معرفی مورگان سوپراسپرت، خودرویی کاملاً جدید برای رقابت با پورشه 911

معرفی مورگان سوپراسپرت، خودرویی کاملاً جدید برای رقابت با پورشه 911
جدیدترین محصول مورگان هرچند همچنان از پیشرانهٔ بامو استفاده میکند ولی تغییرات بزرگی را تجربه کرده و با قیمت پایهٔ ۱۰۵ هزار پوند عرضه خواهد شد.
مورگان از خودروی جدید و پرچمدار خود با نام سوپراسپرت رونمایی کرده است. این ماشین که جانشین، مدل پلاس سیکس خواهد بود، آنقدر نسبت به سلف خود تغییر کرده که بهعنوان خودرویی کاملاً جدید شناخته میشود. همچنین برای این خودرو نام جدید سوپراسپرت انتخاب شده تا از مدل پلاس فور چهار سیلندر که قبلاً اساساً با پلاس سیکس یکسان بود بیشتر متمایز شود. هدف مورگان از ساخت این مدل جدید ارائهٔ یک خودروی پرفورمنس تمامعیار برای رقابت مستقیمتر با رقبای اصلی خود مثل پورشه ۹۱۱ کاررا و آستونمارتین ونتیج بوده است.
در سوپراسپرت هرچند ظاهر آشنای ساختههای مورگان حفظ شده ولی عناصر جدیدی را میبینیم که با فرمی آیرودینامیکتر همراه است. در جلوی خودرو سپری اسپرتتر و چراغهای LED بزرگتر را میبینیم که همچنان فرم کلاسیک گرد خود را حفظ کردهاند. جلوپنجرهٔ نعل اسبی آشنای مورگان نیز بین گلگیرهای رترو خودنمایی میکند. طراحی نمای عقب خودرو هم با چراغهای LED که در پایین داخل دیفیوزر نصب شده و با دو سر اگزوز همراه هستند، کاملاً مدرن شده است.
رینگهای استاندارد خودرو ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونههای ۱۹ اینچی آلومینیومی فورجکاری شده هم وجود دارد که وزن غیر فنر سوار را کاهش میدهد. علاوه بر این، بجای سقف پارچهای، سقف هاردتاپ کامپوزیت کربنی قابل برداشتن هم قابل سفارش خواهد بود که سوپراسپرت را به یک کوپه تبدیل میکند. در ساختار این ماشین اما مورگان همچنان به سنت خود پایبند مانده و از شاسی چوبی استفاده کرده که بدنهای آلومینیومی روی آن قرار گرفته است.
کابین سوپراسپرت بسیار شبیه به پلاس سیکس به نظر میرسد هرچند که آپشنهای بیشماری برای تودوزی چرمی و تریمهای چوبی قابل انتخاب خواهد بود. مورگان همچنین با تعبیهٔ جعبهداشبورد، افزایش فضای پشت صندلیها و یک صندوق بار کوچک، فضای بار این ماشین را افزایش داده است. ازجملهٔ امکانات سوپراسپرت هم میتوان به سیستم صوتی بهتر، شارژر بیسیم گوشی و قابلیت تماس هندزفری اشاره کرد که این موارد را برای اولین بار است در یک مورگان میبینیم.
برای سوپراسپرت همچنین فریم فضایی آلومینیومی جدیدی در نظر گرفته شده که مستحکمتر از قبل است و با سیستم فرمان جدید برای واکنش بهتر و اصلاح سیستم تعلیق با تراول بیشتر همراه خواهد بود. درنتیجه، حالا سوپراسپرت تجربهٔ رانندگی جذابتری را ارائه میکند و درعینحال برای استفادههای روزمره مناسبتر است. برای کسانی که خواهان سواری اسپرتتری هستند نیز کمکفنرهای قابل تنظیم و دیفرانسیل لغزش محدود قابل سفارش خواهد بود. با وجود این ارتقاءها اما محصول جدید مورگان همچنان وزن پایینی برابر با ۱۱۷۰ کیلوگرم دارد.
زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو قرار گرفته است که در پلاس سیکس هم استفاده میشد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخهای عقب منتقل میشود. قیمت مورگان سوپراسپرت بدون احتساب مالیات از ۸۵ هزار پوند آغاز میشود که این رقم با مالیات و سایر هزینهها در بریتانیا، به ۱۰۵ هزار پوند میرسد. آپشنهایی مثل رینگهای آلومینیومی با قیمت ۶,۶۰۰ پوند و اگزوز اسپرت فعال با قیمت ۳ هزار پوند هم قابل سفارش هستند. پذیرش سفارشات خرید این خودرو هماکنون آغاز شده و انتظار میرود اولین نمونههای آن در اواسط آوریل به نمایندگیهای فروش برسد.