیشرانه ۱۲ سیلندر را ارائه می‌کند. بی ام و در سال ۲۰۲۲ خودروی M760i را بازنشسته کرد و این کار با نسخه سفارشی از سری ۷ نسل قبلی مخصوص بازار آمریکا صورت گرفت. آئودی نیز پیشرانه ۱۲ سیلندر خود را در سال ۲۰۱۷ و همراه با نسل قبلی A8 به موزه فرستاد. مدل فعلی A8 قرار بود با همین پیشرانه ۶ لیتری عرضه شود اما ارباب حلقه‌ها نظر خود را تغییر داد هرچند پروتوتایپ هایی از آن تولید شده است.

اما به مرسدس بنز برگردیم که موتور ۸ سیلندر را نیز حفظ خواهد کرد. AMG در حال توسعه نسل بعدی پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی برای خودروهای نسل جدیدی است که از پلتفرم AMG.EA استفاده خواهند کرد. به این ترتیب معماری جدید ژرمن‌ها فقط مختص خودروهای برقی نخواهد بود بلکه از پیشرانه‌های درون‌سوز نیز پشتیبانی خواهد کرد. این پیشرانه جدید و یا کاملاً به‌روز شده توانایی پاس کردن استانداردهای یورو ۷ را خواهد داشت و بنابراین امکان سفارش آن در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت. البته هنوز اشاره‌ای به آینده موتور ۶ سیلندر خطی نشده هرچند از آنجایی که موتورهای ۸ و ۱۲ سیلندر مرسدس بنز جایی نمی‌روند بنابراین حدس می‌زنیم که این موتور ۳ لیتری نیز همچنان در قلب محصولات ستاره سه پر دنیای خودرو خواهد تپید.

نکته بعدی اینکه طرفداران مرسدس بنز باید آماده پذیرایی از موتور ۴ سیلندر بسیار پیشرفته با تکنولوژی ۴۸ ولتی باشند. این موتور ماه آینده و روی CLA جدید رونمایی خواهد شد. نیروگاه ۱.۵ لیتری جدید مرسدس بنز با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همکاری خواهد کرد. نکته مهم اینکه پیشرانه موردبحث با یک شریک چینی صنعت سازی شده است. برند موردبحث همچنین می‌گوید خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی تا سال ۲۰۲۷ تنها ۳۰ درصد کل فروشش را تشکیل خواهند داد و ۷۰ درصد باقی مانده نیز به خودروهای درون‌سوز که اکثراً به تکنولوژی ۴۸ ولتی مجهز هستند اختصاص خواهد یافت. این آمار و اهداف نشان می‌دهد که مرسدس بنز قبلاً برنامه‌های بسیار جاه‌طلبانه‌ای داشته است. این شرکت می‌خواست تا سال ۲۰۳۰ به برندی کاملاً برقی تبدیل شود اما دیگر این‌گونه نخواهد بود چراکه جهان هنوز آماده پذیرایی کامل از خودروهای تمام برقی نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا